Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Інноваційний розвиток в агробізнесі

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 Інноваційний розвиток в агробізнесі

Innovative development in agribusiness

рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

Мета дисципліни: є формування у здобувачів високого рівня компетентностей щодо розробки, впровадження інновацій на підприємства, що сприятиме високій конкурентоспроможності майбутніх фахівців з економіки агробізнесу та є основою їх висококваліфікованої професійної діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки: Дисципліна «Інноваційний розвиток підприємства» є обов’язковою ланкою для формування здатності до інноваційної діяльності, необхідної майбутнім фахівцям та має міждисциплінарні зв’язки з переважною більшістю дисциплін. Особливо тісні зв’язки є з такими навчальними дисциплінами: “Управління витратами в агробізнесі”, «Конкурентоспроможність в агробізнесі», «Управління проектами в агробізнесі», «Управління стратегічними змінами в агробізнесі», «Технології форсайту в менеджменті агробізнесу».

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інноваційний розвиток в агробізнесі» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики /

форми оцінювання 

1.

Знання:

1.1

розуміння здобувачами теоретичних основ інноваційного розвитку; механізму управління інноваційним розвитком; маркетингового процесу дослідження та формування попиту на інновації; ресурсного забезпечення інноваційного розвитку підприємства; етапів та стадій інноваційного процесу; сутності та структури інтелектуального капіталу;

Лекція, семінарсько-практичне заняття

Презентація, опитування, тест, модульна робота

1.2

набуття здобувачами навичок аналізу та прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику та застосовувати складові комплексу маркетингу

1.3

формування умінь самостійного використання аналітичного та методичного інструментарію для оцінки потенціалу інноваційного розвитку підприємства та інноваційних проектів

1.4

розвиток у здобувачів  здатність самостійно виконувати завдання, розв’язувати задачі і проблеми інноваційного розвитку підприємства та відповідати за отримані результати

2.

Уміння/навички:

 

 

2.1

використовувати основні методи інноваційного менеджменту;

Лекція, семінарсько-практичне заняття

Презентація, опитування, тест, модульна робота

2.2

приймати рішення в умовах невизначеності та ризику;

2.3

оцінювати потенціал інноваційного розвитку підприємства, оцінювати ефективність науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт та здійснювати оцінку інтелектуального капіталу та інноваційних проектів

3.

Комунікація:

 

 

3.1

здатність працювати в команді для спільного вирішення прикладних задач та спроможність працювати в сфері діяльності підприємств агробізнесу;

Під час практичних занять 

   

Перевірка виконання індивідуальних завдань та їх обговорення  

3.2

застосовувати управлінські навички у сфері інноваційного розвитку підприємства, за для забезпечення донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до членів робочої групи, структурного підрозділу та колективу підприємства в агробізнесі в цілому.

4.

Відповідальність і автономія

 

 

4.1

продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або дієві рішення чи надані власні рекомендації, які можуть впливати на формування, реалізацію та контроль запланованих заходів в сфері інноваційного розвитку в агробізнесі.

Лекція,

практичне заняття

Перевірка виконання індивідуальних завдань та їх обговорення, модульна робота. 

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Вступ до теорії інноваційного розвитку в агробізнесі

Тема 2. Теоретичні основи інноваційного розвитку

Тема 3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства

Тема 4. Розробка і прийняття рішень в управлінні інноваціями

Тема 5. Маркетинг інновацій

Тема 6. Ресурсне забезпечення та діагностика потенціалу інноваційного розвиткупідприємства

Тема 7. Інтелектуальний капітал як основа інноваційного розвитку підприємства

Тема 8. Формування інноваційної культури в підприємстві

Тема 9. Управління інноваційними проектами

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти.

Сас Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: iruna.sas@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1. Стадник В.В., Йохна М.А.  Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємст: Навчальний посібник. – Хмельницький : ХНУ, 2011, 327с.

2. Йохна М.А., Стадник В.В. Економіка і організація інноваційної діяльності: Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр «Академія», 2005. – 400с.

3.  Краснокутська Н.В. Інноваційний менеджмент: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2003. – 504с.

4. Ілляшенко С.М. Інноваційний менеджмент: підручник/С.М. Ілляшенко. – Суми: Університетська книга, 2010. – 334с.

5. Стадник В.В., Йохна М.А. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2006, - 464с.

6. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту: магістерський курс: підручник/ за заг. ред. д.е.н.,проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: Університетська книга, 2014. – 856с.

7. Управління інноваційною діяльністю. Інноваційний менеджмент в знаннєорієнтованій економіці: магістерський курс: підручник/ за заг.ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: Університетська книга, 2014.- 728с.

8. Волков О.І., Денисенко М.П., Гречан А.П. та ін. Економіка та організація інноваційної діяльності: Підручник, - К.: Центр учбової літератури, 2007. – 662с.

9. Столяр Л.Г. Управління процесом розробки і освоєння виробництва нових продуктів: Навчальний посібник/ Л.Г.Столяр, К.О. Бояринова, О.В. Кам`янська. – Кондор-Видавництво, 2015. – 494с.

10. Навчальні завдання та методичні матеріали для проведення практичних занять з науки «Інноваційний розвиток підприємства» для студентів спеціальності «Економіка підприємства» (спеціалізація «Економіка агропромислових формувань») / Уклад.: В.Г. Чабан. – К.: КНЕУ, 2017. – 40 с.

 

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальеої дисципліни

Остання редакція: 29.09.23