Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Бізнес культура

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Бізнес культура»
Business culture

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета навчальної дисципліни полягає у формування системи знань і практичних умінь з професійної та ділової культури та етики, удосконалення та розвиток умінь ефективної самоорганізації і здійснення ділової взаємодії у підприємницькій діяльності. Дисципліна "Бізнес культура" орієнтована на формування розуміння важливості культурної складової людських комунікацій в діловій  сфері сучасного бізнесу. Культура, досліджуючи,  в першу чергу, закономірності міжособистісних стосунків людей як людей, тобто їх гуманістичний  потенціал, пояснює суть і структуру системи цінностей людини. Розуміння та аналіз етичної компоненти  сучасних  бізнес-стосунків - умова якісної аналітики комунікацій у бізнес-середовищі, запорука продуктивної діяльності професіонала в будь-якій сфері підприємницької діяльності, а також  необхідна  умова  підтримки позитивного психологічного клімату на підприємстві і в середовищі усіх ділових контактів підприємства. Таким чином, знання про особливості культурних взаємовідносин сприяє повнішому і якіснішому осмисленню професійних проблем у сфері сучасного бізнесу.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Бізнес культура» визначаються особливостями підготовки бакалаврів та ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, економіки підприємств, підприємництва, менеджменту, маркетингу, психології та педагогіки соціальної відповідальності бізнесу, економіки праці і соціально-трудових відносин.

Результати і методи навчання, засоби діагностики (форми оцінювання)

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Бізнес-культура» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

ключових категорійта новітніх теорій, концепційу сфері ділової культури та етики з врахуванням соціокультурних компонентів ділової взаємодії у підприємницькій діяльності

лекції, дискусії

Опитування, тестування, виконання самостійних робіт

1.2

технологій і методівформування та підтримкикорпоративної культури як складової культури ділових відносин

дискусії, кейс-стаді

1.3

сутнісно-змістовних аспектів ділової репутації підприємства як визначальної складової культури бізнес відноси

дискусії, кейс-стаді

1.4

засадиформування культурних бізнес-комунікацій

дискусії, мозковий штурм

1.5

технологійпопередження та усунення бізнес-конфліктів

дискусії, кейс-стаді

1.6

методичних підходів до оцінювання бізнес-культури підприємства

дискусії, практичні задачі

 

2.

Уміння/навички:

2.1

виявляти форми взаємодії суб’єктів ринкових відносин та їх бізнес-культур

мозковий штурм, підготовка доповідей

 

2.2

виявляти фактори, що впливають на формування бізнес-культури підприємства та аналізувати ступінь та динамізм їх впливу у просторі і часі

навчальна гра, мозковий штурм

Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), рефлексія

2.3

використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття управлінських рішень різними економічними агентами відповідно до соціокультурних компонентів ділової взаємодії у підприємницькій діяльності

кейс-стаді, мозковий штурм

2.4

вирішувати професійні завдання з моделювання бізнес-культури підприємницьких структур та культурного розв’язування проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів

мозковий штурм, форсайтинг

3.

Комунікація

3.1

здатність підтримувати ділове спілкування (публічні виступи,ділове листування, електронні комунікації тощо)

навчальна гра, тренінг

Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), самоаналіз, рефлексія

3.2

здатність працювати автономно та в команді, проявляти навички міжособистісної взаємодії під час виконання завдань

тренінг

3.3

здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння закономірностей розвитку бізнес-культури

дискусія, мозковий штурм

4.

Відповідальність і автономія

4.1

здатність самостійно приймати рішення у ходіздійснення підприємницької діяльностіз огляду на культурні особливостіта демонструвати розуміння особистої відповідальності за їх виконання.

кейс-стаді, мозковий штурм

Презентація та аналіз результатів виконаних робіт, рефлексія

Зміст навчальної дисципліни за темами

Модуль 1. МІСЦЕ І РОЛЬ КУЛЬТУРИ БІЗНЕСУ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Тема 1. Сутність та модельний ряд бізнес-культур

Тема 2. Культура та її значення в діяльності підприємства

Тема 3. Становлення корпоративної культури як складової культури ділових відносин

Тема 4. Сутнісно-змістовні аспекти ділової репутації підприємства як визначальної складової культури бізнес відносин

Модуль 2. ЕТИЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ

Тема 5. Етика бізнесу

Тема 6. Соціальна відповідальність бізнесу як чинник стійкого розвитку

Модуль 3. ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ УСПІХ, БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ ТА БІЗНЕС-КОНФЛІКТИ

Тема 7. Підприємницькій успіх

Тема 8. Основи формування культурних бізнес-комунікацій

Тема 9. Соціально психологічні аспекти бізнес-комунікацій

Тема 10. Договірні взаємовідносини і партнерські зв‘язки у підприємництві

Тема 11. Технології попередження та усунення бізнес-конфліктів

Тема 12. Бізнес-дизайн

Модуль 4. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ БІЗНЕС-КУЛЬТУРИ, КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Тема 13. Методичні підходи до оцінювання бізнес-культури підприємства

Тема 14. Методичні підходи до оцінювання корпоративної культури підприємства

Тема 15. Методичні підходи до оцінювання ділової репутації підприємства

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання:

Ковтун В.П., к.е.н., доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vita.kovtun@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела

1.    Захарчин Г. М. Основи підприємництва: культура, технологія, відповідальність: навчальний посібник з грифом МОН / Г. М. Захарчин, О. В. Юринець. – К.: Знання, 2011. – 254 с.

2.    Захарчин Г.М. Корпоративна культура: навчальний посібник з грифом МОН / Г. М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська. – Львів.: Знання, 2011. – 309 с.

3.    Колот В.М., Рєпіна І.М., Щербина О.В. , Шергіна Л.А., Ковтун В.П.   Підприємництво : організація, ефективність, бізнес-культура : практикум –К.: КНЕУ (електронна версія: http://irbis.kneu.edu.ua/cgi-bin/cgi64/cgiirbis_64.exe)

4.    Лігоненко Л. О. Підприємництво і бізнес-культура: підручник / Л.О. Лігоненко, Г.Л. Піратовський, І.В. Молоштан та ін.; за заг. ред. Л.О.Лігоненко – К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2011. – 508 с. 11. Тягунова Н. М. Підприємництво і бізнес-культура. Кредитно- модульний курс : навч. посіб. / Н. М. Тягунова, О.А. Спориш. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 118 с.

5.    Смолінська О.Є. Кейс-стаді організаційної культури: методика дослідження і методика викладання //Актуальні проблеми економіки –2008, №1(79), С. 51-59.

 

Остання редакція: 12.01.23