Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Інфраструктура ринку інновацій_073_Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Інфраструктура ринку інновацій»

Innovationmarketinfrastructure

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни- на основі вивчення теоретичних основ функціонування і розвитку підсистем інфраструктури ринку інновацій сформувати у студентів компетентності, які засвідчуються відповідними результатами вивчення дисципліни.  

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Інфраструктура ринку інновацій» визначаються у плануванні діяльності  підприємства як навчальної дисципліни, яка інтегрує велику кількість базових понять загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін, таких як: «Підприємництво», «Статистика», «Фінанси», «Маркетинг», «Менеджмент» тощо. 

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інфраструктура ринку інновацій» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики /

форми оцінювання 

1.

Знання:

1.1

сутності, структури, функцій та рушійних сил ринку інновацій, типології учасників інноваційного процесу і ринкових аспектів їх взаємодії, особливостей формування попиту і пропозиції на ринку інновацій

лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій, робота в малих творчих групах з виконання творчого завдання

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік

1.2

базових критеріїв ефективності функціонування ринку інновацій

1.3

методів державного регулювання і стимулювання ринку інноваці

1.4

; сутності національної інноваційної системи та її значення у відтворенні інноваційного потенціалу економіки; способів та методів залучення капіталу для реалізації інноваційних проектів, специфіки венчурного фінансування, особливостей фінансування інноваційного бізнесу на різних стадіях його життєвого циклу

1.5

призначення та специфіки діяльності бізнес-інкубаторів, технологічних парків і технополісів, інжинірингових та інноваційно-технологічних центрів

1.6

критеріїв відбору підприємств до складу бізнес-інкубатора.

2.

Уміння/навички:

2.1

оцінювати стан розвитку підсистем інноваційної інфраструктури, їх відповідність вимогам сучасної ринкової економіки та закордонному досвіду, визначати пріоритети подальшого розвитку

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій,семінар-конференція, робота в малих творчих групах, кейс

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік

2.2

визначати доцільність залучення окремих суб’єктів організаційної, виробничо-технологічної, фінансової, інформаційної та кадрової інфраструктури ринку інновацій до провадження інноваційної діяльності

2.3

знаходити необхідні форми підтримки інноваційної діяльності та ефективні шляхи взаємодії із суб’єктами інфраструктури ринку інновацій

3.

Комунікація

3.1

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік

 

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

 

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

 

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

 

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

4.

Відповідальність і автономія

4.1

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при:

 

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік

 

управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами

 

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

 

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп

 

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства.

 

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

 

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

 3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Специфіка ринку інновацій

Тема 2. Сутність та елементи інфраструктури ринку інновацій

Тема 3. Організаційна та виробничо-технологічна інфраструктура ринку інновацій

Тема 4. Центри трансферу технологій ринку інновацій

Тема 5. Інформаційна та кадрова інфраструктура ринку інновацій

Тема 6. Бізнес-моделі ринку інновацій

Тема 7. Фінансова інфраструктура ринку інновацій.

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Чухраєва Наталія Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: chukhrayeva.nataliya@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

1.    Інноваційна інфраструктура в контексті національної інноваційної системи (економіко-правові проблеми): монографія / за науковою редакцією О.Б. Бутнік-Сіверського: кол. авторів: О.П. Орлюк, О.Б. Бутнік-Сіверський, С.Ф. Ревуцький, В.І. Нежиборець, Г.О. Андрощук та ін. – К.: НДІ IB НАПрНУ, «Лазурит-Поліграф», 2011. – 414 с.

2.    Інноваційний менеджмент [Електронний ресурс]: навч. посіб. / Гарбуз С.В., Пєнкіна Т.Є., Хоменко Л.М., Соболєва Т.О. – К.: КНЕУ, 2013. – 667 с.

3.    Активізація інноваційної діяльності: організаційно-правове та соціально-економічне забезпечення: монографія / О.І. Амоша, В.П. Антонюк, А.І. Землянкін; НАН України, Ін-т економіки промисловості. – Донецьк: ТОВ «Норд Комп’ютер», 2007. – 328 с.

 

Остання редакція: 19.01.23