Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Тренінг курс «Start-up» (підприємництво і бізнес-технології)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ТРЕНІНГ- КУРС «StartUP»

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Мета навчальної дисципліни.

Метою дисципліни є формування  у студентів комплексу теоретичних знань і прикладних навичок з започаткування та організації start-up, економічного обґрунтування напрямку його діяльності та забезпечення успішного функціонування бізнес-проектів.

Міждисциплінарні зв’язки.Тренінг курс «StartUP»  належить до блоку вибіркових дисциплін, що забезпечують фахову підготовку бакалаврів зі спеціальності «Підприємництво та торгівля». Дисципліна охоплює два блоки – теоретичний  і тренінговий, які  у сукупності забезпечують домінування практичної спрямованості дисципліни, що базується на теоретико-методичному підґрунті. Дисципліна «StartUP» визначаються особливостями підготовки бакалаврів та ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, таких як  підприємництво І, підприємництво ІІ (економіка фірми), менеджмент, статистика, маркетинг, фінанси тощо.

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «StartUP»у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1

Сутності форм підприємництва та формування розуміння специфіки  підприємства формату «start-up»; ознайомлення з можливими варіантами фінансування діяльності start-up; визначення особливостей вибору бізнес-моделі start-up;

лекція, семінарське заняття, дискусія

Опитування, case-study, контрольні вправи

 

1.2

змісту процесів обґрунтування підприємницьких рішень на етапі започаткування бізнесу, в умовах невизначеності та динамічних ринкових змін;

1.3

методів та технологій здійснення підприємницької діяльності, сучасні бізнес-моделі ведення бізнесу, новітні тренди розвитку ринків;

лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу,аналіз кейсів

1.4

змістовних відмінностей різних варіантів фінансування стартап-проектів, оцінка ризиків проектів та сценарний аналіз економічної ефективності проектів.

2.

Уміння/навички:

2.1

формування навичок започаткування start-up; розкриття особливостей управління інноваційним розвитком підприємства; генерування власний бізнес-ідей, креативні шляхи вирішення складних бізнес-кейсів.

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії 

Презентація результатіву вигляді власних проктів, опитування, тести, case-study, залік

2.2

використання навиків створення бренду та бренд-менеджменту; розробка програм формування лояльності клієнтів та утримання споживачів; обґрунтування  вибору оптимальних напрямків інтерактивного маркетингу, просування в соціальних мережах; опрацювання особливостей ведення віртуального бізнесу;

2.3

визначення напрямків позиціонування start-up; формування навичок та ефективних прийомів презентації start-up; 

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

2.4

закріплення вміння розробки бізнес-плану  для start-up;  формування бізнес-моделі, розробка детального фінансового та маркетинг-планів, плану продажів та просування товарів і послуг на ринку;

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії

2.5

ознайомлення з ефективним прийомами підбору команди, що здатна працювати у форматі start-up;

 

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

2.6

отримання практичних навичок формування програми індивідуальної та корпоративної  соціальної відповідальності.

Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

Пренінгові практичні заняття, дискусія, вирішення кейсів та ситуаційних вправ

 

Виконання тренінгових завдань,  ситуаційних вправ та кейсів, презентація,

залік

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення зростання та розвитку бізнесу

3.4

розкрити особливості побудови партнерства для ефективного функціонування start-up

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на розвиток компанії

Тренінгові заняття, дискусія,вирішення кейсів та ситуаційних вправ, презентація проекту

 

Презентаці проекту створення та започаткування власного бізнесу,

залік

4.1

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

4.2

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп

4.3

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо фінансово-економічних аспектів розвитку підприємства.

4.4

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

4.5

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

4.6

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

Зміст дисципліни, що пропонується для вивчення студентами за темами.

Тема 1. Організація  start-up

Тема 2. Особливості фінансування start-up

Тема 3. Бізнес-моделювання в форматі start-up

Тема 4. Започаткування start-up  

Тема 5. Підбір персоналу start-up  

Тема 6. Розробка бізнес-плана start-up  

Тема 7.. Позиціонування start-up

Тема 8.  Створення бренду  start-up

Тема 9. Залучення капіталу

Тема 10. Побудова партнерства

Тема 11. Формування програм лояльності start-up

Тема 12. Соціальна відповідальність start-up

Тема 13. Інтерактивний маркетинг у форматі start-up

Тема 14. Презентація start-up  

Викладацький склад:

Кужель Марина Юріївна, канд.екон.наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва; Кирилюк Оксана Василівна - канд.екон.наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва.

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.   Аппело Ю. Стартап, скейлап, скрюап. 42 інструменти для прискорення Lean- та Agile-розвитку бізнесу. Фабула, 2021. 240 с.

2.   Белскі С. Плутанина посередині. Від стартапу – до успіху, як не схибити посеред шляху. ArtHuss, 2020. 416 с.

3.   Бланк С., Дорф Б. Священна книга стартапера. Як збудувати успішну компанію. Київ : Наш формат, 2019. 512 с.

4.   Вікі Т., Тома Д., Гонс Е. Корпоративний стартап. Альпіна Паблішер, 2021. 288 с.

5.   Гільбо К. Стартап на $100. Як перетворити хобі на бізнес. Київ : Наш формат, 2018. 264с.

6.   Голомб В. Прискорений стартап. Саміт-книга, 2020. 376 с.

7.   Еннс Б. Книга Успіх без пітчингу. Маніфест. ArtHuss, 2021. 128 с.

8.   Олет Б. 24 кроки успішного стартапу. Київ : Книголав, 2019. 288 с.

9.   Остервальдер О., Піньє І. Створюємо бізнес-модель. Новаторські ідеї для всіх і кожного. Київ : Наш формат, 2017. 288 с.

10.          Портнягін Д. Трансформатор. Як створити власний бізнес і почати заробляти. Київ: Book Chef, 2018. 304 с.

Остання редакція: 13.02.23