Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Введення в бізнес-аналіз

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Введення в бізнес-аналіз»

( Introduction to business analysis)

Рекомендована для здобувачівпершого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

       Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні знань про систему аналітичних методів та технік, направлених на виявлення закономірностей протікання бізнес-процесів і розвитку господарських ситуацій на основі цілісної інформаційної моделі підприємства, а також вміння використовувати набуті знання стосовно вирішення задач бізнес-аналізу на сучасному підприємстві

      Міждисциплінарні зв’язки дисципліни«Введення в бізнес-аналіз» Навчальна дисципліна «Введення в бізнес-аналіз» за своєю сутністю належить до базових дисциплін, які покликані забезпечити фундаментальну економічну підготовку бакалаврів, інтегруючись з такими дисциплінами як «Макроекономіка», «Мікроекономіка»,  «Економіка підприємства». Формування повноцінного фахівця – економіста є неможливим без творчих економічних та міждисциплінарних досліджень, що дозволяє опанувати закономірності розвитку підприємства і зрозуміти логіку процесів, що відбуваються в сучасній вітчизняній економіці. Базові знання з методології економічних досліджень закладені наукою «Філософія». Загальне уявлення про можливості використання математичного апарату та інформаційних засобів обробки інформації в бізнес-аналізі надають «Прикладна інформатика», «Статистика» та «Вища математика», в процесі навчання вони доповнюються відповідними нормативними дисциплінами та складовими зазначеного аналітичного пакету. Використання на практичних заняттях методів інтерактивного навчання (творчі завдання, робота в малих групах, вирішення ситуаційних завдань, проблемно – пошуковий метод, різновиди ігрової діяльності) відбувається за допомогою інструментарію таких наук, як «Соціологія» і «Психологія та педагогіка».

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Введення в бізнес-аналіз» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

основних концептів і областей знань бізнес-аналізу як сфери професійної діяльності;

лекція, семінарське заняття, дискусія

презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота,

підсумкова контрольна робота, залік

1.2

методів і технік аналітичної обробки кількісних і якісних даних.

лекція, семінарське заняття, дискусія

1.3

підходів до організації процесу бізнекс-аналізу на підприємстві

лекція, семінарське заняття, дискусія

2.

Уміння/навички:

2.1

вибирати адекватні задачам бізнес-аналізу інформаційні джерела

 семінарське заняття, , case-study

презентація, опитування, case-study, контрольна (модульна)

робота, підсумкова контрольна робота,залік

2.2

користуватись різноманітними методами й техніками обробки інформації для проведення  аналізу економічних ситуацій,

 семінарське заняття, , case-study

2.3

діагностуватипроблемиі обгрунтувати виважені  управлінськірішеня

дискусія

3.

Комунікація

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

презентація виконання розрахункових робіт, case-study

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

4.

Відповідальність і автономія

4.1

формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти;

дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

case-study,

4.2

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії;

4.3

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства;

 

3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Предмет та об’єкт бізнес-аналізу. Мета і завдання дисципліни.

Тема 2. Сутнісна і змістова характеристика бізнес-аналізу як сфери професійної діяльності.

Тема 3. Аналіз документів.

Тема 4. Техніки експертного аналізу.

Тема 5. Технології аналізу проблем компанії.

Тема 6. Бенчмаркінг в бізнес-аналізі.

Тема 7. Аналітичне забезпечення розробки й прийняття управлінських рішень в бізнес-організації.

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Паздрій В.Я., кандидат економічних наук, доцент,доцент кафедри  бізнес-економіки та підприємництва, e-mail:

vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua

Будяєв М.О., кандидат економічних наук, доцент,доцент кафедри  бізнес-економіки та підприємництва, e-mail:

maksym.budiaiev@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:(3-5 джерел)

1.          Посібник ВАВОК A Guide To The Business Analysis Body Of Knowledge IIBA, International Institute of Business Analysis, Toronto, Ontario, Canada, 502 p. ―Режим доступу http://www.theaba. com/administrator/components/com_event/uploads/59014e456ca677.92343092BABOK_Guide_v3_Member.pdf

2.          Провост Фостер, Фоусет Том,  DataScienceдля бізнесу. Як збирати, аналізувати та використовувати дані/ пер. З англ. Анастасія Дудченко. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2020. – 400 с.

3.          Harmon Paul. Business Process Change: A Business Process Management Guide for Managers and

4.          Process Professionals / Paul Harmon – 4th Edition, 2019. – Р. 512.

5.  IIBA Global Business Analysis Core Standard // https://publications.iiba.org/public/IIBA_Global_BusinessAnalysis_CoreStandard.pdf

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 19.02.24