Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Вступ до спеціальності (економіка підприємства)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ  

Вступ до спеціальності

(Enter to speciality) 

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 

Мета дисципліни:  набуття майбутніми фахівцями ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов’язаних з їх майбутньою практичною діяльністю.

Міждисциплінарні зв’язки:  визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.  Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, таких як: «Мікроекономіка», «Макроекономіка»,  «Психологія», а також формує знання і навики для подальшого вивчення «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Маркетинг», «Планування діяльності підприємства», «Стратегія підприємства» та інших.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики подаються у вигляді такої таблиці. 

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною 

Методи навчання 

Засоби діагностики / форми оцінювання   

1. 

Знання: 

1.1

Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області,  основ  функціонування  сучасної  економіки  на  мікро-, мезо-, макро-та міжнародному рівнях

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, доповідь

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота

2. 

Уміння/навички: 

2.1 

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, доповідь,бізнес-симулятори

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота

2.2

Здатність  до  пошуку,  оброблення  та  аналізу  інформації  з різних джерел

3. 

Комунікація 

3.1 

Розуміння   особливостей   провідних   наукових   шкіл   та напрямів економічної науки

семінарське заняття, дискусія, доповідь,бізнес-симулятори

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота

4. 

Відповідальність і автономія 

4.1 

Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та  закономірностей  розвитку  предметної  області,  її  місця  у загальній  системі  знань  про  природу  і  суспільство  та  у  розвитку суспільства,  техніки і  технологій,  використовувати  різні  види  та форми  рухової  активності  для  активного  відпочинку  та  ведення здорового способу життя.

семінарське заняття, бізнес-симулятори

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота

Зміст навчальної дисципліни за темами:

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ

Тема 1. Природа та основні проблеми економіки

Тема 2. Ринок та його рушійні сили

Тема 3. Економічна поведінка споживача та виробника

Тема 4. Ринкове середовище

Тема 5. Роль держави в економічному відтворенні

Тема 6. Суспільне відтворення: національний та глобальний вимір

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ТРЕНІНГ-КУРС «ОСОБИСТИЙ І ПРОФЕСІЙНИ РОЗИТОК МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ»

Тема 7. Вища освіта. Організація освітнього процесу в університеті.

Тема 8. Цілепокладання і формування траєкторії особистого, освітнього і професійного розвитку. Становлення лідерської позиції і забезпечення мотивації у навчанні.

Тема 9. Інструменти досягнення цілей, управління ресурсами та часом. Досягнення гармонійного розвитку особистості і фахівця.

Тема 10. Я і соціум. Формування і робота в команді. Інструменти прийняття рішень.

Тема 11. Основи розуміння підприємства й управління ним.

Тема 12. Прийняття рішення по організації виробничої діяльності у бізнес-симуляції ViAL .

Тема 13. Наука-освіта-бізнес: суть, принципи організації, світові та українські реалії і перспективи. Я – науковець і/або підприємець? Академічна доброчесність

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Паздрій В.Я., к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Основи економічної науки: структурно-логічні схеми [Електронний ресурс]: навч. посіб. / за ред. О.О. Бєляєва, А.В. Кудінової. – К.: КНЕУ, 2014. – 372 с.

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

 

Остання редакція: 17.02.24