Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Інтернет-економіка

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Інтернет-економіка

Internet economy

Рекомендована для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

 

Мета дисципліни: формування комплексу прикладних навичок у сфері раціональної організації діяльності підприємств nsїх ефективного управління за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа «Інтернет».

Міждисциплінарні зв’язки: Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, підприємництво, менеджмент,  мікроекономіка, інформаційні системи, організація виробництва (або організація операційної діяльності), тощо.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інтернет-економіка» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби 

діагностики 

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1 

понятійного апарату теорії підприємств, її генезис та її місце в системі наукових знань, особливості епохи економіки знань та пост-індустріальної економіки, сутність транзакційних витрат та їх елементи, смарт-організації, інтелектуалізації бізнесу 

лекція, семінарське заняття, дискусія 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік 

1.2 

механізмів організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструментів аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту, основних принципів, методів та форм інтелектуалізації бізнес-процесів; технологій та сучасних алгоритмів платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, переваг мереж

лекція, семінарське заняття, дискусія 

1.3 

місця штучних та автоматизованих бізнес-процесів у проектуванні підприємницьких систем; сутності перетворення інформації у дані; алгоритму самонавчання смарт-підприємств; системи показників ефективності смарт-підприємств; процесів створення цінності для бізнесу

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 

 

 

2.

Уміння/навички:

2.1 

формування еталонів для проектів діджиталізації бізнесу; розробки проектних рішень організації виробничих та бізнес-процесів у відповідності до принципів смарт-бізнесу, як у  окремих підрозділах, так і на підприємствах в цілому, проектування організації автономних виробничих систем   

семінарське заняття, дискусія, case-study  

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік 

2.2 

аналіз стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення інтелектуальних управлінських процесів;

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах  

2.3 

розробка проектних рішень з організації праці для мінімізації транзакційних витрат; ефективного управління управлінськими рішеннями

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study 

2.4 

аналіз ринків, конкуренції та очікувань суспільства за допомогою інструментів веб-аналітики; генерування бізнес-ідеї за допомогою мережі «Інтернет» 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

2.5 

виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та ключових показників інтелектуалізації бізнесу.

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 опитування, тест, case-study 

2.6 

розрахунку показників ефективності створення інформаційного продукту та підприємства в цілому.

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 опитування, тест, case-study 

3.

Комунікація

Набуття у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 

перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік 

3.1 

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших 

3.2 

здатність працювати в команді

3.3 

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин із використанням адекватної термінології 

3.4 

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок 

4.

Відповідальність і автономія

розуміти особисту відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь 

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік 

4.1 

Бути здатним до продовження навчання із значним ступенем автономії 

4.2 

Продовжувати самостійні дослідження після завершення курсу навчання

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу;

Тема 2. Основні складові економіки знань та їх взаємозв’язок;

Тема 4. Електронні платіжні системи та е-банкінг

Тема 5. Токенізація відносин у підприємницькій сфері

Тема 6. Смарт-контракти та мінімізація транзакційних витрат бізнесу

Тема 7. Великі дані та інтернет речей

Тема 8. Соціальний капітал, як гуманізація інтернет-підприємництва

Тема 9. Основні елементи формування та сталого функціонування смарт-виробництв

Тема 10. Особливості ціноутворення та визначення ефективності інформаційного продукту.

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Царьов Віталій Миколайович кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва,

Рекомендовані інформаційні джерела:

    1. 1.     Закон України «Про електронну комерцію» № 675VIII від 03.09.2015 р. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 67519.

      2.     Белз О. Г. Основи електронного бізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 176 с. 

      3.     Зайцева О.О, Болотинюк І.М. Електронний бізнес. Навчальний посібник – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2015 

      4.     Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, Sangeet Paul Choudary. Platform Revolution. W. W. Norton & Company, 2016. 

      5.     Ming Zeng. Smart Business: What Alibaba's Success Reveals about the Future of Strategy. Harvard Business Review Press, 2018. 

      6.     Kress P., Pflaum A., Löwen U. Ecosystems in the manufacturing industry // Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), 2016 IEEE 21st International Conference on. – IEEE, 2016. – С. 1-4. 

      7.     Коковський А. Business Intelligence: ще сучасніший ніж 20 років тому. 2011. URL: https://www.management.com.ua/ims/ims179.html 

      8.     Фещюк В., Матюшко В., Чернєв Є., Юрчак О., Лаврик Я., Амелін А. Україна 2030е — країна з розвинутою цифровою економікою. Український інститут майбутнього. https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html 

      9.     Форсайт економіки України: середньостроковий (2015–2020 роки) і довгостроковий (2020–2030 роки) часові горизонти (версія для обговорення) / наук. Керівник проекту акад. НАН України М. З. Згуровський. Міжнародна рада з науки (ICSU); Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»; Інститут прикладного системного аналізу НАН України і МОН України; Світовий центр даних з геоінформатики та сталого розвитку. Київ : НТУУ «КПІ», 2015

 

Остання редакція: 12.01.23