Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Бернацький Р.І. Китай – Україна: вибір маршруту транспортування морем

Бернацький Роман, 5 курс, ЕкмМ-52с

BernaR@i.ua

КИТАЙ – УКРАЇНА: ВИБІР МАРШРУТУ ТРАНСПОРТУВАННЯ МОРЕМ

Бернацький Роман

Bernatskyy Roman

КИТАЙ - УКРАИНА:

ВЫБОР МАРШРУТА ПЕРЕВОЗКИ ГРУЗА МОРЕМ

CHINA– UKRAIN:

CHOICE OF ROUTE TRANSPORT BY SEA

 

Актуальність.До транспортування як логістичної функції належить комплекс завдань вибору стратегії постачання, транспортних засобів під певний вид вантажу, перевізників, експедиторів, маршрутів перевезення тощо. Щоб вирішити зазначені завдання потрібно використовувати економіко-математичне моделювання і сучасні інформаційно-комп'ютерні засоби для розрахунку оптимальних варіантів. Актуальність вибору маршруту транспортування полягає в порівнянні тривалості, частоти відправок та вартості перевезення продукції, що прямо впливають на ціну товарів, конкурентоспроможність підприємства та інші важливі показники.

Постановка проблеми.Сфера торгівлі в Україні, а особливо у Львові не стоїть на місці, вона постійно розвивається й шукає нові перспективи. Такою перспективою є співпраця з Китаєм (який за останні роки все більше утверджує себе як світовий виробник та експортер), оскільки виготовити і доставити товари з Китаю суттєво дешевше ніж виготовити їх в Україні. Але це суттєво ускладнює логістичний ланцюг. Для більшості українських, як і світових, компаній створення логістичного відділу в Китаї не вигідне, оскільки цей відділ потребуватиме значних затрат, що змушує їх користуватись послугами Китайських логістичних компаній. Логістика в Китаї досягла високого рівня розвитку і на ринку представлено дуже багато логістичних компаній, що надають широкий спектр послуг: м1.мммморські перевезення FCLі LCL; а2.ааааааавіаперевезення; консолідація; митні декларації та документації; складські; доставка; консультації; страхування товарів; контроль якості тощо.

Щоправда переклавши усі логістичні функції постачання на китайські компанії, важко отримати конкурентні переваги чи зекономити на доставці. Тому варто покладати на такі компанії лише ті функції, які підприємство не може здійснити самостійно через відсутність його працівників в Китаї. До таких функцій можна віднести розміщення замовлення на заводі-виробнику чи кількох заводах-виробниках у Китаї, контроль над виробництвом та оцінка якості продукції, завантаження, транспортування та відвантаження продукції в порту відправлення, підготовка відповідних документів тощо. Вартість таких робіт в середньому становить 5% від вартості товарів, вона може коливатись в залежності від кількості виробників, замовників, об’єму чи ваги продукції, її особливостей тощо.

Результати досліджень.Зважаючи на вартість транспортних перевезень (Китай – Україна: морем – 140 дол. США за 1т./1м куб.; залізницею – 275 дол. США за 1т./1м куб.; автотранспортом – 870 дол. США за 1т./1м куб.; повітрям – 2750 дол. США за 1т./1м куб.), найкращим варіантом є транспортування вантажу морем. Судноплавство у Китаї дуже добре розвинуте, Китай має багато великих морських портів світового значення.

Нінгбо – один з найбільших морських портів, що знаходиться на сході Китаю, тому візьмемо  цей порт за пункт відправки.Для вирішення завдання транспортування товарів з Нінгбо (Китай) у Львів (Україна), було проведене порівняння двох основних маршрутів транспортування морем:

1: Порт Нінгбо (Китай) – порт Одеса (Україна): 9623 морських миль

2: Порт Нінгбо (Китай) – порт Північний (Польща): 12941 морських миль

На перший погляд, маршрут Нінгбо – Одеса є оптимальнішим, оскільки він коротший, але для визначення оптимального маршруту потрібно звернути увагу й на інші показники.

Зважаючи на обсяг продукції, транспортування можна здійснювати збірне (малі партії товару, товари різних виробників та замовників в одному контейнері) (LCL) та контейнерне (великі партії товару, один замовник) (FCL). Звичайно ж контейнерне транспортування дешевше. За призначенням контейнери поділяють на стандартні, рефрижераторні та платформи, а за розмірами 20 – футові, 40 – футові та 40 – футові збільшеної місткості. Для подальшого порівняння візьмемо за основу 20 – футовий і 40 – футовий  стандартні контейнери.

Вартість транспортування 20 – футового контейнера морем, згідно розцінок перевізників, з Нінгбо до Одеси складе в середньому 3070 доларів США, тоді як до Північного - 2150доларів США; вартість транспортування 40 – футового контейнера складе в середньому 3730 доларів США, тоді як до Північного - 3950доларів США, за умови повного заповнення контейнера за вагою. Якщо ж заповнювати контейнери за об’ємом, то вартість транспортування 20 – футового контейнера морем, згідно розцінок перевізників, з Нінгбо до Одеси складе в середньому 4750 доларів США, а вартість транспортування 40 – футового контейнера складе в середньому 9480 доларів США. Відправки в Україну збірними контейнерами тарифікуються в залежності від об’єму продукції.

Подальше транспортування з порту у Львів здійснюється самостійно, а упустивши факт перетинання державного кордону Україна – Польща, перевезення контейнерів як з Одеси, так і з Північного майже не різниться у вартості й часі.

Висновки.Ми з’ясували, що незважаючи на те, що відстань з Нінгбо в Північне на 34,5% більша ніж в Одесу, транспортування може бути дешевшим в деяких випадках. При подальшому опрацюванні даної теми слід звернути увагу на частоту відправок, оскільки відправка в Північне триває на тиждень довше, але щоденні відправки, тоді як в Одесу відправки здійснюються двічі на місяць. Також позитивною буде можливість відправки товарів в Одесу, збірним контейнером оплачуючи вартість перевезення в залежності не лише від об’єму продукції, а від його ваги.

Переглянути презентацію

Коментарі до матеріалу можна залишити тут:
http://vk.com/topic-36835937_26269578

Остання редакція: 11.04.12