Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Е-бізнес

Мета дисципліни полягає у формування у слухачів що здобувають магістерський ступінь комплексу знань і вмінь з теорії та методології ефективного управління сучасним підприємством за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа Інтернет, цифрових та мережевих технологій. Отримані в процесі вивчення даної науки знання стосовно управління підприємством в епоху економіки знань, її понятійно-категоріального апарату, основних моделей і методів ведення інтелектуального бізнесу у конкретних умовах реального підприємства мають стати важливою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності здобувача ступеня магістерського рівня.

Завдання навчальної дисципліни — вивчення теоретичних положень і адекватного інструментарію та набуття навичок щодо використання електронних, мережевих та інформаційних технологій в процесі управління бізнесом з метою втілення конкурентних переваг перед  підприємствами, що сповідують традиційні методи управління.

Предметом дисципліниє теоретичні, методичні і прикладні аспекти використання, управління підприємством, а також інтелектуалізації систем управління бізнесом на основі сучасних інформаційних технологій, зокрема мережі «Інтернет» та інших розподілених мереж.

Місце науки в навчальному процесі підготовки фахівців серед навчальних курсів професійної підготовки бакалавра зі спеціальності «Економіка підприємства» визначається її змістом та орієнтацією на професійні компетенції майбутнього фахівця. Дисципліна  ґрунтується логіці теоретичного фундаменту підприємницької діяльності та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема макроекономіки, мікроекономіки, економіки підприємств, інформаційних технологій, економічної теорії тощо

Результатом якісного вивчення слухачами дисципліни «Е-бізнес»є формування ряду компетенцій, наявність яких є необхідністю для кваліфікованого фахівця. Після закінчення вивчення дисципліни студенти повинні:

―            розуміти сутність цифровізації бізнесу, механізми організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструменти аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту;

―            знати основні принципи, методи та форми інтелектуалізації підприємства; технологію та сучасні алгоритми платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, а також розуміння переваг мереж;

―            вміти аналізувати ринок за допомогою електронних та мережевих інструментів аналітики, обирати ефективні варіанти логістичних та управлінських рішень, генерувати підприємницьку ідею за допомогою мережі Internet, захищати та управляти інформацією з метою максимізації доходів підприємства.

Після вивчення всього курсу з дисципліни та підсумкової атестації професійні компетенції студента полягатимуть у наступному:

Ø    визначати положення підприємства серед конкурентів, його конкурентні переваги;

Ø    опрацьовувати процедури аналізу з використаням мережі Інтернет;

Ø    планувати маркетингову діяльність та оцінювати її ефективність за допомогою мережі Internet;

Ø    організовувати бізнес-процеси, які протікатимуть без втручання людини та інших посередників;

Ø    розробляти та реалізовувати інформаційні товари та послуги з мінімальними витратами;

Ø    системно аналізувати бізнес-процеси підприємства;

Ø    забезпечувати інформаційну безпеку підприємства;

Ø    впроваджувати елементи електронної комерції, у тому числі із використанням соціальних мереж;

Ø    визначати напрями розвитку підприємства, здійснювати пошук підприємницької ідеї;

Ø    знаходити трендові напрями та певні ніші діяльності;

Ø    оптимізувати управління фінансовою діяльністю за допомогою інструментів інтернет-банкингу

Зміст дисципліни за темами:

Програмою передбачається подання у кожній темі як інваріантного теоретичного матеріалу, так і прикладів, які враховують потреби обраної спеціальності.

Планується поєднання лекцій з індивідуальною та самостійною роботою студента.

Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу

  Тема 2. Основні складові економіки знань та їх взаємозв’язок

Тема 4. Інформація як продукт та забезпечення її захисту

Тема 5. Мережевий бізнес та передумови його розвитку

Тема 6. Електронні платіжні системи та е-банкінг

  Тема 7. Токенізація економіки: середовище та складові

   Тема 8. Смарт-контракти та інтернет речей

Тема 9. Індустрія 4.0 та смарт-фабрики:

Тема 10. Соціальні мережі та соціальний капітал;

Тема 11. Особливості ціноутворення та визначення ефективності інтелектуальної діяльності

Викладацький склад:

Царьов В.М. – канд. екон.наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва  ДВНЗ «КНЕУ імені В. Гетьмана»

Рекомендовані інформаційні джерела

1.     Белз О. Г. Основи електронного бізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 176 с.

2.     Зайцева О.О, Болотинюк І.М. Електронний бізнес. Навчальний посібник – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2015

3.     Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, Sangeet Paul Choudary. Platform Revolution. W. W. Norton & Company, 2016.

4.     Ming Zeng. Smart Business: What Alibaba's Success Reveals about the Future of Strategy. Harvard Business Review Press, 2018.

5.      Kress P., Pflaum A., Löwen U. Ecosystems in the manufacturing industry // Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), 2016 IEEE 21st International Conference on. – IEEE, 2016. – С. 1-4.

6.     Коковський А. Business Intelligence: ще сучасніший ніж 20 років тому. 2011. URL:https://www.management.com.ua/ims/ims179.html

7.     Фещюк В., Матюшко В., Чернєв Є., Юрчак О., Лаврик Я., Амелін А. Україна 2030е — країна з розвинутою цифровою економікою. Український інститут майбутнього.https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html

8.     Форсайт економіки України: середньостроковий (2015–2020 роки) і довгостроковий (2020–2030 роки) часові горизонти (версія для обговорення) / наук. Керівник проекту акад. НАН України М. З. Згуровський. Міжнародна рада з науки (ICSU); Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»; Інститут прикладного системного аналізу НАН України і МОН України; Світовий центр даних з геоінформатики та сталого розвитку. Київ : НТУУ «КПІ», 2015.

 

 

Остання редакція: 26.09.22