Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Партнерство в бізнесі_073_Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Партнерство в бізнесі»

Partnership in Business

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета вивчення дисципліни – формування розуміння та навичок роботи з бізнес-можливостями шляхом реалізації компаніями та окремими менеджерами потенціалу партнерських відносин.

За умов постіндустріальної економіки конкурентні переваги часто досягаються завдяки вмінню налагодити та здатності підтримувати партнерські відносини. Кого запросити в бізнес-партнери — фахового експерта чи давнього знайомого? Як стати надійним партнером для команди та компаній? Чому надати перевагу — фаховості чи дружбі? Чи можна «дружити» з конкурентом? Як підтримувати результативні партнерські відносини з партнерами з інших країн і континентів? Відповіді на ці та багато інших запитань можна знайти під час вивчення курсу «Партнерство в бізнесі».

 Пошук надійних партнерів є критично важливою компетенцією кожного менеджера, в основі якої — розвинений емоційний інтелект, уміння налагоджувати довірчі відносини та працювати в команді. Завдяки партнерським відносинам між членами команди ефективно реалізуються бізнес-проєкти. Партнерство є реальним інструментом конкурентоздатної поведінки компаній на ринку завдяки підтримці різних бізнес-моделей (франчайзинг, аутсорсинг, кластер, екосистема, В2В, В2С, С2С тощо).

Міждисциплінарні зв’язки. Починаючи вивчати дисципліну «Партнерство в бізнесі», студенти повинні мати певну базу знань з економічної теорії (макро- і мікроекономіки), менеджменту, підприємництва, психології, мати навички роботи з інформацією (її збирання, узагальнення, систематизації, критичного сприйняття), у т. ч. з використанням сучасних цифрових технологій та онлайн-платформ.

Результати і методи навчання, засоби діагностики (форми оцінювання)

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Партнерство в бізнесі» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

сутності та принципів бізнес-партнерства;

лекції, дискусії

Опитування, тестування, виконання самостійних робіт

1.2

передумов формування партнерства;

дискусії, кейс-стаді

1.3

способів налагодження та підтримання партнерських відносин в бізнесі;

кейс-стаді, тренінг

1.4

чинників, що обумовлюють успішність бізнес-партнерства;

мозковий штурм

1.5

бізнес-форматів партнерства економічних суб’єктів, особливостей розвитку партнерства у команді.

лекції, складання інтелект-карт, групові проєкти, кейс-стаді

2.

Уміння/навички:

2.1

налагоджувати міжособистісні партнерські відносини в бізнес-середовищі;

навчальна гра, тренінг

Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), рефлексія

2.2

виявляти фактори, що зумовлюють характер партнерських відносин підприємств, їх динаміку у просторі і часі;

кейс-стаді, мозковий штурм

2.3

аналізувати вплив змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі підприємства на вибір бізнес-формату партнерства;

мозковий штурм, підготовка доповідей

2.4

передбачати вплив партнерства в організації на результати її діяльності.

мозковий штурм, форсайтинг

3.

Комунікація

3.1

здатність підтримувати ділове спілкування (публічні виступи, переговори, проведення нарад, ділове листування, електронні комунікації тощо);

навчальна гра, тренінг

Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), самоаналіз, рефлексія

3.2

здатність працювати в колективі та взаємодіяти з окремими людьми при управлінні бізнесом і командами;

тренінг

3.3

здатність формувати партнерські зв’язки підприємства з його зацікавленими сторонами (стейкхолдерами).

дискусія, мозковий штурм

4.

Відповідальність і автономія

4.1

здатність самостійно приймати рішення щодо реалізації партнерських намірів при управлінні та демонструвати розуміння особистої відповідальності за їх виконання.

кейс-стаді, мозковий штурм

Презентація та аналіз результатів виконаних робіт, рефлексія

 

Зміст навчальної дисципліни за темами

Модуль 1. Філософія партнерства в бізнесі

Тема 1. Природа сучасного бізнесу: VUCAvsBANI

Тема 2. Феномен партнерства в бізнесі

Тема 3. Формування бізнес-партнерства в мультикультурному середовищі

Тема 4. Соціальна відповідальність бізнесу як модель партнерства

Модуль 2. Практичні інструменти бізнес-партнерства

Тема 5. Бізнес-формати партнерства підприємств: аутсорсинг, франчайзинг, кластер

Тема 6.Партнерська взаємодія в команді

Тема 7. Нетворкінг як інструмент бізнес-партнерства 

Тема 8. Онлайн-платформи для підтримки партнерських відносин

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання:

Кубарева І. В., к.е.н., доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, iryna.kubareva@kneu.ua

Малярчук О. Г., к.е.н., доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, maliarchuk.olha@kneu.edu.ua

Гребешкова О. М., к.е.н., доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, olena.hrebeshkova@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела

1.    Гребешкова О. М., Малярчук О. Г., Кубарева І. В. Лідерство та партнерство в бізнесі: Практикум. К.: КНЕУ, 2021.

2.    Гребешкова О. М. Курс відео-лекцій «Лідерство та партнерство в бізнесі». URL: https://cutt.ly/2YHgvpO

3.    Кові СтівенР. 7 звичок надзвичайно ефективних людей. Х.: «Клуб сімейного дозвілля», 2012.  

4.    Гоулман Деніел. Емоційний інтелект у бізнесі. Як стати успішним у житті та кар’єрі. Х.: Віват, 2021.

5.    Lehavi Dorene. Business Partnership Essentials. Boston/Berlin: Walter de Gruyter Inc., 2018.

6.    Roger Fisher, William Ury. Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In. / Editor Bruce Patton, 3rd edition, Houghton Mifflin,2011

7.    Patrick Lencioni. The five dysfunctions of a team. / The official guide to conducting the five dysfunctions’ workshops for teams and team leaders. Second edition.

Остання редакція: 03.02.23