Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Діджитал-технології в підприємництві

 

  1. Мета опанування навчальної дисципліни. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану.

Мета навчальної дисципліни:  ознайомити здобувачів наукового ступеню із сучасними поглядами щодо діджитал-технологій у підприємництві, а також теорії, методології і прикладного інструментарію цифрової трансформації бізнесу та здійснення на цій основі аналітичної, дослідницької та наукової діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки: Дисципліна «Діджитал-технології в підприємництві» базується на знаннях, уміннях та прикладних навичках, отриманих у процесі вивчення дисциплін «Інноваційний бізнес», «Методологія економічних досліджень», «Економіка інновацій», «Діджитал-маркетинг» та інших економічних дисциплін

2. Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде студентпісля опанування навчальної дисципліни:

Знання:

-        розуміти основні концепції, теоретичні і прикладні проблеми використання діджитал технологій у сфері підприємництва;

-        демонструвати системність наукового світогляду, здійснювати критичний аналіз, оцінку і синтез нових ідей щодо цифрової транформації в бізнесі.

-        критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї щодо цифрових аспектів підприємницької діяльності;

Уміння:

-        розробляти та реалізовувати проекти з використання діджитал технологій, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем;

-        генерувати нові ідеї в сфері застосування діджитал-технологій в підприємництві.

-        приймати обґрунтовані рішення щодо діджитал аспектів підприємницткої діяльності;

-        планувати, організовувати, проводити спеціальні наукові дослідження та впроваджувати їх результати в сфері цифрової трансформації бізнес-моделей суб’єктів підприємництва.

Комунікація:

-        спілкуватися в діалоговому режимі з широкою науковою спільнотою та громадськістю з питань діджитал технологій у підприємництві;

-        викладати фахові дисципліни зі спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» з використанням сучасних діджитал технологій навчання.

Автономність та відповідальність:

-        ініціювати інноваційні комплексні проекти з впровадження діджитал-технологій у підприємницьку діяльність, демонструвати лідерство та повну автономність під час їх реалізації;

-        ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми впровадження діджитал технологій у підприємництва;

-        реалізовувати соціальну відповідальність за результати прийняття стратегічних рішень в області діджитал технологій;

-        саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, нести відповідальність за навчання інших

3. Сфера реалізації набутих компетентностей підприємницька, управлінська,консалтингова, науково-дослідницька,науково-педагогічна

4. Зміст навчальної дисципліни за темами

  1. Ключові характеристики діджитал бізнесу та напрямів цифровізації підприємництва
  2. Типологія діджитал технологій в підприємництві
  3. Організація підприємницьких цифрових екосистем
  4. Цифрові інновації
  5. Формування цифрових бізнес-моделей
  6. Методи і моделі діджитал-трансформації бізнесу
  7. Функціональні діджитал-стратегії
  8. Цифрові технології в окремих сферах підприємництва
  9. Результативність та ефективність діджитал технологій в підприємництв

5. Науково-педагогічний  склад та адреса електронної пошти викладача

Лаврененко Валентина Віталіївна, канд. екон. наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», e-mail: vlave@ukr.net

6. Рекомендовані інформаційні джерела

1.                 Ляшенко В.І. Цифрова модернізація економіки України як можливість проривного розвитку: монографія / В.І. Ляшенко, О.С. Вишневський; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. – Київ, 2018. – 252 с.

2.                 Четвертая промышленная революция.Целевые ориентиры развития промышленных технологий и инноваций. – Всемирный экономический форум. 91–93 route de la Capite, CH-1223 Cologny/Geneva, Швейцария

3.                 Цифровые дивиденды. World Bank. Обзор и оглавление Доклада о мировом развитии «Цифровые дивиденды». Электронный ресурс: www-wds.worldbank.org/

4.                 Niyazova, S.R., Kuporov, J.Ju., Nadezhina, O.S. Development of an  adaptive  management  model  for  innovative  activities  of  an  enterprise. Proceedings  of  the  28th  International  Business  Information  Management Association Conference - Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, - 2016. С. 155-216.

5.                 Horlacher A., Hess T. What does a Chief Digital Officer do? Managerial tasks and roles of a new C-level position in the context of digital     transformation //System  Sciences  (HICSS),  2016  49th  Hawaii  International  Conference  on.  –IEEE, 2016. – С. 5126-5135.

6.                 Kress P., Pflaum A., Löwen U. Ecosystems in the manufacturing industry  // Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), 2016 IEEE 21st International Conference on. – IEEE, 2016. – С. 1-4.

7.                 Matt C., Hess T., Benlian A. Digital transformation strategies // Business& Information Systems Engineering. – 2015. – Т. 57, №. 5. – С. 339.

8.                 Piccinini E., Gregory R. W., Kolbe L. M. Changes in the Producer-Consumer  Relationship-Towards  Digital  Transformation  //  Wirtschaftsinformatik.  –2015. С. 1634-1648.

 

Остання редакція: 26.09.22