АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«ОБҐРУНТУВАННЯ ТА ЕКСПЕРТИЗА БІЗНЕС-ПРОЄКТІВ»
JUSTIFICATION AND EXPERTISE OF BUSINESS PROJECTS
Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
1. Мета опанування навчальної дисципліни.
Дисципліна «Обґрунтування та експертиза бізнес-проєктів» передбачає вивчення комплексу питань щодо розробки найважливішого документа в системі стратегічного управління підприємством – бізнес-проєкту, а також розуміння контентноговзаємозв'язку інвестиційного проєкту, бізнес-плану і бізнес-проєкту, дослідження зарубіжного досвіду та методичного інструментарію в даній сфері, врахування рекомендацій щодо складання та практичного втілення в життя бізнес-планів, форм фінансування інвестиційних проєктів, вивчення принципової схеми і методів оцінювання ефективності бізнес-проєктів. Мета дисципліни– забезпечення необхідної теоретичної підготовки та формування практичних навичок складання бізнес-проєктута здійснення його експертизи.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни. Дисципліна «Обґрунтування та експертиза бізнес-проєктів» побудована на основі логіки підприємницької діяльності та використання методологічних положень суміжних економічних дисциплін, зокрема "Інноваційний розвиток підприємства”, "Економічне управління підприємством”, "Бізнес-діагностика”, “Стратегічний менеджмент”, "Управлінська економіка” та ін.
2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Обґрунтування та експертиза-бізнес-проєктів» у відповідності до результатів навчання
Результат навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | |
Код | Результат навчання | |
1. | Знання: |
1.1 | Сутнісного взаємозв’язоку інвестиційного проекту, бізнес-плану і бізнес-проекту | лекція, практичне заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | тест, case-study | |
1.2. | Класифікаційних ознак та різновидів бізнес-проєктів | тест, case-study | |
1.3. | Видів інформаційних ресурсів для розробки бізнес-проєктів | лекція, практичне заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | тест, case-study | |
1.4 | Особливостейбізнес-проєктування за міжнародними стандартами | лекція, практичне заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | тест, case-study | |
1.5 | Логіки проведення експертизи бізнес-проєктів | лекція, практичне заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | тест, case-study | |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | на основі аналізу факторів зовнішнього і внутрішнього середовища визначати цілі та напрями бізнес-проєктування; | Практичне заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен | |
2.2 | проводити планово-економічні розрахунки, необхідні обгрунтування доцільності реалізації бізнес-проєкту; | Практичне заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | |
2.3 | аналізувати інформацію, матеріали задачі чи кейсу та робити адекватні висновки; | Практичне заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | |
2.4 | володіти методикою експертизи бізнес-проєкту, аналізу і контролю виконання планів з метою розроблення коригувальних дій. | Практичне заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | |
3. | Комунікація |
- | Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: |
3.1. | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен | |
3.2. | здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
4. | Відповідальність і автономія |
- | демонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи реалізацію конкретних проєктів, зокрема при: |
4.1 | управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи бізнес-проєктами | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен | |
4.2. | формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
4.3 | при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів розробки та реалізації бізнес-проєкту, проведення експертизи проєкту | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
4.4 | при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
4.5 | при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
4.6 | при здатності до самостійного і незалежного мислення | Практичне заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | |
3. Зміст навчальної дисципліни за темами:
Тема 1. Сутність, призначення та учасники процесу бізнес-проєктування
Тема 2. Особливості бізнес-проєктуванняза міжнародними стандартами
Тема 3. Інформаційне забезпечення процесу розробки, реалізації та експертизи бізнес-проєкту
Тема. 4. Експертиза бізнес-проєктіву контексті соціально-економічного підходу
Тема 5. Комплексна експертиза бізнес-проєктута його окремих складових
Тема 6. Обґрунтування та експертиза маркетингової стратегії
Тема 7. Експертиза операційної складової бізнес-проєкту
Тема 8. Організаційно-правова форма бізнесу і система управління проєктом
Тема 9. Прогнозування та експертиза результативності фінансової моделі бізнес-проєкту
Тема 10. Експертиза ризиків бізнес-проєкту
Тема. 11. Екологічна експертиза бізнес-проєктуяк об’єктивна необхідність відповідності параметрів бізнес-проєктуекологічним вимогам
Тема 12. Діагностика можливості отримання кредиту/інвестицій на розробку та реалізацію бізнес-проєкту
Тема 13. Технологія розробки бізнес-проєктівз урахуванням вимог кредиторів та інвесторів
4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Швиданенко Г.О. – канд. екон.наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва ДВНЗ «КНЕУ імені В. Гетьмана», shvidanenko.go@gmail.com
5. Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Обґрунтування та експертиза бізнес-проектів: навч.посіб. / Г. О. Швиданенко, К. С. Бойченко. - Київ: КНЕУ, 2019. - 343 с.
2. Швиданенко Г.О. Обгрунтуваннятаекспертизабізнес-проектів[Електроннийресурс]: практикум/ Г.О. Швиданенко [таін.]; зазаг. ред. Г.О. Швиданенко. – Київ: КНЕУ, 2014. – 248 с.
Робоча програма навчальної дисципліни
Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 29.02.24