Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Економіка інновацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Економіка інновацій»

Economics of innovation

 Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. 

Мета дисципліни: формування у слухачів що здобувають бакалаврський ступінь комплексу знань, вмінь, навичок щодо розуміння ролі інновацій і раціональної організації та економічного обґрунтування напрямків інноваційної діяльності підприємства з урахуванням сучасних тенденцій та потреб інноваційного розвитку економіки.

Міждисциплінарні зв’язки. Дана навчальна дисципліна є обов’язковою для формування аналітичної компетентності майбутніх фахівців з економіки підприємства  та має міждисциплінарні зв’язки із значною кількістю навчальних дисциплін як циклу загальної, так і циклу професійної підготовки, зокрема, «Мікроекономіка», «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Стратегія підприємства»,  «Проєктний аналіз».

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Економіка інновацій» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1

сутність інновацій та інноваційної діяльності;

класифікації інновацій та характерні риси життєвого циклу інновацій;

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій,

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен

1.2

інструменти державного регулювання інноваційної діяльності;

1.3

сутність та складові елементи інноваційної політики підприємства;

ключові аспекти стратегічного та оперативного менеджменту інноваційної діяльності;

складові та механізм управління інноваційним розвитком підприємства;

1.4

сутність та особливості сучасних організаційних форм інтеграції науки і виробництва;

1.5

умови виникнення попиту на інновації та методи його визначення;

сутнісні характеристики моніторингу інновацій та джерела інноваційних можливостей підприємства;

форми і джерела фінансування інноваційної діяльності підприємства;

1.6

пріоритетні напрямки оновлення техніко-технологічної бази підприємства;

1.7

сутнісний зміст фаз та етапів інноваційного проекту;

методичні засади оцінювання ефективності інноваційної діяльності підприємства;

лекція, семінарське заняття, виконання розрахункових робіт, case-study

1.8

особливості розробки і реалізації програм комерціалізації інноваційних продуктів

2.

Уміння/навички:

2.1

визначати етапи та параметри життєвого циклу інновацій, впроваджуваних або розроблюваних підприємством;

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах, case-study

презентація, опитування, тест, case-study, первірка розрахункових робіт, модульна робота, екзамен

2.2

використовувати передбачені законодавчо-нормативною базою державні пільги та преференції щодо інноваційної діяльності підприємства;

2.3

розробляти інноваційну стратегію та визначати основні напрямки інноваційної політики підприємства;

2.4

управляти інноваційними процесами та інноваційним розвитком підприємства;

семінарське заняття, дискусія, case-study

2.5

обирати ефективну форму взаємодії науки і виробництва;

2.6

визначати та формувати попит на інновації;

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

2.7

оцінювати за організовувати інформаційне забезпечення інноваційної діяльності підприємства;

2.8

обґрунтовувати джерела фінансування інноваційної діяльності і напрямки оновлення техніко-технологічної бази підприємства;

семінарське заняття, дискусія, розрахункові роботи, case-study

2.9

обґрунтовувати та організовувати реалізацію інноваційних проектів;

2.10

комплексно оцінювати ефективність інновацій та розробляти програми їх комерціалізації

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, ситуацій, презентація, екзамен

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

3.4

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на інноваційну діяльність підприємства в цілому чи її окремих складових, зокрема при:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен

4.1

управління складною технічною або професійною діяльністю чи інноваційними проєктами

4.2

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

4.3

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів інноваційної діяльності.

4.4

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

4.5

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

4.6

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1.      Інновації як основа розвитку економіки

Тема 2.      Теоретичні засади та сучасні тенденції інноваційного розвитку економіки

Тема 3.      Державне регулювання та підтримка інноваційної діяльності

Тема 4.      Інноваційна стратегія і політика підприємства

Тема 5.      Менеджмент інноваційної діяльності

Тема 6.      Управління інноваційним розвитком підприємства

Тема 7.      Організаційні форми інноваційної діяльності

Тема 8.      Особливості створення інновацій та формування попиту на них

Тема 9.      Моніторинг інновацій та інформаційне забезпечення інноваційної діяльності

Тема 10.    Фінансування інноваційної діяльності

Тема 11.    Оновлення техніко-технологічної бази підприємства

Тема 12.    Інноваційний проект: обґрунтування та реалізація

Тема 13.    Комплексне оцінювання ефективності інноваційної діяльності підприємства

Тема 14.    Комерціалізація результатів інноваційної діяльності

      Тема 15.         Трансфер технологій
Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти :

К.е.н., професор Лаврененко В.В., vlave@ukr.net

К.е.н., доцент Вострякова Валентина Юріївна, vvostriakova@kneu.edu.ua

К.е.н., доцент  Смирнов Є.В., доцент, s@edim.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.     Економіка і організація інноваційної діяльності / Йохна М.А., Стадник В.В. – К.: Академія, 2005

2.     Економіка та організація інноваційної діяльності: практикум / І.А. Павленко, Г.О. Швиданенко, Н.І. Норіцина. - К.: КНЕУ, 2012. - 347 с.

3.     Краснокутська Н.В. Інноваційний менеджмент: Навч.посібник. – К.: КНЕУ, 2003. – 504с.

4.     Robert M. Grant. Contemporary Strategy Analysis. 10th Edition. – Wiley, 2018. – 672p.

5.     Oslo Manual 2018. Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition [електронний режим доступу] https://www.oecd-ilibrary.org/science-and-technology/oslo-manual-2018_9789264304604-en

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 17.02.24