Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Тренінг-курс «Start-up» (економіка підприємства)

АНОТАЦІЯ  ДИСЦИПЛІНИ

«ТРЕНІНГ- КУРС «START UP» / «TRAINING COURSE «START UP»

рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1.   Мета навчальної дисципліни.

Метою дисципліни є формуванняу здобувачів комплексу теоретичних знань і прикладних навичок з започаткування та організації Start-Up, економічного обґрунтування напрямку його діяльності та забезпечення успішного функціонування бізнес-проектів.

Міждисциплінарні зв’язки. Тренінг курс «Start UP»належить до блоку вибіркових дисциплін, що забезпечують фахову підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Дисципліна охоплює два блоки – теоретичнийі тренінговий,якіу сукупності забезпечують домінування практичної спрямованості дисципліни, що базується на теоретико-методичному підґрунті. Дисципліна «Start UP» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, таких якекономіка підприємства, менеджмент, статистика, маркетинг, фінанси, потенціал і розвиток підприємства, економіка інновацій тощо.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни ТРЕНІНГ-КУРС «START UP» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1

сутності форм підприємництва та формування розуміння специфіки  підприємства формату «start-up»; ознайомлення з можливими варіантами фінансування діяльності start-up; визначення особливостей вибору бізнес-моделі start-up;

лекція, семінарське заняття, дискусія

Опитування, case-study, контрольні вправи, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік

 

1.2

змісту процесів обґрунтування підприємницьких рішень на етапі започаткування бізнесу, в умовах невизначеності та динамічних ринкових змін;

1.3

методів та технологій здійснення підприємницької діяльності, сучасні бізнес-моделі ведення бізнесу, новітні тренди розвитку ринків;

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,аналіз кейсів

1.4

змістовних відмінностей різних варіантів фінансування стартап-проектів, оцінка ризиків проектів та сценарний аналіз економічної ефективності проектів.

2.

Уміння/навички:

2.1

формування навичок започаткування start-up; розкриття особливостей управління інноваційним розвитком підприємства; генерування власний бізнес-ідей, креативні шляхи вирішення складних бізнес-кейсів.

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії

Презентація результатів у вигляді власних проектів, опитування, тести, case-study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік

2.2

використання навиків створення бренду та бренд-менеджменту; розробка програм формування лояльності клієнтів та утримання споживачів; обґрунтування  вибору оптимальних напрямків інтерактивного маркетингу, просування в соціальних мережах; опрацювання особливостей ведення віртуального бізнесу;

2.3

визначення напрямків позиціонування start-up; формування навичок та ефективних прийомів презентації start-up; 

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

2.4

закріплення вміння розробки бізнес-плану  для start-up;  формування бізнес-моделі, розробка детального фінансового та маркетинг-планів, плану продажів та просування товарів і послуг на ринку;

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії

2.5

ознайомлення з ефективним прийомами підбору команди, що здатна працювати у форматі start-up;

 

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

2.6

отримання практичних навичок формування програми індивідуальної та корпоративної  соціальної відповідальності.

 

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

Тренінгові практичні заняття, дискусія, вирішення кейсів та ситуаційних вправ

 

Виконання тренінгових завдань,  ситуаційних вправ та кейсів, презентація,

контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення зростання та розвитку бізнесу

3.4

розкрити особливості побудови партнерства для ефективного функціонування start-up

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на розвиток компанії

Тренінгові заняття, дискусія, вирішення кейсів та ситуаційних вправ, презентація проекту

 

Презентація проекту створення та започаткування власного бізнесу,

контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота,

залік

4.1

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

4.2

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп

4.3

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо фінансово-економічних аспектів розвитку підприємства.

4.4

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

4.5

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

4.6

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Організація start-up

Тема 2. Особливості фінансування start-up

Тема 3. Бізнес-моделювання в форматі start-up

Тема 4. Започаткування start-up

Тема 5. Підбір персоналу start-up

Тема 6. Розробка бізнес-плану start-up

Тема 7. Позиціонування start-up

Тема 8.  Створення бренду  start-up

Тема 9. Залучення капіталу

Тема 10. Побудова партнерства

Тема 11. Формування програм лояльності start-up

Тема 12. Соціальна відповідальність start-up

Тема 13. Інтерактивний маркетинг у форматі start-up

Тема 14.Презентація start-up

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Кужель Марина Юріївна., кандидат економічних наук, доцент, marinakuzhel@gmail.net

Кирилюк Оксана Василівна, доктор філософії з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, доцент, kyryliuk.oksana@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

1.    Аппело Ю. Стартап, скейлап, скрюап. 42 інструменти для прискорення Lean- та Agile-розвитку бізнесу. Фабула, 2021. 240 с.

2.   Белскі С. Плутанина посередині. Від стартапу – до успіху, як не схибити посеред шляху. ArtHuss, 2020. 416 с.

3.  Бланк С., Дорф Б. Священна книга стартапера. Як збудувати успішну компанію. Київ : Наш формат, 2019. 512 с.

4.  Колот В. М. Підприємництво: організація, ефективність, бізнес-культура: навч. посіб. / В. М. Колот, І. М. Рєпіна, О. В. Щербина ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана. К. : КНЕУ, 2009. – 444 с.

5.  Остервальдер О., Піньє І. Створюємо бізнес-модель. Новаторські ідеї для всіх і кожного. Київ : Наш формат, 2017. 288 с.

6.  Створення власного бізнесу: навч. посіб. / [А. М. Колот та ін.]; за заг. ред.: А. М. Колота, Г. О. Швиданенко. - Київ : КНЕУ, 2017. - 312 с.

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 23.02.24