Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Організаційний розвиток підприємства_076_Комерційна діяльність та логістика

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Організаційнийрозвиток підприємства»

Organizational development of the enterprise

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни- полягаєв опануванні здобувачами широкого спектру питань, пов’язаних з організаційними особливостями функціонування сучасних підприємств та специфікою їх інтеграційної діяльності. Дисципліна викладається здобувачам в комплексі інших курсів, що забезпечують його підготовку відповідно до навчальних планів підготовки бакалаврів з економіки.  Це також має стати підґрунтям у плідній співпраці випускників університету з фахівцями з економіки підприємств у вирішенні складних проблем у сфері економіки та підприємництва.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Організаційний розвиток підприємства» визначаються особливостями підготовки бакалаврів. Дисципліна «Організаційний розвиток підприємства» є вибірковою програмою підготовки бакалаврів спеціальності «Комерційна діяльність та логістика»  і вивчається після отримання базової вищої освіти зі спеціальностей «Комерційна діяльність та логістика».  Вона ґрунтується на логіці теоретичного і методичного фундаменту організації ведення бізнесу, а також методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Комерційна діяльність», «Менеджмент», «Маркетинг», «Логістика» тощо.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Організаційний розвиток підприємства» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики /

форми оцінювання 

1.

Знання:

1.1

сутнісно-змістовні характеристики організаційного розвитку сучасних підприємств;

лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних ситуацій, робота в малих творчих групах з виконання творчого завдання

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота,залік

1.2

причини виникнення, особливості функціонування нових організаційних форм підприємств;

1.3

методологію здійснення реінженірингу і реструктуризації підприємств;

1.4

ключові характеристики і прояви сучасних інтеграційних процесів

2.

Уміння/навички:

2.1

обґрунтовувати управлінські рішення з реформування організаційних характеристик підприємства;

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу, вирішення конкретних ситуацій,семінар-конференція, робота в малих творчих групах, кейс

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота,залік

2.2

визначати ефективність реструктуризації та реінженірингу підприємства;

2.3

здійснювати бізнес-діагностику підприємства у процесі його реструктуризації;

2.4

розробляти проект (програму, бізнес-план реструктуризації) підприємства;

2.5

   обґрунтовувати рішення щодо інтеграційної діяльності підприємств

3.

Комунікація

3.1

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, дискурс,

залік

 

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

 

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

 

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

 

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок

4.

Відповідальність і автономія

4.1

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при:

 

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, дискурс,

залік

 

управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами

 

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

 

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп

 

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів організаційного розвитку підприємства.

 

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

 

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

 

  3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Організаційний розвиток підприємства: сучасні концепції

Тема 2. Нові організаційні типи підприємств

Тема 3. Реінжиніринг бізнес-процесів підприємства

Тема 4. Реструктуризація підприємств як основа їх економічного зростання

Тема 5. Бізнес-моделі підприємств

Тема 6. Аутсорсинг

Тема 7. Інтеграційні структури за сучасних умов господарювання

Тема 8. Стратегічні альянси

Тема 9. Холдингові компанії

Тема 10. Промислово-фінансові об’єднання підприємств (ПФО)

 4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Лаврененко Валентина Вітаіївнакандидат економічних наук, доцент,  доцент  кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: vlave@ukr.net

Чухраєва Наталія Миколаївна,кандидат економічних наук, доцент,  доцент  кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: chukhrayeva.nataliya@kneu.edu.ua

 5. Рекомендовані інформаційні джерела:

1. Лаврененко В.В, Дерев’янко О.Г., Тоцький В.І. Організаційний розвиток підприємства: Навч.-метод. посібник для самостійного вивч. дисц. – К: КНЕУ, 2005. – 197 с.

2. Тоцький В.І.,Лаврененко В.В. Організаційний розвиток підприємства: Навч. посібник.– К: КНЕУ, 2005. – 247 с.

3. Федонін О.С., Швиданенко Г.О., Лаврененко В.В. та інш. Новітні тенденції управління розвитком підприємств/ Монографія, К.КНЕУ, 2011 р.

Остання редакція: 19.01.23