Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Потенціал і розвиток підприємства

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Потенціал і розвиток підприємства»

The potential and development of the enterprise

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. 

Мета дисципліни - формування у слухачів що здобувають бакалаврський ступінь комплексу знань і вмінь про закономірності, принципи і особливості функціонування, розвитку та конкурентоспроможності потенціалу сучасних підприємств як збалансованого інтегрованого утворення із своєю специфікою. Отримані в процесі вивчення даної дисципліни знання мають стати важливою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності здобувача ступеня бакалаврського рівня. Це також має стати підґрунтям у плідній співпраці випускників університету з фахівцями з економіки підприємств у вирішенні складних проблем у сфері економіки та підприємництва.

 Міждисциплінарні зв’язки. Дана навчальна дисципліна є обов’язковою для формування аналітичної компетентності майбутніх фахівців з економіки підприємства  та має міждисциплінарні зв’язки із значною кількістю навчальних дисциплін як циклу загальної, так і циклу професійної підготовки, зокрема, «Мікроекономіка», «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Маркетинг», «Управління витратами», «Економіка інновацій», «Стратегія».

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби 

діагностики 

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1 

сутності понять «потенціал підприємства», «конкурентоспроможність потенціалу підприємства», «формування потенціалу підприємства», «розвиток підприємства», «вартість», «оцінювання вартості»; концепцій (підходів) визначення вартості; характеристик різновидів потенціалу підприємства; сутності процесу оцінювання 

лекція, семінарське заняття, дискусія 

Презентація результатів, опитування, тест, case-study, контрольні вправи, модульна робота, 

екзамен 

1.2 

властивостей потенціалу підприємства як економічної системи; змісту процесів оцінювання; сутності та особливостей практичного використання концепцій (підходів) визначення вартості 

1.3 

моделей оцінювання та формування потенціалу підприємства; методів оцінювання конкурентоспроможності потенціалу підприємства;

методів та технологій оцінювання вартості окремих складових потенціалу підприємства та бізнесу в цілому

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналіз кейсів 

1.4 

змістовних відмінностей підходів і методів визначення вартості,  різновидів капіталізації та ставки дисконту; методів оцінювання вартості окремих складових потенціалу підприємства

1.5

сучасні теорії організації та організаційного конструювання, різновиди форм організацій та організаційного упорядкування, базові закони організації

2.

Уміння/навички:

2.1 

будувати графоаналітичну модель оцінювання потенціалу підприємства та аналізувати на основі розрахунків стан потенціалу підприємства

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач, розв'язання ситуаційних вправ,дискусія,  

Презентація результатів, опитування,

тест, case-study, контрольні вправи,

модульна робота, 

 екзамен 

2.2 

визначити найсуттєвіші фактори формування потенціалу підприємства

2.3 

визначати конкурентоспроможність потенціалу підприємства; робити висновки щодо управління конкурентоспроможністю

2.4 

розраховувати коефіцієнти капіталізації; застосовувати окремі методи доходного, витратного та порівняльного підходів при оцінці вартості потенціалу підприємства та окремих його складових; застосовувати шість функцій грошової одиниці

2.5 

визначати різновиди організації та організаційних утворень, виявляти напрями розвитку організацій та їхнього упорядкування

лекція, семінар-вирішення ситуаційних вправ   

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 

Перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація 

3.1 

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації 

3.2 

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети 

3.3 

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення зростання та розвитку бізнесу 

3.4 

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок, відхилень 

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на розвиток компанії  

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь 

 

Перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота,  

екзамен 

4.1 

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти 

4.2 

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп 

4.3 

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо фінансово-економічних аспектів розвитку підприємства. 

4.4 

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності 

4.5 

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії 

4.6 

при здатності до самостійного і незалежного мислення 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Розділ 1. Формування потенціалу підприємства

Тема 1. Сутнісна характеристика потенціалу підприємства

Тема 2. Структура і графоаналітична модель потенціалу підприємства

Тема 3. Формування потенціалу підприємства: поняття та загальна модель

Тема 4. Особливості формування виробничого потенціалу підприємства

Тема 5. Конкурентоспроможність потенціалу підприємства

Розділ 2. Оцінювання потенціалу підприємства

Тема 6. Теоретичні основи оцінювання потенціалу підприємства

Тема 7. Методичні підходи до оцінювання потенціалу підприємства

Тема 8. Оцінювання вартості земельної ділянки, будівель і споруд

Тема 9. Оцінювання ринкової  вартості машин і обладнання

Тема 10. Нематеріальні активи підприємства і методи їх оцінювання

Тема 11. Трудовий потенціал підприємства та його оцінювання

Тема 12. Оцінювання вартості бізнесу

Тема 13. Прикладні аспекти оцінювання потенціалу підприємства

Розділ 3. Розвиток підприємства

Тема 14. Розвиток  підприємства: зміст, сучасні концепції та передумови 

     Тема 15. Методичні підходи до визначення резервів  розвитку підприємства та його потенціалу 

 

Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти :

К.е.н., доцент Вострякова Валентина Юріївна, vvostriakova@kneu.edu.ua

К.е.н., доцент Кузьменко Олена Михайлівна, kuzmenko.olena@kneu.edu.ua

Ст. викладач Данільченко Сергій Станіславович, sergdan2001@gmail.com

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.   Федонін О.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка: Навч. посібник. Вид. 2-ге, без змін. / О.С. Федонін, І.М. Рєпіна, О.І. Олексюк - К.: КНЕУ, 2009. - 316 с.

2.   Федонін О.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка: Посібник для сам вивчення дисципліни / О.С. Федонін, І.М. Рєпіна, О.І. Олексюк -К.: КНЕУ, 2005. - 261 с.

3.   Краснокутська Н.С. Потенціал підприєства: формування та оцінка. Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 352 с.

4.   Смирницкий Г. Б., Чиркин А. Н. Оценка бизнеса: основы, инструментарий, практика. – К.: Издательство «Арт Экономи», 2013. – 312 с.

5.   Потенціал і розвиток бізнесу: навч. посіб. / За ред. О. М. Полінкевич, Л. В. Шостак. – Луцьк : Вежа-Друк, 2019. – 592 с.

6.   Тоцький В.І. Організаційний розвиток підприємства: Навч.посіб. / В.І.Тоцький, В.В.Лаврененко – К.: КНЕУ, 2005. – 247 с.

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

 

Остання редакція: 17.02.24