Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Організаційне проектування підприємств (економіка підприємства)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Організаційне проектування підприємств Organizational engineering of enterprises

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

 

Мета дисципліни: формування комплексу прикладних навичок прогнозування та проектування розвитку підприємницьких систем; набуття навичок обґрунтування проектних рішень у сфері раціональної організації діяльності підприємства.

Міждисциплінарні зв’язки: для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємства, менеджмент, організаційний розвиток підприємства, планування діяльності підприємства тощо.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни

«Організаційне проектування підприємств» у відповідності до результатів навчання

 

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

Код

Результат навчання

 

 

1.

Знання:

1.1

понятійного апарату теорії організації, її генезис та її місце в системі наукових знань, цлі організації та їх інтегрування. ієрархія в організації,

формальну й неформальну структури в ній, моделі й різновиди організації, основні закони організації.

 

лекція, семінарське заняття, дискусія

 

 

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік

1.2

передумов утворення та сутності організаційного проектування; місця оргпроектування у загальній системі наукових знань; змісту, цілей та завдань проектування організації суб’єктів господарювання; різновидів оргпроектів підприємств, основних принципів організаційного дизайну систем; стадій та етапів організаційного проектування

 

лекція, семінарське заняття, дискусія

 

1.3

місце організаційної діагностики у проектуванні підприємницьких систем; сутність організаційної самодіагностики на підприємстві; порядку діагностичного інтерв’ювання; алгоритму діагностики конфліктів; системи показників організаційної діагностики; етапів

діагностики організації системи; порядок звітування за результатами організаційної діагностики

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

 

 

 

 

2.

Уміння/навички:

2.1

формування еталонів для проектів організації виробництва; розробки проектних рішень організації виробничих процесів у виробничих підрозділах, організації спеціалізованих виробництв, проектування

організації високоавтоматизованих виробничих систем

семінарське заняття, дискусія, case-study

 

 

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік 

2.2

оцінювання стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення управлінських процесів; дизайну

структур управління

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах

 

2.3

розробки проектних рішень з організації праці; дизайну організації на робочих місцях; розробки проектів обслуговування робочих місць; проектування робіт з відбору, розстановки та використання кадрів

перевірка виконання розрахункових робіт, case- study

 

2.4

проведення соціотехнічного проектування структурних підрозділів; ергономічного та інженерно-технічного проектування робочих місць; соціонічного проектування колективу.

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

2.5

виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та контрольних дат проекту; розробки складників комплексного  організаційного  проекту  підприємства  та  його

підрозділів

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та

ситуацій

опитування, тест, case-study

2.6

підготовки до впровадження проектних рішень у конкретних умовах діяльності підприємства; цілісного та поетапного впровадження проектних рішень; контролю виконання робіт з впровадження організаційного проекту; аналізу результатів і визначення ефективності

впровадження проекту

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

презентація, опитування, тест, case-study

2.7

розрахунку показників ефективності реалізації організаційних проектів; інтерпретації результатів розрахунку ефективності реалізації організаційних проектів;

семінарське заняття, дискусія, вирішення

конкретних задач та ситуацій

 

опитування, тест, case-study

 

3.

Комунікація

 

Вироблення у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме:

 

 

 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

перевірка виконання проектних робіт, case- study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій,

презентація, залік

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших

 

 

3.2

здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність за досягнення поставленої мети

 

 

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

 

 

3.4

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок

 

 

4.

Відповідальність і автономія

 

при демонструванні розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема

при:

 

 

 

 

 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

 

 

 

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case- study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік

4.1

при управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами

 

 

4.2

при формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

 

 

4.3

при організації та керівництві професійним розвитком осіб та груп

 

 

4.4

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства.

 

 

4.5

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

 

 

4.6

при продовженні навчання із значним ступенем автономії

 

 

4.7

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

 

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

  • Основи сучасної теорії організації
  • Організаційне проектування як система знань
  • Діагностування організаційних параметрів системи
  • Організаційне проектування виробництва
  • Організаційний дизайн підсистем управління фірмою
  • Проекти організації праці персоналу підприємства
  • Проектування організації соціосистеми підприємства
  • Комплексне організаційне проектування
  • Планування впровадження організаційних проектних рішень
  • Оцінка ефективності реалізації організаційних проектів

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Кукоба Володимир Павлович доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kuk015@ukr.net, kukoba.volodymyr@kneu.edu.ua 

Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Кукоба В. П. Організаційне проектування підприємства : навч. посібник / В. П. Кукоба. - К. : КНЕУ, 2010. – 420 с.
  2. Кукоба В. П. Організаційне проектування підприємств : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни / В. П. Кукоба. К. : КНЕУ, 2010. – 115 с.
  3. Blokdyk, Gerardus (2021). Organizational Engineering A Complete Guide - 2020 Edition = UK : 5STARCooks, 305 p.
  4. Vantrappen, Herman, Wirtz, Frederic (2023). The Organization Design Guide: A Pragmatic Framework for Thoughtful, Efficient and Successful Redesigns. UK : Routledge; 1st edition, 292 p.

Робоча програма навчальної дисципліни

 

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 25.02.24