Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Розвиток бізнесу

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«РОЗВИТОК БІЗНЕСУ»

BUSINESSDEVELOPMENT

Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Нові умови господарювання підприємств – глобалізація, технологічна революція, зміна природи конкуренції, всемірна орієнтація на клієнта, інтеграція постачальників, формування мереж – зумовлюють зростання актуальності пошуку ефективних і дієвих способів виживання й розвитку бізнесу. Фокусування стратегічної орієнтації бізнесу на результативності та ефективності реалізується через створення довгострокової ціннісної пропозиції для клієнтів, позиціювання на ринку та партнерську взаємодію. Емпіричний досвід впровадження концепції розвитку бізнесу засвідчує наявність стійкого зв’язку між продажем, маркетингом, розвитком партнерських зв’язків, проєктами та дослідженнями.

Мета  дисципліни – набуття навичок виявлення й оцінки можливостей успішного розвитку бізнесу шляхом створення ціннісної пропозиції для клієнтів і бізнес-партнерів, формуванням та реалізацією якісно нової взаємодії різних бізнес-суб’єктів задля досягнення їх стратегічних цілей.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна тісно пов’язана з такими навчальними дисциплінами, як стратегічний менеджмент, соціальна відповідальність, інноваційний бізнес, підприємницьке право та зорієнтована на засвоєння студентами управлінського та методичного інструментарію виявлення проблем розвитку та визначення дієвих способів їх вирішення.

Результати і методи навчання, засоби діагностики (форми оцінювання)

Таблиця 1 – Результати, методи навчання та засоби діагностики за навчальною дисципліною «Розвиток бізнесу» 

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби 

діагностики 

1.

Знання:

1.1 

як ідентифікувати перспективи розвитку бізнесу; як формувати ціннісну пропозицію для клієнтів і бізнес-партнерів; які чинники обумовлюють успішність розвитку бізнесу; які критерії та індикатори розвитку бізнес 

Лекції , дискусії 

Опитування, співбесіди, тестування 

2.

Уміння/навички:

2.1 

продукувати нові ідеї щодо розвитку бізнесу; визначати та аналізувати проблеми розвитку бізнесу та розробляти заходи щодо їх вирішення; 

Демонстрація, кейси, міні-тренінг 

Підготовка проєкту, тестування 

2.2 

визначати та впроваджувати стратегії, плани та програми розвитку бізнесу; 

Проєктне навчання, мозковий штурм 

2.3 

проводити теоретичні і прикладні дослідження у сфері розвитку бізнесу; 

Демонстрація, кейси, міні-тренінг 

2.4 

вирішувати проблемні ситуації, що виникають в діяльності бізнес-структур за умов невизначеності і ризиків 

Проєктне навчання, мозковий штурм 

3.

Комунікація:

3.1 

здатність підтримувати ділове спілкування; 

Проєктне навчання, кейси, міні-тренінг 

Портфоліо, підготовка проєкту, рефлексія 

3.2 

здатність працювати в колективі та взаємодіяти в команді 

Проєктне навчання, міні-тренінг 

4.

Відповідальність і автономія:

4.1 

здатність самостійно розробляти та приймати управлінські рішення щодо реалізації стратегій, проєктів і програм розвитку бізнесу, демонструвати розуміння особистої відповідальності за їх виконання 

Підготовка доповідей, аналітично-розрахункових завдань 

Портфоліо, звіти, залік 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Бізнес-тренди постіндустріального світу: виклики для фахівців з розвитку бізнесу

Тема 2. Розвиток бізнесу на різних етапах його життєвого циклу

Тема 3. Візійність у розвитку бізнесу

Тема 4. Клієнтоорієнтованість в бізнесі

Тема 5. Партнерство як бізнес-філософія

Тема 6. Інновації в розвитку бізнесу

Тема 7. Бізнес-модель: формування та трансформація

Тема 8. Розвиток бізнесу в сферах B2C, B2B та B2G

Тема 9. Прогнозування та оцінка ефективності розвитку бізнесу

Тема 10. Ділова репутація та конкурентна позиція бізнесу

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни:

Гребешкова Олена Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, olena.hrebeshkova@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1. Верба В.А., Гребешкова О.М. Управління розвитком компанії: Навчальний посібник. К.: КНЕУ, 2011.

2. Востряков О.В., Гребешкова О.М. Стратегічне управління підприємством: бізнес-курс : Навчальний посібник. [Електронний ресурс]. К. : КНЕУ, 2014.

3. Osterwalder A., Pigneur Y., Bernardo G., Smith A. Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want. http://noahc.me/Value Proposition Design.pdf

4. Пекар В. Різнобарвний менеджмент. Х.: Folio, 2016.

5. Дерев'янко О. Г. Репутаційний менеджмент підприємств: теорія, методологія, практика: монографія. Київ : [б. в.], 2016.

Остання редакція: 28.01.23