Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Друга іноземна мова

Мета дисципліни: загальною метою викладання та вивчення дисципліни є формування у здобувачів іншомовної комунікативної компетенції у всіх видах мовленнєвої діяльності в межах побутової, країнознавчої та загальноекономічної тематики на рівні (РВМ) А1−А2+. Зміст програми також передбачає подальший рух у напрямі РВМ В1.

Міждисциплінарні зв’язки: навчальна дисципліна «Друга іноземна мова» інтегрує велику кількість базових понять загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: «Мистецтво презентації», «Країнознавство», «Культурологія», «Мовна культура бізнес-комунікації» тощо.

Завдання дисципліни:

– надати базовий лексичний репертуар для читання і розуміння головного змісту оригінальних текстів (частково адаптованих) за фахом та спілкування за професійною тематикою;

– розвивати вміння належним чином починати, підтримувати та закінчувати висловлювання, дотримуючись правил ведення бесіди/дискусії, використовуючи відповідні дискурсивні маркери;

– розвивати здатність продукувати достатньо чітке, змістовне писемне мовлення з належним викладом матеріалу;

– розуміти нормативне усне мовлення на теми, які зустрічаються у повсякденному житті, та головні думки мовлення за професійною тематикою;

− розвивати вміння формувати власну думку або ставлення до певної проблеми, оцінювати, аналізувати, формулювати власні висновки і пропозиції на другій іноземній мові;

− сприяти мобільності здобувачів та їх конкурентоздатності на ринку праці завдяки володінню другою іноземною мовою.

Предмет дисципліни. Предметом дисципліни є іноземний дискурс, необхідний для формування комунікативної мовленнєвої компетентності (лінгвістичної, соціолінгвістичної та прагматичної) для забезпечення ефективного спілкування другою іноземною мовою в освітній, суспільній, особистісній (для рівня А2) та загальноекономічній (для рівня В1) сферах, використовуючи систему відповідних мовних і мовленнєвих норм, соціокультурних знань, навичок і вмінь.

Перелік компетенцій, яких набуде студент після опанування навчальної дисципліни. По закінченню курсу бакалаври зможуть:

  • логічно висловлюватися на знайомі теми побутового, країнознавчого, соціокультурного і загальноекономічногохарактеру;
  • створювати монолог щодо певного кола проблем, пов’язаних з різними сферами життя; давати описи предметів, які стосуються його/її інтересів, викладаючи думки/погляди з положеннями та відповідними прикладами;
  • робити підготовлені виступи, пов’язані зі сферою своїх інтересів;
  • розуміти головні думки мовлення на теми, які звичайно зустрічаються в особистому або соціокультурному житті;
  • писати послідовні зв’язані тексти за знайомими темами у межах своїх інтересів.

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Особисті данні

Тема 2. Родина

Тема 3. Житло

Тема 4. Розпорядок дня

Тема 5. Дозвілля

Тема 6. Їжа. Покупки

Тема 7. Транспорт

Тема 8. Подорожі

Тема 9. Культура

Тема 10. Спорт

Тема 11. Здоров'я

Тема 12. Освіта

Тема 13. Майбутня професія

Тема 14. Типи економічних систем

Тема 15. Форми організації бізнесу

Тема 16. Економіка країни, мова якої вивчається

Остання редакція: 15.11.23