Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Теорія економічного аналізу (вибіркова)

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Теорія економічного аналізу»

Мета опанування навчальної дисципліни. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами відповідної освітньої програми. Здобуття студентами цілісних і системних знань з теоретичних основ економічного аналізу, його методу та методики, використання економікостатистичних і економіко-математичних методів аналізу, інформаційного забезпечення і організації економічного аналізу, а також методології та методичних основ комплексного аналізу діяльності підприємства.  Вивчення навчальної дисципліни «Теорія економічного аналізу» здійснюється після опанування студентами дисциплін «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Підприємництво». Водночас, даний курс є методологічною основою для поглибленого вивчення таких дисциплін професійної підготовки як «Менеджмент», «Бізнес-аналіз», «Аудит».

 

Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти після опанування навчальної дисципліни.

Знання:

  • засвоїти зміст, основні риси, об’єкт і предмет, мету, функції, завдання, основні категорії економічного аналізу, його зв’язок з іншими науковими дисциплінами та місце в управлінні підприємством;
  • ключових показників діяльності суб’єкта господарювання, їх взаємозв’язки і взаємозалежності;
  • сутності, умов застосування та подальше удосконалення показників діяльності суб’єкта господарювання;
  • сучасного арсеналу методів і прийомів економічного аналізу діяльності суб’єкта господарювання, зокрема методи первинної обробки даних, факторного аналізу, економіко-математичні, евристичні та експертні методи, а також набути практичних навичок щодо їх використання;
  • сутності економічної інформації в економічному аналізі, джерела інформації, особливості організації та технологію економічного аналізу, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій і систем;
  • сутностей, призначення, а також особливостей методики й організації окремих видів економічного аналізу;
  • принципів і методів обґрунтування управлінських рішень, виявлення резервів підвищення ефективності фінансово-господарської діяльності.

Уміння:

  • розв'язання завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, в умовах недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької або інноваційної діяльності;
  • проводити дослідження змін економічних явищ і процесів на багатокритеріальній основі;
  • робити обґрунтовані об’єктивні висновки та пропозиції за результатами проведених досліджень;
  • знаходити найменш трудомісткі засоби й методи для вивчення кожної ситуації або проблеми з економіки;
  • завершувати аналіз ситуацій розробкою проекту управлінського рішення;
  • набути навички в оформленні аналітичних висновків на запит користувачів відповідно до стандартів аналітичного процесу;
  • опанувати методику прогнозування результатів діяльності підприємства; мислити аналітично;
  • відрізняти потенціал від ресурсів і резервів, характеризувати його складові;
  • здійснювати процес формування, оцінювання, ураховувати основні специфічні риси окремих об’єктів під час оцінки, чітко знати сфери застосування отриманих результатів оцінки та резервів;
  • на основі аналізу економічної ситуації на підприємстві та оцінки його потенціалу, визначати напрямки його розвитку, оптимальну стратегію підприємства;
  • на основі визначених резервів планувати шляхи їх реалізації та оцінювати ефективність від впровадження;
  • прогнозувати майбутню вартість потенціалу підприємства.

Комунікація:

  • зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до управлінського персоналу компаній;
  • завершувати аналіз ситуацій розробкою проекту управлінського рішення;
  • зрозуміло оформлювати аналітичні висновки на запит користувачів відповідно до стандартів аналітичного процесу.

Автономність та відповідальність:

  • здатність самостійного використання методів наукових досліджень у вирішенні практичних задач діяльності;
  • здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності;
  • відповідальність за розвиток професійного знання і практики дослідницької роботи, за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
  • прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування;
  • відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди;
  • здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Абесінова Олена Костянтинівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри податкового менеджменту та фінансового моніторингу.E-mail: abessinovahelena@gmail.com

Остання редакція: 29.06.22