Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Інноватика_073_Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Інноватика» 

(Innovatics)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни -   засвоєння  здобувачами сукупності теорій, принципів, методів, форм та інструментів реалізації інноваційних процесів на різних рівнях (для субєктів економіки на макро-, мезо- та мікрорівнях). 

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Інноватика». Дисципліна є такою, що формує уявлення про систему інноваційних процесів як окрему сферу діяльності та є базовою, оскільки вивчається до опанування таких курсів як “Інфраструктура ринку інновацій”, “Менеджмент інновацій”, “Технологічний менеджмент”, “Менеджмент”.

 

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інноватика» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики / 

форми оцінювання  

1.

Знання:

1.1

основних понять та категорій інноватики

лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу, вирішення конкретних задач та ситуацій, робота в малих творчих групах з виконання творчого завдання

презентація, опитування, тести, аналіз кейсів, модульні роботи, залік

1.2

сутності, змісту, структури та моделей інноваційних процесів

1.3

особливостей і задач організації інноваційних процесів

1.4

сутність та основні принципи формування державної інноваційної політики та механізми її впровадження

1.5

сутності інноваційної екосистеми, сутності та характеристики основних категорій у сфері захисту та управління інтелектуальною власністю

2.

Уміння/навички:

2.1

характеризувати зміст основних етапів інноваційного процесу, їх задач та результатів

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних  ситуацій,семінар-конференція, робота в командах

презентації, аналіз найкращих практик зарубіжних та українських компаній

2.2

характеризувати законодавчі, організаційні та економічні механізми впровадження державної інноваційної політики

2.3

аналізувати причини невдачі та успіху інноваційних підприємств; аналізувати вплив чинників зовнішнього середовища на розвиток інноваційних процесів у межах інноваційної екосистеми

3.

Комунікація

 

Робота у командах (малих творчих групах), презентації команд студентів 

Презентації команд студентів завдань та обговорення (дискусія) результатів дослідження 

3.1

здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

3.2

здатність підтримувати ділове спілкування (електронні листи, розподіл завдань при виконання групових проектів)

4.

Відповідальність і автономія

4.1

 

здатність самостійно приймати рішення щодо ідентифікації інноваційних ідей і можливостей та демонструвати особисту відповідальність за обгрунтування шляхів (способів) їх реалізації 


 

Індивідуальне завдання (груповий дослідницький проект)

Презентація проекту та аналіз результатів


         3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Інноватика як наука та сфера діяльності 

Тема 2. Сутність, ознаки та класифікація інновацій 

Тема 3. Зміст та структура інноваційного процесу 

Тема 4. Результати інноваційної діяльності

Тема 5. Комерціалізація результатів інноваційної діяльності 

Тема 6. Державне регулювання інноваційної діяльності 

Тема 7. Інноваційна екосистема

Тема 8. Стан та проблеми розвитку інноваційної діяльності в Україні

      

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Малярчук Ольга Георгіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва , e-mail:  maliarchuk.olha@kneu.edu.ua

 

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Інноваційний менеджмент: підручник / С.М. Іляшенко. - Суми: Університетська книга, 2023. - 334 с.

  2. Петренко Л.А. Інноваційний розвиток підприємства: генезис теорії та сучасна практика управління / Л. А. Петренко – Київ : НУОУ, 2020. – 328 с.

  3. Інноватика – Малярчук О.Г. - EMMA26008U_DIST [Електронний ресурс]: дистанцій-ний курс Moodle для студентів / О.Г. Малярчук. – К.КНЕУ, 2021. – Режим доступу: http://193.110.163.11/moodle/course/view.php?id=1359

Робоча програма навчальної дисципліни

 

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 25.02.24