Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman

Educational Methodology Work

Teachers of the Department perform active educational methodology work. The educational and methodological support to disciplines assigned to the Department is updated and upgraded on an ongoing basis. Textbooks and manuals are being published. 

Packages of the teaching software in Industrial Marketing, Advertising Management, Marketing Communications Policy, Logistics, Marketing Pricing Policy, Product Innovation Policy, etc. for the study of these disciplines on PCs were developed in order to improve the quality of teaching. Teachers of the department are implementing novel teaching methodologies, such as interactive lectures, master classes, case-based lectures, subject-oriented lectures in pressing issues, lectures and seminars based on IT technologies, et al.

Major textbooks and manuals include:

  • Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг (Marketing): Підручник. – К.: КНЕУ, 2003. – 246 с.
  • Маркетинг (Marketing): Підручник / А.Ф. Павленко, І.Л. Решетнікова, А.В. Войчак, Н.В.. Куденко, В.Я. Кардаш, Т.О. Примак. В.П. Пилипчук, А.В.Федорченко та ін.; За наук. ред. проф., акад. АПН України А.Ф. Павленка. – К: КНЕУ, 2008. – 600 c.
  • Войчак А.В., Федорченко А.В. Маркетингові дослідження (Marketing Research): Підручник / ред. А. В. Войчак.- К.: КНЕУ, 2007. - 408 c.
  • Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг (Strategic Marketing): Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 1998. – 152 с.
  • Кардаш В.Я., Антонченко М.Ю. Маркетингова товарна політика (Marketing Commodity Policy): Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – 3-є вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2006. – 248 с.
  • Кардаш В.Я., Павленко І.А., Шафалюк О.К., Василькова Н.В. Товарна інноваційна політика (Product Innovation Policy): Підручник. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2010. – 390 с.
  • Кальченко А. Г. Логістика (Logistics): Підручник. - К.: КНЕУ, 2003. - 284 с.
  • Савощенко А. С. Інфраструктура товарного ринку (Infrastructure of the Commodity Market): Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2005. — 336 с.
  • Дугіна С. І. Маркетингова цінова політика: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2005. — 392 с.
  • Пилипчук В.П. та ін. Промисловий маркетинг (Industrial Marketing). Навчальний посібник К.: Центр навчальної літератури, 2005. -264 с.
  • Примак Т. О. Рекламний креатив (Advertising Creativity): Навчальний посібник - К. : КНЕУ, 2006. - 326 с.
  • Шевченко О.Л. Бренд-менеджмент (Brand Management): Навч. посіб. – Київ : КНЕУ, 2010. – 395 с.