Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Технологічний менеджмент_073 _Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Технологічний менеджмент»

Technology Management 

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни полягає у формування у студентів системи теоретичних знань та практичних навичок з питань  управління технологічним розвитком підприємства розробки, придбання та впровадження нових технологій. Курс має теоретико-прикладний характер: у теоретичному плані поглиблює фундаментальні знання з менеджменту інновацій та управління проєктами; у прикладному плані — закладає базові знання з методики технологічного аудиту підприємства та формує навички проведення розрахунків показників техніко-технологічного рівня підприємства, обґрунтування ефективності проєктів технологічного розвитку, їх аналітичне пояснення.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Технологічний менеджмент» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.  Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті знань з менеджменту, операційному менеджменті та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін технологічні процеси галузі, організації виробництва, прикладне моделювання, мати навички роботи з інформацією (її збирання, узагальнення, систематизації, критичного сприйняття). У результаті вивчення дисципліни буде сформовано необхідний компетентнісний базис для опанування таких дисциплін як «Проєктування систем управління»,  «Менеджмент інновацій», «Управління конкурентоспроможністю підприємства», «Стратегічне планування» та інших.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Технологічний менеджмент» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики / форми оцінювання

 

1.

Знання:

1.1

основних категорій, явищ та процесів управління технологіями та технологічного менеджменту

лекція,  аналіз, синтез, порівняння, класифікація, складання структурно-логічних схем, таблиць,

практичне заняття,

розв’язування практичних завдань фахового спрямування

бліцопитування, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація і захист результатів виконання навчальної діяльності здобувачів, контрольна (модульна) робота, залік

 

1.2

основні функції технологічного менеджменту, особливості, роль технологічного менеджменту в загальній системи управління розвитком підприємства

 

1.3

інструментарію  технологічного моніторингу та аудиту в сфері технологічного менеджменту

 

1.4

специфіки трансферу та комерціалізації нових технологій

 

1.5

особливостей технологічного прогнозування способи оцінки соціальної та економічної ефективності від впровадження нових технологій

 

1.6

переліку основних державних та внутрішньо організаційних нормативних документів, що ними регулюється впровадження нових технологій

 

1.7

варіативність проєктів впровадження нових технологій 

 

2.

Уміння/навички:

2.1

використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо технологічного розвитку підприємства

практичне заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій, складання узагальнювальних таблиць, аналітично-розрахункова робота, підготовка доповідей, виконання індивідуального чи групового проєкту

 

бліцопитування, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація і захист результатів виконання індивідуального чи групового проєкту навчальної діяльності здобувачів, залік

 

2.2

оцінювати стан розвитку та технологічний потенціал підприємства

 

2.3

застосовувати методики технологічного бенчмаркінгу

 

2.4

здійснювати оцінку можливостей підприємства щодо технологічного трансферту та їх комерціалізації

 

2.5

здійснювати оцінку витрат на розробку нових та удосконалення діючих технологій

 

2.6

самостійно виокремлювати та оцінювати ефективність діяльності підприємства від впровадження нових технологій

 

2.7

розробити організаційні заходи впровадження проєкту та демонструвати отриманні результати

 

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт,

презентація і захист результатів виконання індивідуального чи групового проєкту, залік

 

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

 

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

 

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та технологічного розвитку підприємства

 

3.4

здатність розробляти стратегію технологічного розвитку підприємства

 

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при:

 

самопідготовка, практичнезаняття, доповідь, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

робота в міні-групах

 

 

самооцінка та рефлексія, перевірка виконання вирішених розрахункових робіт, перехресне оцінювання, презентація, залік

 

4.1

управлінні технологічним потенціалом або професійною діяльністю чи проєктами

 

4.2

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо технологічного розвитку підприємства.

 

4.3

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

 

4.4

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

 

3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Технологічний розвиток як об’єкт управління

Тема 2. Теоретичні положення технологічного  менеджменту

Тема 3. Аналіз технологічного розвитку підприємства

Тема 4. Планування технологічного розвитку підприємства

Тема 5. Управління розробкою нових  та вдосконалення діючих технологій

Тема 6. Управління придбанням нових технологій

Тема 7. Управліннявпровадженням нових технологій

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Дзюбенко Любов Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: dzyubenko.lyubov@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

1.     Крижний Г.К. Стратегічний технологічний менеджмент: Підручник. – Х.:НТУ «ХПІ», 2020.- 450 с.

2.     Методичні рекомендації з комерціалізації розробок, створених в результаті науково-технічної діяльності. Наказ Державного комітету України з питань науки інновацій та інформатизації 13.09.2010 N18

3.   Технології інноваційного розвитку підприємства у контексті інституціоналізму: монографія / Н.П.Гончарова, Г.О. Швиданенко, І.С. Капарулін [та ін.] ; за заг. ред. канд. екон.наук, проф.. Г.О. Швиданенко. – К.: КНЕУ, 2012. – 225 с.

4.     Технологічна модернізація в європейській економіці: монографія / О.С. Бурміч, О.Д. Лук’яненко, Є.Г. Панченко, В.І. Чужиков ; за наук. ред. В.І. Чужикова – К.: КНЕУ,2013. – 266 с.

5. Technology Management (2013) JNU, Jaipur,  First Edition URL:  https://drive.google.com/file/d/1D0Zxq3npO3V0AAxwJ1kHcJeJVGW2Zq9F/view(Дата звернення: 5.11.2022).

6.  Дзюбенко Л.М.. Технологічний менеджмент: електронний навчальний курс на платформі Moodle/ Технологічний менеджмент - Дзюбенко - EMBE46052U – К.: КНЕУ  // URL:  http://193.110.163.11/moodle/course/view.php?id=2764 (Дата звернення: 07.12.2022).

Остання редакція: 07.02.23