| - Факультети та інститути»
- Факультет мiжнародної економiки i менеджменту»
- Кафедри»
- Кафедра німецької мови»
- Викладачі»
- Курченко Ліна Миколаївна
Курченко Ліна МиколаївнаКафедра: | Кафедра німецької мови |
---|
Посада: | доцент кафедри німецької мови |
---|
Вчене звання: | доцент |
---|
Науковий ступінь: | кандидат філологічних наук |
---|
Стаж роботи: | 25 років |
---|
Біографія: | |
---|
Має дві вищі освіти: закінчила з відзнакою факультет романо-германськоїфілологіїКиївського державного університету ім. Тараса Шевченка і Київський національний економічний університет за спеціальністю «Фінанси і кредит». Закінчила аспірантуру при Київському національному університеті ім. Тараса Шевченка, у 1994 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Сучасні тенденції фонетичної асиміляції англоамериканських запозичень у студентському соціолекті німецької мови (соціолінгвістичний аспект)». У 1993-2006 рр. працювала у Київському представництві «Вестдойче Ландесбанк» (Німеччина), регулярно проходила стажування в Німеччині. У 2008-2012 рр. працювала на кафедрі германської філології Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. З 2013 р. обіймає посаду доцента на кафедрі німецької мови КНЕУ імені Вадима Гетьмана. У 2017 і 2019 проходила курси підвищення кваліфікації в Університеті м. Констанц (Німеччина), з 2020 постійно підвищує міжнародну кваліфікацію в рамках проєкту FLAMINGU. Опублікувала дві монографії в американському виданні IGI Global та статті в міжнародних журналах, рецензує статті у журналі видавництва Emerald "Journal of Applied Research in Higher Education" ISSN: 2050-7003: Bingley, GB (SCOPUS, WoS). Cфера наукових інтересів - гендерні дослідження, мовна політика. 2017 р. співзаснувала проєктну групу "Gender Initiative for Universities and Society" (Genius), яка має на меті створення сприятливих умов для повного розкриття професійного та лідерського потенціалу жіноцтва у міжнародній співпраці з країнами ЄС. 2020-2022 року була координатором структурного проєкту з розвитку жіночого лідерства в академічному середовищі "FLAMINGU", що реалізується КНЕУ та університетом Констанц, Німеччина, в рамках програми DIES Hochschulpartnerschaften. 2021-2022 року очолювала фахову комісію з німецької мови Українського центру оцінювання якості освіти. Має колективні монографії та статті, які індексуються в наукометричній базі даних SCOPUS: Kurchenko, L., Kolomiyets-Ludwig, E., Ilnytskyy, D. (2020). Women's empowerment as a tool for sustainable development of higher education and research in the digital age. In: Stagnancy Issues and Change Initiatives for Global Education in the Digital Age, pp. 141–172. DOI: 10.4018/978-1-6684-4511-2.ch009 Tsymbaliuk, S., Kurchenko, L., Tokar, V., Vinska, O., Shkoda, T. (2020). Gendered perceptions of professional development in academia: Evidence from a Ukrainian university. In: Problems and Perspectives in Management, 2020, 18(1), pp. 394–404. DOI: 10.21511/ppm.18(1).2020.34 https://orcid.org/0000-0001-8004-3489 SCOPUS ID 57216431641 Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=Px4SPj0AAAAJ&hl=ru |
Кафедра: | Кафедра німецької мови |
---|
Посада: | доцент кафедри німецької мови |
---|
Вчене звання: | доцент |
---|
Науковий ступінь: | кандидат філологічних наук |
---|
Стаж роботи: | 25 років |
---|
Біографія: | |
---|
Має дві вищі освіти: закінчила з відзнакою факультет романо-германськоїфілологіїКиївського державного університету ім. Тараса Шевченка і Київський національний економічний університет за спеціальністю «Фінанси і кредит». Закінчила аспірантуру при Київському національному університеті ім. Тараса Шевченка, у 1994 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Сучасні тенденції фонетичної асиміляції англоамериканських запозичень у студентському соціолекті німецької мови (соціолінгвістичний аспект)». У 1993-2006 рр. працювала у Київському представництві «Вестдойче Ландесбанк» (Німеччина), регулярно проходила стажування в Німеччині. У 2008-2012 рр. працювала на кафедрі германської філології Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. З 2013 р. обіймає посаду доцента на кафедрі німецької мови КНЕУ імені Вадима Гетьмана. У 2017 і 2019 проходила курси підвищення кваліфікації в Університеті м. Констанц (Німеччина), з 2020 постійно підвищує міжнародну кваліфікацію в рамках проєкту FLAMINGU. Опублікувала дві монографії в американському виданні IGI Global та статті в міжнародних журналах, рецензує статті у журналі видавництва Emerald "Journal of Applied Research in Higher Education" ISSN: 2050-7003: Bingley, GB (SCOPUS, WoS). Cфера наукових інтересів - гендерні дослідження, мовна політика. 2017 р. співзаснувала проєктну групу "Gender Initiative for Universities and Society" (Genius), яка має на меті створення сприятливих умов для повного розкриття професійного та лідерського потенціалу жіноцтва у міжнародній співпраці з країнами ЄС. 2020-2022 року була координатором структурного проєкту з розвитку жіночого лідерства в академічному середовищі "FLAMINGU", що реалізується КНЕУ та університетом Констанц, Німеччина, в рамках програми DIES Hochschulpartnerschaften. 2021-2022 року очолювала фахову комісію з німецької мови Українського центру оцінювання якості освіти. Має колективні монографії та статті, які індексуються в наукометричній базі даних SCOPUS: Kurchenko, L., Kolomiyets-Ludwig, E., Ilnytskyy, D. (2020). Women's empowerment as a tool for sustainable development of higher education and research in the digital age. In: Stagnancy Issues and Change Initiatives for Global Education in the Digital Age, pp. 141–172. DOI: 10.4018/978-1-6684-4511-2.ch009 Tsymbaliuk, S., Kurchenko, L., Tokar, V., Vinska, O., Shkoda, T. (2020). Gendered perceptions of professional development in academia: Evidence from a Ukrainian university. In: Problems and Perspectives in Management, 2020, 18(1), pp. 394–404. DOI: 10.21511/ppm.18(1).2020.34 https://orcid.org/0000-0001-8004-3489 SCOPUS ID 57216431641 Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=Px4SPj0AAAAJ&hl=ru |
Кафедра: | Кафедра німецької мови |
---|
Напрямки наукових досліджень: | Гендерні студії, гендерна архітектура міжнародної економіки знань, гендер у міжкультурній комунікації Мовна політика Мовно-культурологічні аспекти сучасних міграційних процесів |
---|
Завантажено файлів: | 3 |
---|
Завантажені файлиGendered perceptions of professional development in academia: evidence from a Ukrainian university (454,8 KB)<p>
<span style="color: rgb(50, 50, 50); font-family: &quot;Open Sans&quot;, sans-serif; font-size: 18px; background-color: rgb(255, 255, 255);">The aim of the article is to study the impact of gender on the professional development of university teachers and their motivation for professional advancement. The article analyzes gendered perceptions of the professional development in the Ukrainian academic sector based on the survey of teachers from Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman (KNEU) (Ukraine). The respondents provided their assessment of conditions that support or destroy their academic careers. The findings showed significant divergence in gendered perceptions and attitudes toward motives, conditions and results of professional development at the university. Although all staff members were unanimously confident in their professionalism, the degree of satisfaction, perception of fairness and willingness to engage in management through initiatives was significantly lower among women. Female academics expressed a greater need for mentoring, while men showed greater interest in material incentives. Impressively, 11% of women versus 0% of men believe that their gender is an obstacle to their career. The study findings require the inclusion of gender aspects in the university&rsquo;s development strategy and ensuring equal opportunities at all stages of HR management in academia.</span></p>01 Січня 1970 р.
Публікації: | Наукові публікації Монографії Kurchenko L. (2022). Invisible Barriers, Undeclared Wars: Subtle Resistances to Women’s Leadership in Academia. In Neimann T., Felix J.J., Shliakhovchuk E., & Hindman L.L. (Ed.), Policy and Practice Challenges for Equality in Education, p.1-23. Hershey, Pennsylvania: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-7379-2.ch001 Kurchenko L., Kolomiyets-Ludwig E., & Ilnytskyy, D. (2022). Women's Empowerment as a Tool for Sustainable Development of Higher Education and Research in the Digital Age. In: Research Anthology on Feminist Studies and Gender Perseptions (2 Volumes), Vol. 1, pp.144-159. Hershey, Pennsylvania: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-6684-4511-2.ch009 Курченко, Л.М. (2021). Гендерна проблематика у західній філософській тадиції: від Аристотеля до сьогодення // Міждисциплінарний дискурс у дослідженні феномену соціального [Електронний ресурс] : колективна монографія / С. Б. Артеменко, О. Б. Гаєвська, Л. В. Северин-Мрачковська та ін.. – Київ: КНЕУ, 2021. – C.54-73. https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36321/md_km_3.pdf?sequence=1 - Kurchenko L., Kolomiyets-Ludwig E., & Ilnytskyy, D. (2021). Women's Empowerment as a Tool for Sustainable Development of Higher Education and Research in the Digital Age. In: Neimann, T., Felix, J. J., Reeves, S., & Shliakhovchuk, E. (Ed.), Stagnancy Issues and Change Initiatives for Global Education in the Digital Age. Hershey, Pennsylvania: IGI Global, pp. 141-172, DOI: 10.4018/978-1-7998-4993-3.ch0
Статті - Svitlana Tsymbaliuk, Lina Kurchenko, Volodymyr Tokar, Oksana Vinska and Tetiana Shkoda (2020). Gendered perceptions of professional development in academia: evidence from a Ukrainian university. Problems and Perspectives in Management, 18(1), 394-404. doi:10.21511/ppm.18(1).2020.34
- Kurchenko L. Women’s empowerment policies in digital economy // М-ли ІІ Національної науково-методичної конференції «Цифрова економіка», м. Київ, КНЕУ, 17-18 жовтня 2019 р. – (Режим доступу: https://sites.google.com/kneu.edu.ua/digital-economy-kneu/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0?authuser=0)
- Курченко Л.М. Гендерне нормування німецької мови // Мовні і концептуальні картини світу. – Вип. 26, ч.2 – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2009. – С. 137 – 140.
- Курченко Л.М. Порівняльна характеристика статусу німецької мови як державної в шести європейських країнах у синхронному зрізі // Компаративні дослідження слов'янських мов і літератур. Пам'яті академіка Леоніда Булаховського. – Спецвипуск – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2009. – С. 149 – 156.
- Курченко Л.М. Символізм і поетика жовтого, синього і зеленого кольорів у німецькій лінгвокультурі (на матеріалі творів Й.В.Ґете «Фауст» і «До вчення про кольори») // Українське мовознавство. – Вип. 39/1. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2009. – C. 239 – 245.
- Курченко Л.М. Міжкультурний аспект невербальної комунікації // Studia Linguistica. –Вип. 4. ¬– Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2010. – C. 433 – 438.
- Курченко Л.М. Семантика кольору в українській і німецькій мовній картині світу // Мовні і концептуальні картини світу», Вип. 29. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2010. – С. 34 – 40.
- Курченко Л.М. Гендерні дослідження в сучасній германістиці // Мовні і концептуальні картини світу. – Вип. 32. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2010. –C. 360 – 366.
- Курченко Л.М. До проблеми застосування гендерного підходу в українській і німецькій мовах // Українське мовознавство. – Вип. 40/1, Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2010. – C. 375 – 377.
- Курченко Л.М. Мова і демократія: до питання розвитку гендерно чутливої мови в Австрії // Мовні і концептуальні картини світу. – Вип. 33. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2011. –С. 338 – 344.
- Курченко Л.М. Погляд на комунікацію крізь призму гендерного підходу // Новітня філологія. Вип. 38. – Миколаїв: ЧДУ ім. Петра Могили, 2011.– C. 34 – 49.
- Курченко Л.М. Комунікативна стратегія хеджування в дискурсі політичного інтерв’ю (гендерний аспект) // Studia Linguistica. Вип. 5, ч.2. ¬– Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2011. – C. 402 – 408.
- Курченко Л.М. Компаративний гендерний аналіз звертання до жінки на матеріалі сучасного українського та німецького мовленнєвого етикету // Компаративні дослідження слов'янських мов і літератур. Пам'яті академіка Леоніда Булаховського. – Вип. 15. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2011. – С. 119-127.
- Курченко Л.М. До визначення поняття ‘гендерний дискурс’ // Українське мовознавство: Міжвідомчий наук. збірник. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка. – Вип. 41/1, 2011. – С. 58 – 61.
- Курченко Л.М. Лінгвокогнітивні і лінгвопрагматичні особливості політичного дискурсу // Мова і культура: Наук. Журнал – Т. 149. – Київ: видавничий дім Д. Бураго, 2011. – С. 237 – 242.
- Курченко Л.М. Високочастотні комбінаторні та синонімічні зв’язки лексем «Frau» та «Mann» як свідчення патріархальності німецької мови // Мовні і концептуальні картини світу. – Вип. 36. – Київ: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2011. – С. 530 – 536.
- Курченко, Л. Kласифікація вступних вимог університетів німецькомовного ареалу Європи щодо рівня володіння німецькою мовою. //Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». – 2016. –Вип.61.–С. 184-186.
- Курченко Л. М. Мовний конфлікт та ідентичність у контексті мовної політики України і Єропейського Союзу / Л. М. Курченко // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Філологічні науки. - 2016. - Кн. 1. - С. 57-62. (Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzfn_2016_1_13).
- Курченко Л.М. Проблеми ідентичності у світлі мовної політики України // Мова і культура. – 2017.– Вип.19, т. 4 (184). – С. 78-86 . (Режим доступу: http://www.burago.com.ua/attachments/article/1555/184.pdf)
- Курченко Л.М. Національна ідентичність і мовна політика // Україна і світ: діалог мов та культур: матеріали міжнародної науково-практичної конференції, 29 березня – 31 березня 2017 року. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2017. – С. 176-179 . (Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0BzFPpb7I6cntZW9BNWdWeE9pWms/view)
- Курченко Л.М. Чи стане КНЕУ флагманом демократизації українського академічного середовища?. – Є.П.Коломієць-Людвіг, Л.М.Курченко // Інформаційний вісник Інституту вищої освіти ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», №5, 2018 р. - С. 11-19
- Курченко Л. М. Гендерний вимір у невербальній міжкультурній комунікації // Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог : Вид-во НаУОА, 2018. Вип. 1(69), ч. 1, березень. – С. 236–238.
- Курченко Л. М. Гендер і комунікативні практики у системі вищої освіти //Гендерні студії: навчання, дослідження та практика. – Кропивницький: КОД. – 2018. – С. 202-203. – ISBN 978-617-653-042-8
- Курченко, Л.М. (2020). ПРОБЛЕМИ ВЕРТИКАЛЬНОЇ ГЕНДЕРНОЇ СЕГРЕГАЦІЇ У НАУКОВІЙ СФЕРІ. Збірник наукових праць ΛOГOΣ, 107-109. https://doi.org/10.36074/11.12.2020.v1.36
- Курченко, Л.M. (2021).Стратегічні напрямки гендерної політики КНЕУ. Університетська освіта, 2021, №8 (спецвипуск до 115-річчя КНЕУ). [Міжнародний науково-практичний журнал]. ISSN2224-0128 (UkrainianPrint). https://ivo.kneu.edu.ua/ua/univ_osvita/
Матеріали конференцій - Курченко Л.М. Щодо функціонування метафори у фінансово-банківському дискурсі сучасної німецької мови // Творчий потенціал мовних кафедр в інноваційному розвитку дослідницького університету: збірник матеріалів міжкафедральної науково-методичної конференції 18 лютого 2014 р. – К.: КНЕУ, 2014. – С. 26 - 30. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/3303)
- Курченко Л.М. Ігрові моменти у викладанні німецької мови на прикладі префіксального словотвору дієслів // Лінгвокультурний дискурс у парадигмі професійної освіти: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 5 березня 2015 р. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т імені Вадима Гетьмана»; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – С. 319–323. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/8383).
- Курченко Л.М. Гармонізація іншомовних компетентностей студентів з вимогами європейського освітнього простору // Студентоцентризм в системі забезпечення якості освіти в економічному університеті [Електронний ресурс] : зб. матеріалів. Всеукр. наук.-метод. конф. за міжнар. участю (Київ, 2-3 березня 2016 р.). - К. : КНЕУ, 2016. - С. 215-216. (Режимдоступу: http://kneu.edu.ua/ userfiles/teaching_department/ZbD196rnik_tez_konferencD196D197_Studentocentrizm_2016.pdf).
- Курченко Л.М. Комунікативні компетенції згідно з CEFRяк європейський орієнтир викладання іноземних мов // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 15 березня 2016 р.). –К. : КНЕУ, 2016. –С. 176-179. (Режим доступу: http://10.1.1.100:8080/bitstream/2010/17600/1/16-5193.pdf).
- Курченко Л. М. У полоні Арістотелевої філософії статей // Міждисциплінарний дискурс у дослідженні феномену соціального : зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. інтернет-конф.; 28 берез. 2019 р., м. Київ. . (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/30366)
- Курченко Л. М. Сучасні дефініції терміну «гендер» у текстах міжнародних інституцій // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів [Електронний ресурс]: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (11–12 квітня 2019 р.). - ISBN: 978-966-956-090-1(Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua/handle/2018/30641;jsessionid=52B389FD2B39903A20DE6DC81BA3B340)
Курченко Л.М. Невідповідність граматичної категорії роду і соціальної категрії гендеру: підходи сучасної германістики // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів ВНЗ [Електронний ресурс]: зб. матеріалів Міжнар. наук. конф., м. Київ (2- 10 квітня 2020 р.). — К.: КНЕУ, 2020. — c.33-37– Режим доступу: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/33620/smkmosu_20.pdf?sequence=1&isAllowed=y Курченко, Л.М. (2021). Концепція комунікації у сфері гендерної рівності: нові завдання української освіти // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів [Електронний ресурс]: зб. матеріалів Міжнар. наук. конф., м. Київ (20–21 квітня 2021 р.). — К.: КНЕУ, 2021. — с.189-194. https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/36386/smkmosu_21.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Навчальні посібники
- Курченко Л.М. Часові форми дієслова: граматичні вправи з поясненнями : навчальний посібник. −Київ : КНЕУ, 2015. – 81 с.
- Практична граматика німецької мови – початковий курс : навч. посіб. для студ. екон. спец.: / [М.М.Гавриш, О.П.Дмитренко, Л.М.Курченко та ін.] – К. : КНЕУ, 2015. – 138 с. (Режим доступу: http://meim.kneu.edu.ua/ua/depts6/k_nimeckoi_movy_FMEiM/publ_knm&act=p_id(4530))
- Практична граматика німецької мови – підвищений рівень : навч. посіб. для студ. екон. спец.: / [В.І.Андрійко, О.П.Дмитренко, Г.О.Копил та ін.] – К. : КНЕУ, 2015. – 130 с. (Режим доступу: http://meim.kneu.edu.ua/ua/depts6/k_nimeckoi_movy_FMEiM/publ_knm&act=p_id(4531))
|
---|
|