Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Управління бізнес-процесами

Вибіркова навчальна дисципліна “Управління бізнес-процесами” вивчається згідно навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр” для всіх форм навчання.

Мета вивчення дисципліни полягає у формування у студентів комплексу теоретичних знань і прикладних навичок з ефективної організації системи бізнес-процесів підприємства та забезпечення її безперервного удосконалення.

Завданнями навчальної дисципліни є:

§  ознайомлення з теорією та практикою управління системою бізнес-процесів підприємства;

§  набуття студентами навичок ідентифікації бізнес-процесів, їх декомпозиції та побудови оптимальної бізнес-моделі підприємства за структурними блоками;

§  закріплення умінь опису бізнес-процесів, оцінки їх ефективності за сформованою системою критеріїв і показників;

§  набуття навичок практичного застосування процедур та інструментарію бізнес-інжинірингу і реінжинірингу;

§  формування у студентів навичок організації практичної роботи щодо виконання заходів з оптимізації бізнес-процесів.

В результаті вивчення дисципліни “Управління бізнес-процесами” студент має:

Знати:

- теоретичні та прикладні засади процесного підходу до управління, взаємозв’язок з концепцією системного управління якістю на підприємстві;

- сучасні теоретико-методичні підходи щодо формування та забезпечення стабільного і ефективного функціонування та розвитку підприємства;

- новітні підходи до управління процесами прийняття та реалізації ефективних управлінських рішень з оптимізації діяльності підприємства,

- основи бізнес-інжинірингу та реінжинірингу, моделювання системи бізнес-процесів підприємства;

- методичні підходи до ідентифікації бізнес-процесів та побудови оптимальної бізнес-моделі підприємства;

- процедури проведення регламентації та аудиту бізнес-процесів підприємства, особливості організаційного забезпечення діяльності з оптимізації бізнес-процесів;

- методичний інструментарій управління діяльністю та розвитком підприємства з використанням принципів технології управління за результатами;

- систему оцінювальних індикаторів, що використовуються в якості критеріїв оптимальності окремих бізнес-процесів та бізнес-моделі в цілому.

Вміти:

- розробляти концепцію бізнес-моделі та оперативного управління системою бізнес-процесів для забезпечення стабільного функціонування і розвитку підприємства;

- володіти методичними підходами прийняття управлінських рішень на основі інструментарія процесного підходу до управління;

- визначати перелік (мережу) основних та допоміжних бізнес-процесів підприємства, обґрунтовувати межі та глибину їх деталізації,

- здійснювати опис бізнес-процесів, визначати їх власників, входи, виходи, ресурси та споживачів, складати відповідні реєстри;

- здійснювати логічне та графічне моделювання бізнес-процесів, розробляти регламент та матриці відповідальності за структурними підрозділами та виконавцями бізнес-процесів;

- оцінювати ефективність бізнес-процесів за допомогою коректно сформованої системи показників, застосовувати процедури бенчмаркінгу;

- здійснювати діагностику стану управління мережею бізнес-процесів підприємства, розробляти корегуючі заходи;

- моделювати оптимальну організаційну структуру управління підприємством, ефективні системи менеджменту якості, а також менеджменту інформаційної безпеки підприємства;

- розробляти та здійснювати заходи щодо інтеграції підсистеми управління бізнес-процесами до загальної системи управління, підвищення їх ефективності та одержання синергічного ефекту.

Прикладний характер програми визначається необхідністю:

q впровадження проектів автоматизації систем управління;

q розробки системи менеджменту якості відповідно до вимог стандарту ISO 9001:2000;

q впровадження на підприємстві систем управлінського обліку, бюджетування, виділення центрів фінансової відповідальності;

q ефективного застосування процедур реінжинірингу (як напрямку оптимізації бізнес-процесів);

q підвищення ефективності управління шляхом делегування повноважень керівникам середньої ланки тощо.

Предметом дисципліни є теоретико-методичні та практичні аспекти ідентифікації, регламентації та аналізу ефективності бізнес-процесів організації. Тобто, вивчення курсу дозволяє оволодіти навичками опису, регламентації та аудиту бізнес-процесів, побудови їх графічних моделей, аналізу ефективності та визначенню напрямків покращення.

Високий прикладний рівень дисципліни забезпечується шляхом:

¨ включення у програму курсу комплексу практичних питань, у тому числі: побудова різних типів моделей бізнес-процесів, організаційне забезпечення робіт з оптимізації, бенчмаркінг та розробка проектів оптимізації бізнес-процесів;

¨ значна увага приділяється прикладним аспектам реінжинірингу, процедурам опису та регламентації бізнес процесів, інструментарію оцінки ефективності бізнес-процесів та менеджменту якості;

¨ взаємозв’язку з такими практично-орієнтованими дисциплінами: бізнес-моделювання підприємства, антикризове управління, організаційний розвиток підприємства, стратегічний менеджмент, контролінг, управління спеціальними проектами,

операційний менеджмент, системи прийняття та підтримки управлінських рішень та інші, що дозволяє студентам магістерського рівня підготовки виробити комплексне бачення управлінської діяльності стосовно бізнес-процесів підприємства та набір необхідних практичних навичок:

¨ з методичної точки зору кожна тема дисципліни побудована з наголосом саме на прикладних аспектах вирішення відповідного кола питань.

Поєднання принципів управління організацією і менеджменту якості дозволяє організації побудувати систему ефективного управління кожним процесом, пов’язати окремі процеси в єдину систему і вбудувати в дану систему механізм безперервного покращення діяльності організації.

 

 

Остання редакція: 26.09.22