Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Тренінг-курс "Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем" (економіка агробізнесу та агротрейдинг)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

тренінг-курс «Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем»

(training course «Enterprise management using information and analytical systems»)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни

Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні компетентностей (знань, умінь та навичок) стосовно сучасних інформаційно-аналітичних засобів (систем), за допомогою яких здійснюється підтримка підготовки та прийняття рішень з управління підприємством на загальносистемному рівні, а також в межах окремих функціональних підсистем (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення, виробництво, інвестиції, фінанси тощо). Вивчення курсу передбачає використання спеціального програмного забезпечення.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни ─ дисциплінаТК “Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем” органічно інтегрована з такими навчальними дисциплінами, як “Мікроекономіка”, “Макроекономіка”, “Економіка підприємства”, “Статистика”, "Фінанси”, “Бухгалтерський облік”, "Прикладна інформатика", “Прикладне моделювання”.

Результати навчання, методи навчаннятазасоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з дисципліни ТК “Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем” відповідно до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

1.

Знання:

1.1

інформаційно-аналітичного механізму (моделі) інтеграції комплексу рішень з управління підприємством, які охоплюють загальносистемний рівень (підприємство у цілому) та основні функціональні підсистеми (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо)

міні-лекція, обговорення

Опитування, оцінювання результатів виконання аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота

1.2

структури інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємством у розрізі окремо взятих функціональних підсистем (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо)

міні-лекція, обговорення

1.3

сучасних інформаційно-аналітичних технологій (методологій) моделювання невизначених (неточних і неповних) даних та породжуваного невизначеністю економічного середовища ризику

міні-лекція, обговорення, кейс-стаді

1.4

особливостей, потенціалу та обмежень сценарної інформаційно-аналітичної технології (методології) моделювання діяльності підприємства в умовах підвищеної взаємозалежності підприємств-операторів галузі

міні-лекція, дискусії, кейс-стаді

1.5

інформаційно-аналітичного потенціалу та обмежень управлінської та фінансової звітності підприємства, а також публічних інформаційно-аналітичних систем

міні-лекція, обговорення, кейс-стаді

2.

Уміння/навички:

2.1

формувати доцільну модель інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності з управління підприємством й виробляти на її основі рішення загальносистемного рівня, які стосуються підприємства, набору бізнес-напрямів його діяльності, у цілому

аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг

Оцінювання результатів виконання аналітико-розрахункових і комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота

2.2

опрацьовувати сформовану в межах обраної моделі інформаційно-аналітичного забезпечення сукупність даних й виробляти на основі цього рішення, які стосуються окремих функціональних підсистем підприємства (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо)

аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг

2.3

структурувати інформаційне забезпечення діяльності з управління підприємством за ступенем визначеності (детермінованості) його складових, моделювати й здійснювати ризик-аналіз ключових економічних показників з високим ступенем недетермінованості за допомогою сучасних аналітичних технологій

аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг

2.4

формувати й використовувати доцільну модель моніторингу поведінки підприємств-конкурентів, за допомогою результатів її використання здійснювати сценарне тестування й визначати найкращий спосіб дій (стратегію) підприємства у розрізі окремих бізнес-напрямів його діяльності

аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг

2.5

визначати й використовувати доцільну модель систематичної діагностики стану підприємства на основі даних його управлінської і фінансової звітності, за допомогою результатів її використання виявляти сильні і слабкі сторони підприємства, а також формувати його виробничі, фінансові та інвестиційні рішення

аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг

3.

Комунікація

3.1

здатність працювати в колективі (команді) та взаємодіяти з окремими людьми в ході вироблення економіко-управлінських рішень

робота в міні-групах

Оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота

3.2

здатність підтримувати фахове (професійне) спілкування (публічні виступи, переговори, проведення нарад, електронні комунікації тощо)

робота в міні-групах, мозковий штурм

4.

Відповідальність і автономія

4.1

здатність до усвідомлення особистої відповідальності за вироблення управлінських рішень, які стосуються ключових функціональних підсистем підприємства та визначають економічні результати його діяльності

робота в міні-групах, мозковий штурм

Оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота

4.2

здатність нести відповідальність за вироблення управлінських рішень, які стосуються ключових функціональних підсистем підприємства та визначають економічні результати його діяльності

робота в міні-групах, мозковий штурм

Зміст навчальної дисципліни за темами

Змістовий модуль 1

Тема 1. Структура господарських процесів підприємства та їх інформаційно-аналітична підтримка

Тема 2. Інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингово-збутової діяльності підприємства

Тема 3. Інформаційно-аналітична підтримка управління забезпеченням підприємства сировиною, матеріалами та енергетичними ресурсами

Тема 4. Інформаційно-аналітичне забезпечення та моделювання виробничої програми підприємства

Тема 5. Інформаційно-аналітичні засоби підтримки прийняття виробничих та маркетингово-збутових рішень в умовах невизначеності середовища

Змістовий модуль 2

Тема 6. Інформаційно-аналітична підтримка управління структурою та відтворенням техніко-технологічної бази підприємства

Тема 7. Інформаційне забезпечення та аналітичний інструментарій інвестиційних рішень на підприємстві

Тема 8. Інформаційно-аналітичний апарат для управління фінансовими операціями та фінансовими інвестиціями підприємства

Тема 9. Інформаційно-аналітичний потенціал управлінської і фінансової звітності підприємства та публічні інформаційно-аналітичні системи

Тема 10. Інформаційне забезпечення та засоби діагностики фінансового стану підприємства

Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Коцюба О.С., д.е.н., доц., професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: kotsyuba.oleksiy@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.  Корпоративні інформаційні системи: навч. посіб. / В.С. Григорків та ін. Чернівці: ЧНУ ім. Ю. Федьковича, 2021. 151 с.

2.  Лозовик Ю.М., Гальперіна Л.П. Бізнес-симуляція “Титани бізнесу”: практикум. Київ, 2015. 185 c.

3.  Лозовик Ю.М., Гальперіна Л.П. Розрахунково-аналітичний комплекс бізнес-симуляції “Титани бізнесу”. Київ, 2017. 206 с.

4.  Нестеренко О.В. Інформаційні системи управління підприємствами: навч. посіб. Київ: УкрНЦ РІТ, 2019. 134 с.

5.  Карімов Г.І. Моделювання та прогнозування в управлінні: комп’ютерний практикум в MS Excel: навч. посіб. Кам’янське: ДДТУ, 2023. 145 с.

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 25.02.24