Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Стартап-менеджмент

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СТАРТАП-МЕНЕДЖМЕНТ

STARTUP MANAGEMENT

Рекомендованадля здобувачів другого (магыстреьского)) рівня вищої освіти 

Мета дисципліни  - формування у студентів  сучасного економічного мислення щодо особливостей створення та передумов ефективного функціонування інноваційних технологічно-орієнтованих організацій (проектів), зокрема, щодо організаційної (розробка стратегії розвитку, формування персоналу та підбір команди, формування корпоративної культури); маркетингової (обґрунтування вибору продукту, ідентифікація та верифікація споживачів продукту, створення первинного та освоєння основного ринку, розвиток та оптимізація клієнтської бази); фінансової (ідентифікація об'єктів фінансування та джерел коштів, які доцільні для використання на різних стадіях реалізації startup-проекту, використання як традиційних, так і інноваційних джерел власних та залучених коштів, пошуку та налагодження ефективної співпраці з венчурним інвестором) підтримки першого року їх діяльності .  

Міждисциплінарні зв’язки:  стартап-менеджмент як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: на рівні бакалаврату –  «Інноватика», «Інфраструктура ринку інновацій», «Інноваційний менеджмент», «Технологічний менеджмент», «Організаційно-економічне проектування розвитку підприємств»; на рівні магістратури –  « «Проектний менеджмент», «Організаційна поведінка та лідерство» , тренінг-курс «Економічне  обґрунтування управлінських рішень»

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики  визначені у таблиці 1.

Таблиця 1– Результати, методи навчання та засоби діагностики за навчальною дисципліною

« Стартап-менеджмент» .

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

сутність та відмітні характеристики стартапу, як сучасного соціально-економічного феномену; структурування розвитку стартапу та характеристику  окремих стадій його розвитку;

лекція, практичне  заняття, конспектування, розробка інтелектуальних карт, проведення різноманітних он-лайн ігр

дискусія, дискурс

 

Різні форми перевірки знань ( тестування, кросворди, квести, вікторини), участь у дискусії, обговоренні проблемних питань, підсумкова контрольна робота

 

1.2

цілі, задачі та функції стартап-менеджменту як специфічного напряму менеджменту; основні суб’єкти стартап-менеджменту: функції, задачі, вимоги;  мотивація, організація та координація в стартапі; методичні підходи до розробки стратегічного плану розвитку стартапу; показники-індикатори реалізації стратегії розвитку стартапу;

1.3.

сучасні концепції  створення та розвитку продукту startup-проекту; розробки та тестування бізнес-моделі стартапу;

1.4.

теоретичні підгрунтя та  методичні засади проведення маркетингу продукту стартапу, формування і розвитку його клієнтської бази;

лекція, практичне  заняття, розгляд конкретних задач та ситуацій

1.5.

механізми фінансування  startup-проекту за рахунок внутрішніх та залучених джерел; типологію суб'єктів венчурного інвестування; механізм і форми  ефективного залучення та співпраці з венчурними інвесторами; основні параметри і критерії первинного відбору та оцінки startup-проекту з боку венчурних інвесторів

1.6.

методичні засади оцінки вартості startup-проекту; зміст та методичні засади розробки  типових документів, необхідних для отримання фінансування startup-проекту, підготовки та проведення презентації стартапу.

 

2.

Уміння/навички:

 

 

2.2

Ініціювати , тестувати та обґрунтовувати бізнес-ідею стартапу;

 

 

 

 

 

семінарське заняття, проєктне навчання(PBL), обговорення  конкретних задач та ситуацій, дискурс, Case stud

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка (рецензування) виконання завдань PBL, презентація та захист підготовлених завдань щодо власного стартапу; участь в оцінюванні навчальних проектів інших команд

( висловлення зауважень, надання рекомендацій ), пропозицій;

підсумкова контрольна робота

 

 

)

2.3.

використовувати сучасні концепції створення продукту startup-проекту; застосовувати клієнт-орієнтовану модель розробки продукту стартапу;

2.4.

виявляти споживачів формувати клієнтську базу нового продукту; розробляти реалізовувати маркетинговий комплекс стартапу;

2.5

розробляти бізнес та фінансову модель startup-проекту

2.6

збирати і систематизувати інформацію про потенційного інвестора startup-проекту; готувати   типові документи, необхідні для отримання фінансування startup-проекту: розробляти бізнес-план та інвестиційний меморандум startup-проекту;

2.7.

проводити пінч-презентацію startup-проекту;

2.8

проводити передінвестиційну експертизу startup-проекту; здійснювати оцінку вартості стартапу;обґрунтовувати потребу в кадрах для реалізації проекту ;  розробляти системи матеріальної та нематеріальної мотивації персоналу підприємства, залученого до реалізації проекту;

3.

Комунікація

 

 

3.1

здатність працювати у команді ; 

 

 

проєктне навчання(PBL)

Перевірка  розподілу завдань та організації колективної роботи в команді

3.2.

професійно спілкуватися з потенційним и інвесторами, партнерами,  суб’єктами інфраструктури підтримки стартапів ;

Підготовка запитів, ба отримання інформації, та опитувальників, підготовка та проведення презентацій бізнес-ідей

Рецензування підготовлених матеріаів Проекту розвитку та проведення його презентації

3.3

зрозуміло і неоднозначно доносити до фахівців і нефахівців свої знання, пояснювати та обґрунтовувати власні ідеї, пропозиції, висновки.

4.

Відповідальність і автономія

 

 

4.1

продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на процес ініціювання , реалізації, отримання фінансування стартап-проекту, розробки та реалізації продукту стартапу. 

 

продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на:

1) процеси ініціювання, підготовки та реалізації стартап-проектів;

2) розробку та верифікацію продукту  та бізнес-моделі стартапу ,

3)формування команди та розподілу відповідальності, планування ресурсного забезпечення,

4) залучення інвестора та отримання фінансування startup-проекту ,

5) оцінювання вартості  startup-проекту, наслідків його реалізації  та масштабування  тощо .

Семінарське заняття , бесіда, інструктаж, проєктне навчання (PBL)

 

 

 

 

 

Перевірка виконання завдань PBL; презентація та захист підготовленого Проекту стартапу , участь в оговоренні результаті проектної роботи інших команд

 

 

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ

Тема 1. Startrup-проект як об’єкт стартап-менеджменту

Тема 2. Базові положення стартап-менеджменту.

Тема 3. Продукт, як детермінант створення і реалізації startrup –проекту.                

Тема 4. Бізнес-модель стартапу: розробка та тестування. Маркетинг продукту стартапу, формування і розвиток клієнтської бази

Тема 5. Об’єкти та джерела фінансування startrup -проекту

Тема 6. Пошук та залучення венчурного інвестора для фінансування startrup –проекту

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти.

Лігоненко Лариса Олександрівна -  доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, професор.

email: larisa.ligonenko@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.    Стів Бланк Чотири кроки до осяяння. Стратегії створення успішних стартапів.-Паблішер,2017 .-368 с.  

2.    Стів Бланк, Боб Дорф Стартап. Настільна книга засновника.- Паблішер.-2017, 616 с. 

3.    Кетлін Кетрін, Метьюз Джейна Управління стартапом. Як керувати компанією на різних етапах зростання 2011, 176 с.

4.    Єрік Райз The Lean Startup. How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses Бизнес с нуля. Метод Lean Startup для быстрого тестирования идей и выбора бизнес-модели.-2011, 320с.  

5.    Єрік Райз Стартап без помилок. Посібник зі створення успішного бізнесу з нуля .-Віват, 2016 368 с

6.    Енді Кесслер: Радикальний стартап. 12 правил бізнес-дарвінізму - 2016 ., 224 с.

7.    Бред Фелд, Джейсон Мендельсон Залучення інвестицій у стартап. Як домовитись з інвестором про умови фінансування.-2016.-288 с. 

8.     Патрік Власковіц, Брент Купер Стартап довкола клієнта. Як побудувати бізнес правильно з самого початку. 2016.

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 31.01.24