Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Управління стратегічними змінами в агробізнесі

А Н О Т А Ц І Я  НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 «УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЧНИМИ ЗМІНАМИ В АГРОБІЗНЕСІ»

Managing strategic changes in agribusiness

Мета вивчення дисципліни: розвинути стратегічне мислення, поглибити розуміння стратегії підприємства, посилити діагностичні здатності та сформувати навички щодо управління стратегічними змінами в агробізнесі, а також оволодіння технічними навичками і прийомами, пов'язаними з використанням сучасних методів управління стратегічними змінами.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» є логічним продовженням курсу «Стратегія підприємства» та «Стратегічне управління» і передбачає необхідність тісного зв’язку з іншими навчальними дисциплінами магістерського рівня вищої освіти: «Управлінська економіка», «Аграрна політика та агробізнес», «Економіка та організація агротрейдингу», «Глобальна економіка», «Управління витратами в агробізнесі», «Маркетинговий менеджмент в агробізнесі», «Фундаментальний та технічний аналіз в агротрейдингу» та «Технології форсайту в агробізнесі».

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання  за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1.

Понятійно-категоріальний апарат дисципліни

 

лекція,  аналіз, синтез, порівняння, класифікація, конспектування, складання структурно-логічних схем, таблиць,
практичне заняття,

розв’язування практичних завдань фахового спрямування

 

бліцопитування, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація і захист результатів виконання навчальної діяльності здобувачів, контрольна (модульна) робота, залік

 

1.2.

Формування та реалізації стратегії діяльності підприємств в агробізнесі

1.3.

Визначення тактичних заходів для досягнення стратегічних цілей діяльності підприємства

1.4.

Стратегічного аналізу конкурентного середовища функціонування підприємств в агробізнесі

1.5.

Якісного аналізу ринків ресурсів та їх впливу на ефективність функціонування підприємства

аналіз, синтез, порівняння, розв’язування практичних завдань фахового спрямування виконання індивідуального завдання

презентація і захист результатів виконання індивідуального завдання

1.6.

Координації діяльність структурних підрозділів щодо розробки планів в умовах конкуренції

1.7.

Організації впровадження заходів щодо підвищення ефективності виробництва за умов раціоналізації витрат в агробізнесі

2.

Уміння / навички:

2.1.

Виділяти ключові ресурси і компетенції підприємства в агробізнесі, які є носіями конкурентних переваг

виконання індивідуального завдання

 

розв’язування практичних завдань фахового спрямування

презентація і захист результатів виконання індивідуального завдання

 

бліцопитування, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація і захист результатів виконання навчальної діяльності здобувачів, залік

2.2.

Визначати рівень стратегічних змін на підприємстві в агробізнесі

2.3.

Обґрунтовувати методи і способи реалізації стратегії

2.4.

Аналізувати і пропонувати шляхи удосконалення організаційної структури і культури підприємств в агробізнесі

3.

Комунікація

3.1.

Забезпечити зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до членів робочої групи, структурного підрозділу та колективу підприємства в агробізнесі в цілому

 

 

 

виконання індивідуального завдання

 

 

презентація і захист результатів виконання індивідуального завдання

4.

Відповідальність і автономія

4.1

Виконання індивідуальних робіт

самопідготовка

самооцінка та рефлексія

4.2

Відповідальність за результати своєї роботи

робота в міні-групах

перехресне оцінювання результатів, тестування

 Зміст дисципліни, що пропонується для вивчення студентами за модулями та темами.

Тема 1. Загальні основи управління стратегічними змінами.

Тема 2. Підходи до здійснення стратегічних перетворень.

Тема 3. Визначення рівня та послідовності стратегічних змін.

Тема 4. Галузеві аспекти стратегічних змін в агробізнесі.

Тема 5. Управління змінами на різних етапах життєвого циклу підприємства.

Тема 6. Організаційні аспекти проведення змін на підприємстві.

Тема 7. Земельна та матеріально-технічна складові стратегічних змін.

Тема 8. Трудові ресурси в управлінні стратегічними змінами.

Тема 9. Взаємозв'язок стратегій та організаційної структури управління підприємством.

Тема 10. Вдосконалення організаційної культури та управління стратегічними змінами.

Тема 11. Соціальна відповідальність та етика при управлінні стратегічними змінами.

Викладацький склад:

Садовник Олександр Володимирович, кандидат економічних  наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, доцент. email: sadovnyk@kneu.edu.ua

Чабан Віталій Григорович, кандидат економічних  наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, доцент. email: chaban.vitalii@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.       Ковальчук М.І. Стратегічний аналіз у сільському господарстві. — К.: КНЕУ, 1997. — 224 с.

2.       Наливайко А.П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку: Монографія. – К.:КНЕУ, 2001. – 227 с.

3.       Шершньова З. Є., Оборська С. В. " Стратегічне управління". - Київ, 1999.

4.       Садовник О.В. Управління стратегічними змінами підприємств АПК: [Електронний курс]  Навч. посібник - К.: КНЕУ, 2011. – 385 с.

5.       Гусєва О. Ю. Управління стратегічними змінами: теорія і прикладні аспекти : Монографія / О. Ю. Гусєва. – Донецьк: Вид-во «Ноулідж» (донецьке відділення), 2014. – 395 с.

6.       Садовник О. В. Концептуальні засади розробки продуктово-ринкової стратегії агробізнесу в Україні / О. В. Садовник // International Scientific-Practical Conference Formation of Modern Economic Area: Benefits, Risks, Implementation Mechanisms: Conference Proceedings, Part IIІ, April 29, 2016. Tbilisi: SSOTU. P.81-84

7.       Садовник О.В. Коротченко Е.І. Прогнозування маркетингових ризиків під час реалізації стратегії розвитку підприємства / О. В. Садовник, Е.І.Коротченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління: електронний науково-практичний журнал–  ДВНЗ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури", 2016 – Вип. 5 — с. 143-146

8.        Садовник О.В. Агротрейдинг як невід’ємна складова розвитку економіки підприємств агробізнесу // Економіка підприємства: теорія та практика. / ДВНЗ «КНЕУ ім. Вадима Гетьмана», – Київ : КНЕУ, 2020. – С. 53–54.

Остання редакція: 03.02.23