Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Бізнес аналіз_051_Економічна аналітика

АНОТАЦІЯНАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«БІЗНЕС-АНАЛІЗ»

Business-analysis

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського)рівня вищої освіти

Мета навчальної дисципліни:

Метою дисципліни «Бізнес-аналіз» є формування у студентів сучасного економічного мислення і системи спеціальних економічних знань аналітичних методів та технік, що мають на меті виявлення закономірностей функціонування підприємства, перебігу його бізнес-процесів, пристосування їх до потреб розвитку бізнес-одиниці на основі цілісної інформаційної моделі підприємства, а також вміння використовувати набуті знання стосовно вирішення задач бізнес-аналізу на сучасному підприємстві.

Міждисциплінарні зв’язки:

Для опанування дисципліни «Бізнес-аналіз» необхідні знання з таких предметів, як «Вступ до спеціальності», «Мікроекономіка», «Макроекономіка», «Економіка підприємства», тощо.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Бізнес-аналіз»

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики / форми оцінювання

1.Знання:

1.1

сутність, значення, ключові концепції та області знань, поняття бізнес-аналізу як практичної діяльності

Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, дискурс

Тестування, бліц опитування, розв’язування задач, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, залік

1.2

технологію організації бізнес-аналізу на підприємстві;

Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, дискурс

1.3

стадії та механізми здійснення комплексного аналітичного дослідження підприємства

Лекція, семінарське заняття, дискусія, дискурс, тренінг 

2. Уміння/навички:

2.1

визначати мету, завдання, аспекти бізнес-аналізу у залежності від потреб стейкхолдерів;

Семінарське заняття, дискусія, дискурс

Розв’язування задач, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, залік

2.2

ідентифікувати перелік, здійснювати пошук та обробку необхідної бізнес-інформації;

Семінарське заняття, дискусія, дискурс

2.3

проводити стратегічний та конкурентний аналіз підприємства та середовища його функціонування;

Семінарське заняття, дискусія, дискурс

2.4

здійснювати аналіз фінансово-майнового стану, ефективності функціонування підприємства, результативності його ключових бізнес-процесів, особливостей управління власним капіталом та використання позикових ресурсів;

Семінарське заняття, дискусія, дискурс

2.5

на основі виявлених недоліків зовнішнього і внутрішнього середовища функціонування підприємства пропонувати напрямки наступного управлінського впливу на компанію.

Семінарське заняття, дискусія, дискурс.

3. Комунікація

   
 

здатність самостійно та колективно здійснювати аналітичні процедури з взаємодією з постачальниками інформації та отримувачами аналітичних висновків, вироблення навичок, спрямованих на:

3.1) формулювання проблеми комплексного дослідження бізнесу, розподіл і закріплення її складових для вирішення між членами команди;

3.2) проведення диспуту під час вирішення проблемних ситуацій, представлення результатів критичного огляду літературних джерел

Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація

Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, дискурс, залік

4. Відповідальність і автономія

 

 

 

 

4.1) вміння брати на себе особисту відповідальність при виконання індивідуальних завдань

4.2) демонструвати ефективну автономію при виконанні завдань, які виникають при розробці колективних заходів, спрямованих на підвищення ефективності аналітичної діяльності на підприємстві

Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація

Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, дискурс, залік

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1 «Бізнес-аналіз: сутність, завдання та сфера застосування».

Тема 2 «Бізнес-інформація та її джерела».

Теми 3 «Організація дослідження підприємства».

Тема 4 «Технології аналізу економічних показників підприємства».

Тема 5 «Стратегічний аналіз».

Тема 6 «Конкурентний аналіз».

Тема 7 «Фінансовий аналіз».

Тема 8 «Аналіз бізнес-процесів підприємства».

Тема 9 «Аналіз відносин власності на підприємстві».

Тема 10 «Аналіз зобов’язань підприємства».

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

 к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва Дмитренко А.І. dmytrenko.artem@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1. Дмитренко А.І. Бізнес-аналіз - EMBE26001U: дистанційний курсhttp://do-m.kneu.kiev.ua/course/view.php?id=3614  – К.: КНЕУ.

2. Провост Фостер, Фоусет Том,  DataScienceдля бізнесу. Як збирати, аналізувати та використовувати дані/ пер. З англ. Анастасія Дудченко. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2020. – 400 с.

3. Guide to the Business Analysis Body of Knowledge Draft Material for Review and Feedback //  International Institute of Business Analysis https://cs.anu.edu.au/courses/comp3120/public_docs/BOKV1_6.pdf

4. Kupersmith, K., McGoey, K., Mulvey, P. Business Analysis For Dummies, For Dummies (2013), ISBN: 9781118510636

5. IIBA Global Business Analysis Core Standard // https://publications.iiba.org/public/IIBA_Global_BusinessAnalysis_CoreStandard.pdf

 

Остання редакція: 19.01.23