| - Faculties»
- Faculty of Marketing»
- Departments»
- Department of Marketing named after A.F.Pavlenko»
- Academic Staff»
- Vasylkova Nataliia Volodymyrivna
Vasylkova Nataliia Volodymyrivnadepartment: | Department of Marketing named after A.F.Pavlenko |
---|
Position: | Associate Professor, Deputy Head of Department |
---|
teacher degree: | associate professor |
---|
Degree: | Ph.D. in Economics |
---|
Experience: | 25 |
---|
Biography: | |
---|
Natalia Vasilkova, PhD A higher education qualification in Economics (degree: “Specialist”; equal to „Маster“) I obtained at Kyiv State Economic University (current name: Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman). In 2000, I defended a doctoral thesis addressed the marketing maintenance of a competitive strategy for a global industry, and earned a scientific degree of Candidate of economic sciences [Kandydat ekonomichnyh nauk] (Candidate’s degree in Economics – equal to Ph.D. in Economics). Successfully completed a postgraduate program "International Economic Relations" at the University of Konstanz (Germany), and obtained qualification Lic.oec.int. (equal to "Master in International Economics"). Repeatedly held research Internships and trainings in universities and enterprises in Germany and Austria. I have a vast working experience in international marketing (Pharmaceuticals & Biotech Industry). At the Department of Marketing at KNEU I have been working for 19 years, and since 2008 as Associate Professor. In January 2011, I was awarded the rank of Associate Professor. Since February 2019 - Deputy Head of Deparment of Marketing named after A.F.Pavlenko. Courses Taught: - Marketing
- Marketing Pricing.
Other activities: Since May 2009 till 2017 - Research Fellow, since 2017 till February 2022 - a Deputy Director, and since February 2022 - a Director of the Institute of Higher Education of KNEU. |
department: | Department of Marketing named after A.F.Pavlenko |
---|
Position: | Associate Professor, Deputy Head of Department |
---|
teacher degree: | associate professor |
---|
Degree: | Ph.D. in Economics |
---|
Experience: | 25 |
---|
Biography: | |
---|
Natalia Vasilkova, PhD A higher education qualification in Economics (degree: “Specialist”; equal to „Маster“) I obtained at Kyiv State Economic University (current name: Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman). In 2000, I defended a doctoral thesis addressed the marketing maintenance of a competitive strategy for a global industry, and earned a scientific degree of Candidate of economic sciences [Kandydat ekonomichnyh nauk] (Candidate’s degree in Economics – equal to Ph.D. in Economics). Successfully completed a postgraduate program "International Economic Relations" at the University of Konstanz (Germany), and obtained qualification Lic.oec.int. (equal to "Master in International Economics"). Repeatedly held research Internships and trainings in universities and enterprises in Germany and Austria. I have a vast working experience in international marketing (Pharmaceuticals & Biotech Industry). At the Department of Marketing at KNEU I have been working for 19 years, and since 2008 as Associate Professor. In January 2011, I was awarded the rank of Associate Professor. Since February 2019 - Deputy Head of Deparment of Marketing named after A.F.Pavlenko. Courses Taught: - Marketing
- Marketing Pricing.
Other activities: Since May 2009 till 2017 - Research Fellow, since 2017 till February 2022 - a Deputy Director, and since February 2022 - a Director of the Institute of Higher Education of KNEU. |
Publications: | - Ilnytskyi D.O., Vasilkova N.V. Cyclicity in competency-based approach to education: International experience in supporting competitive positions of universities. Actual Problems of Economics #9 (159), 2014. С. 201-210. (Scopus; Фахове видання)
- Конкурентні моделі управління якістю вищої освіти: монографія [Д. Г. Лук’яненко, Л. Л. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. Лук’яненка Д.Г., д.е.н., проф. Антонюк Л.Л. К: КНЕУ, 2018. 380 с.
- Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : монографія / за наук. ред. к.е.н., проф. В.П.Пилипчука. К: КНЕУ, 2018. (підрозділ Василькової Н.В.: Маркетинг вищої освіти в епоху діджиталізації та глобальних мереж. C. 8-17).
- Василькова Н.В. Управление качеством и концепция совершенства в системе высшего образования. Studia Humanitatis. № 3, 2018. (Index Copernicus)
- Antoniuk L.L., Vasilkova N.V., Sandul M.S. State Support of Higher Education for Global Leadership in the 21st Century. University Education, №5, 2018.
- Василькова Н.В. Стратегічне маркетингове планування у вищому навчальному закладі. Економіка та підприємництво: Зб. наук. праць, Вип. 34-35, 2016. С. 6-14. (Фахове видання)
- Василькова Н.В. Ключові фактори успіху університетів на глобальному ринку освітніх послуг. Економічний вісник НТУУ "КПІ", № 13, 2016. С. 335-341. (Index Copernicus; Фахове видання)
- Василькова Н. Ключові фактори успіху Китаю на міжнародному ринку освітніх послуг. Вчені записки: зб.наук.праць. Спецвипуск. 2016. С.13-18. (Фахове видання)
- Дослідницькі університети: світовий досвід та перспективи розвитку в Україні: монографія [А. Ф. Павленко, Л. Л. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. А.Ф. Павленка, д.е.н., проф. Л. Л. Антонюк. Київ: КНЕУ, 2014. 349 с.
Василькова Н.В. Ефективне управління знаннями в сучасному університеті. / Стратегічне управління знаннями підприємства: монографія [А. П. Наливайко, О. М. Гребешкова, Л. П. Батенко та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. А. П. Наливайка. К.: КНЕУ, 2014. C. 401-416. - Ільницький Д.О., Василькова Н.В. Циклічність у компетентнісному підході: сучасний світовий досвід. Актуальні проблеми міжнародних відносин: Зб. наук. праць. Вип. 119 (частина ІІ). К.: КНУ ім. Т.Г.Шевченка, 2014. С. 73-83. (Фахове видання)
- Василькова Н.В. Роль держави в підвищенні міжнародної конкурентоспроможності дослідницьких університетів: досвід Німеччини. Стратегія економічного розвитку України. Науковий збірник. Вип. 32, 2013. С. 70-76. (Фахове видання)
- Василькова Н.В. Управління брендом вищого навчального закладу в умовах глобальної конкуренції. Формування ринкової економіки. Зб. наук. праць. Вип. 30, 2013. С. 27-33. (Фахове видання)
- Василькова Н.В. Бенчмаркінг у сфері вищої освіти. Економіка та підприємництво: Зб. наук. праць. Вип. 31, 2013. С. 106-115. (Фахове видання)
|
---|
|