Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Підприємництво_075_Маркетинг

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Підприємництво»

Entrepreneurship

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні системи знань щодо сутності підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання виробничо-комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних умінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.

Міждисциплінарні зв’язки навчальної дисципліни «Підприємництво» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освітиспеціальності 075 «Маркетинг» ОПП «Маркетинг».  Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін. У результаті вивчення дисципліни буде сформовано необхідний компетентнісний базис для опанування таких дисциплін як «Менеджмент», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Фінанси», «Логістика», «Менеджмент персоналу» та інших.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Підприємництво» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики / форми оцінювання

 

1.

Знання:

1.1

характеристики та типології підприємництва, принципів здійснення, форм і моделей підприємницької діяльності

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій, дискусія

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен

 

1.2

технології заснування власної справи

 

1.3

сутності, форм та структури підприємницького капіталу, порядку формування початкового (стартового) підприємницького капіталу та його джерел, особливостей формування та ефективність використання персоналу фірми

 

1.4

сутності та характеристики інноваційних процесів та оцінювання ефективності технічних та організаційних нововведень

 

1.5

сутності планування підприємницької діяльності

 

1.6

особливостей організації бюджетування підприємницької діяльності

 

1.7

фінансово-економічних засад підприємництва та  аналітичного оцінювання ефективності підприємницької діяльності

 

1.8

сутності та складових підприємницького успіху та ділової етики

 

1.9

сутності та функцій бізнес-комунікації в системі підприємництва

 

2.

Уміння/навички:

2.1

використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо вибору способу створення власного бізнесу та його організаційно-правової форми

семінарське заняття, дискусія, case-study, робота в малих творчих групах, вирішення конкретних задач та ситуацій

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен

 

2.2

здійснювати пошук підприємницької ідеї

 

2.3

розраховувати необхідну величину підприємницького капіталу

 

2.4

визначати чисельність персоналу, обґрунтовувати пропозиції щодо удосконалення процесів руху персоналу; визначати продуктивність праці

 

2.5

оцінювати інвестиційну привабливість та ділову репутацію суб’єктів підприємництва

 

2.6

оцінювати    показники прибутковості підприємства

 

2.7

формувати та обчислювати показники щодо оцінювання ефективності підприємницької діяльності

 

2.8

використовувати методику оцінки впливу ризиків та напрями їхньої мінімізації

 

2.9

розробляти, формулювати та впроваджувати заходи щодо становлення та подальшого розвитку  організаційної культури суб’єктів господарювання

 

2.10

пояснювати правові засади розв’язання корпоративних бізнес-конфліктів; аналізувати і оцінювати методи запобігання бізнес-конфліктів

 

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, екзамен

 

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

 

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

 

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

 

3.4

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок

 

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен

 

4.1

управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами

 

4.2

формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

 

4.3

організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп

 

4.4

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства.

 

4.5

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

 

4.6

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

 

4.7

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

 

 3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1.  Загальна характеристика  та типологія підприємництва

Тема 2.  Правові основи та організаційні форми підприємницької діяльності

Тема 3.  Мале підприємництво в ринковій економіці

Тема 4.  Технологія заснування власної справи

Тема 5. Формування підприємницького капіталу

Тема 6.  Формування та ефективність використання персоналу фірми

Тема 7.  Інновації  та інвестиційна політика фірми

Тема 8.  Start-up як інноваційна форма започаткування бізнесу

     Тема 9. Планування підприємницької діяльності

     Тема 10. Основи адміністрування підприємницької діяльності

    Тема 11. Бюджетування підприємницької діяльност

   Тема 12. Фінансово-економічні засади підприємництва та  аналітичне оцінювання ефективності підприємницької діяльності

   Тема 13. Хеджування підприємницьких ризиків та протидія тіньовій економіці

   Тема 14. Підприємницький успіх і культура бізнесу

   Тема 15. Сутність та модельний ряд бізнес-культур

   Тема 16. Основи формування культурних бізнес-комунікацій

   Тема 17. Технології попередження та усунення бізнес-конфліктів

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Рєпіна Інна Миколаївна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: rephousenew@gmail.com

Шергіна Лідія Антонівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: lidiyashergina@ukr.net

Кузьомко Володимир Миколайович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: volodymyr.kuzomko@kneu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

1.       Воронкова В. Г. Основи підприємництва: теорія та практикум: навч. посіб. К.: Ліра-К, 2014. 455 с.

2.       Гой І. В. Смелянська Т. П. Підприємництво: навч. посіб. К.: ЦУЛ, 2019. 368 с.

3.       Колот В.М., Рєпіна І.М., Щербина О.В., Шергіна Л. А., Ковтун В. П.   Підприємництво: організація, ефективність, бізнес-культура : практикум. К.: КНЕУ. URL: http://irbis.kneu.edu.ua/cgi-bin/cgi64/cgiirbis_64.exe(дата звернення: 22.10.2022).

4.       Колот В. М., Репіна І. М., Щербина О. В. Підприємництво: організація, ефективність, бізнес-культура: Навч.посіб. (2-е вид., перер. та доп.). К.: КНЕУ, 2009. 444 с.

5.      Підприємництво і бізнес-культура : підручник / Л. О. Лігоненко, Г. Л. Піратовський, І. В. Молоштан та ін.; за заг. ред. Л. О.Лігоненко. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2011. 508 с.

РОБОЧА ПРОГРАМА_Підприємництво_075_Маркетинг

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ_Підприємництво_075_Маркетинг

Остання редакція: 23.03.23