Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

«Корпоративний аналіз та бізнес-діагностика» для спеціалізацій «Облік і аудит» та «Податковий менеджмент»

Анотація навчальної дисципліни. У процесі вивчення дисципліни «Корпоративний аналіз та бізнес-діагностика» опрацьовуються такі тематичні  рубрики:   сутність корпоративного управління та його аналітичне забезпечення; фінансова діагностика діяльності підприємств корпоративного секторуз урахуванням впливу внутрішнього та зовнішнього середовищ;оцінка ефективності фінансових стратегій;методика аналізувартості  та структури капіталу підприємств та механізми їх оптимізації; аналіз маркетингової та цінової стратегійпідприємств корпоративного сектору; методика конкурентногоаналізупідприємств корпоративного сектору, оцінка їх конкурентоспроможності; бізнес-діагностика корпоративної культури та аналіз ефективності політики управління персоналом.

Міждисциплінарні зв’язки.Навчальна дисципліна «Корпоративний аналіз та бізнес-діагностика» сформувалася на основі диференціації та інтеграції багатьох дисциплін, зокрема таких як мікроекономіка, макроекономіка, статистика, підприємництво, менеджмент,  маркетинг, фінанси, бухгалтерський облік, аналіз господарської діяльності. Відповідно, вивчення дисципліни «Корпоративний аналіз та бізнес-діагностика» здійснюється після опанування студентами зазначених дисциплін. Водночас, даний курс є методологічною основою для поглибленого вивчення на п’ятому курсі таких дисциплін професійної підготовки як фінансовий аналіз (у тому числі в банках та бюджетних установах), управлінський контроль, міжнародний аналіз господарської діяльності, стратегічний управлінський облік, внутрішній аудит, управлінський облік в банках та бюджетних установах, внутрішній аудит корпорацій, дью- ділідженс підприємств, облік в системі контролінгу, стратегічний облік об’єднань підприємств, фінансовий менеджмент тощо. У навчальних планах напрямку підготовки «Управління і адміністрування”, дисципліна «Корпоративний аналіз та бізнес-діагностика» є обов’язковою дисципліною та виступає невід’ємною складовою циклу професійної  підготовки магістрів.

Мета дисципліни: формування у студентів компетентностей та отримання відповідних їм результатів навчання з організації та методики проведення корпоративного аналізу та бізнес-діагностики для прийняття виважених і обґрунтованих управлінських рішень задля підвищення ефективності їх діяльності та посилення конкурентоспроможності з урахуванням галузевих особливостей та специфіки  корпоративного управління складними економічними системами.

Завдання (навчальні цілі) дисципліни: творче вивчення методів, принципів та прийомів проведення корпоративного аналізу та бізнес-діагностики  з метою формування наукового мислення студентів освітньо-кваліфікаційного рівня  магістр. Завдання деталізуються за такими напрямами:

  • вивчення сутності та принципів корпоративного управління;
  • ознайомлення із завданнями та основними напрямами проведення корпоративного аналізу підприємств;
  • засвоєння методики проведення бізнес-діагностики для підприємств корпоративного сектору;
  • опанування методики оцінки ефективності організації корпоративного управління;
  • засвоєння питань, пов’язаних вивченням сучасних технологій аналізу ефективності маркетингових та цінових стратегій корпоративних утворень;
  • ознайомлення з методикою проведення аналізу конкурентоспроможності компаній;
  • визначення проблемних питань методичних підходів до аналітичного дослідження корпоративної культури на підприємстві;
  • формування навиків оцінювання ефективності кадрової політики на підприємствах.

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Амбарчян Маргарита Самвелівна – к.е.н., доцент, доцент кафедри податкового менеджменту та фінансового моніторингу. E-mail: ambarchyan_m@ukr.net.

Остання редакція: 02.02.24