Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Статистика ринків : підруч. для вищ. навч. закл

Манцуров І. Г., Бараник З. П., Головач А. В. та ін. Статистика ринків : підруч. для вищ. навч. закл. / Ман-цуров І. Г., Бараник З. П., Головач А. В. та ін. ; [за ред. д-ра екон. наук, проф. І. Г. Манцурова]. — К. : КНЕУ, 2009. — 544.

У підручнику висвітлено питання розробки методологічних та практичних засад статистичного дослідження процесів і явищ, які відбуваються на ринках країни. Наведено понятійний апарат ринків, найважливіші їх категорії, систему показників, методи їх аналізу, оцінювання, визначення основних тенденцій розвитку на найближчу перспективу. Подано термінологічний словник, завдання для самоконтролю, список рекомендованої наукової та навчальної літератури по кожному з досліджуваних ринків.

Підручник розрахований на науковців, викладачів вузів, аспірантів та студентів економічних спеціальностей, фахівців у сфері ринкових відносин.

 
ЗМІСТ 
ПЕРЕДМОВА
5
Розділ 1. Методологічні засади статистики ринків
11
1.1. Основні категорії та види ринків
11
1.2. Взаємозв’язок продуктових і галузевих ринків через систему класифікацій
20
1.3. Характеристика учасників ринку та їхніх економічних операцій
28
1.4. Види цін, податків та субсидій і принципи їхньої взаємодії
31
Запитання для самоконтролю
36
Тлумачний словник
36
Література
37
Розділ 2. Статистика ринку праці
38
2.1. Теоретичні засади статистичного дослідження ринку праці
38
2.2. Методологічні підходи статистичного дослідження ринку праці
53
2.3. Методичні засади аналізу структури населення на ринку праці
77
2.4. Статистичні аспекти аналізу основних характеристик ринку праці
94
2.5. Статистичний аналіз співвідношення попиту і пропозиції та ціни робочої сили на ринку праці
121
Запитання для самоконтролю
138
Тлумачний словник 
140
Література
146
Розділ 3. Статистика фінансових ринків
148
3.1. Методологічні засади статистичного дослідження фінансових ринків
148
3.2. Статистика ринку банківських кредитів
158
3.3. Статистика ринку депозитів
211
3.4. Статистика ринку цінних паперів
230
3.5. Статистика ринку
257
3.6. Статистика відсоткової ставки
268
3.7. Статистика обмінних курсів
275
3.8. Статистика страхового ринку
304
Запитання для самоконтролю
319
Тлумачний словник
321
Література328
Розділ 4. Внутрішній ринок товарів і послуг
331
4.1. Модель товарного ринку й аналітичні можливості
331
4.2. Товаропросування та його вплив на рівень цін
344
4.3. Система індексів цін і визначення інфляції
349
4.4. Показники оптової та біржової торгівлі
363
4.5. Методика аналізу продажу споживчих товарів
368
4.6. Методичні підходи до визначення неформальної діяльності (тіньової торгівлі)
377
Запитання для самоконтролю
384
Тлумачний словник
385
Література
386
Розділ 5. Зовнішній ринок товарів і послуг
387
5.1. Методичні принципи обліку зовнішньоекономічних операцій
387
5.2. Порівнянність цін внутрішнього та зовнішнього ринків і можливі наслідки для економіки
396
5.3. Індексний метод у статистиці зовнішньої торгівлі
402
5.4. Ризики зовнішньої торгівлі
405
5.5. Інфраструктура зовнішнього ринку: світові біржі та міжнародні інформаційні системи
410
5.6. Оцінювання ефективності зовнішньої торгівлі
419
Запитання для самоконтролю
423
Тлумачний словник
423
Література
424
Розділ 6. Статистика ринку інформаційних послуг
426
6.1. Теоретичні засади статистичного дослідження ринку інформаційних послуг
426
6.2. Особливості статистичного аналізу окремих видів інформаційних послуг
439
6.3. Аналіз структури та діяльності виробників (продавців)
453
6.4. Аналіз структури і поведінки покупців (користувачів)
494
6.5. Статистика кон’юнктури інформаційного ринку
518
Запитання для самоконтролю
525
Тлумачний словник
527
Література
531
Додатки535

 

Остання редакція: 30.10.14