Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Корпоративне підприємництво_073_Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Корпоративне підприємництво»

Corporate  entrepreneurship

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни -  опанування комплексу знань щодо формування корпоративного підприємництва в компаніях  та набуття вмінь та навичок застосування сучасного аналітичного інструментарію реалізації підприємництва в діяльності підприємства.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Корпоративне підприємництво». «Корпоративне підприємництво» як навчальна дисципліна потребує у студентів бази знань з економіки підприємства, макро- і мікроекономіки, організації виробництва і менеджменту.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Корпоративне підприємництво» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностування/форми оцінювання

1

Знання:

1.1

сутність та види корпоративного підприємництва

лекція, семінарське заняття, дискусія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота

1.2

cутність підприємницьких екосистем сучасних компаній. Типологія підприємницьких екосистем у цифровому світі.Процес ідентифікація підприємницьких можливостей компанії в екосистемі.

лекція, семінарське заняття, дискусія

1.3

базові засади формування проактивної поведінки компанії. Домінуючі біз-нес-моделі підприємницьких компаній.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

1.4

стратегії корпоративного підприємництва в контексті ресурсно – ком-петенційного підходу в теорії стратегічного менеджменту.

лекція, семінарське заняття, дискусія

1.5

Організаційна культура, що сприяє розвитку підприємництву в компаніях. 

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних  та ситуацій

1.6

Обгрунтування виборуорганізаційної форми для нових інноваційних бізнес-одиниць.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

1.7

Системи моніторингу реалізації підприємницьких ініціатив в компанії з метою посилення конкурентної позиції та стратегічне оновлення існуючого бізнесу.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

2

Уміння:

2.1

використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо вибору форми  корпоративного підприємництва в компанії;

семінарське заняття, дискусія, case-study

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота

2.2

здійснювати пошук підприємницької ідеїдля реалізації в компанії;

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах

2.3

Визначати економічну ефективність функціонування підприємництва  в компанії

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

3

Комунікація

3.1

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

Робота у командах (малих творчих групах), презентації команд студентів

Презентації команд студентів завдань та обговорення (дискусія) результатів дослідження

3.2

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин (різними стейкхолдерами) щодо ідентифікації та імплементації підприємницьких (інноваційних) ідей у компаніях

4.

Відповідальність та автономія

 

 

4.1

здатність самостійно приймати рішення щодо ідентифікації підприємницьких ідей в компаніях та демонструвати особисту відповідальність за обгрунтування шляхів (способів) їх реалізації

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

дискусії, case-study, модульні роботи

         3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Сутність та роль корпоративного підприємництва в економіч-ній системі

Тема 2. Підприємницька екосистема компанії

Тема 3. Проактивна поведінка підприємницької компанії

Тема 4. Бізнес-модель підприємницьких корпорації

Тема 5. Стратегія корпоративного підприємництва

Тема 6. Система розподілу корпоративних ресурсів та бізнес-метрик для реалізації підприємницьких ініціатив

Тема 7. Організаційна культура підприємницьких організацій

Тема 8. Лідерство та мотивація персоналу підприємницьких організацій

Тема 9. Організація корпоративного підприємництва в компанії

Тема 10. Економічна ефективність функціонування підприємництва в компанії    

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Малярчук Ольга Георгіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: maliarchuk.olha@kneu.edu.ua

Оберемчук Валентина Феодосіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail:oberemchuk@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Корпоративне підприємництво : практикум / О. О. Кизенко, Є. В. Прохорова, О. Г. Малярчук, В. Я. Паздрій, І. В. Кубарева; за заг. ред. О. О. Кизенко. — Київ : КНЕУ, 2019. —222, [2] с.
  2. Корпоративне підприємництво– Малярчук О.Г. – EMBS65014U_DIST [Електронний ресурс]: дистанцій-ний курс Moodle для студентів / О.Г. Малярчук. – К.КНЕУ, 2021. – Режим доступу: http://193.110.163.11/moodle/course/view.php?id=1360
  3. P.Burns (2020).Corporate entrepreneurship and innovation. Fourth edition, Red Globe Press, UK.

Робоча програма дисципліни

Методичні рекомендаціїї дисципліни

Остання редакція: 29.02.24