Тренінг-курс Бізнес-інжинірингМісце дисципліни серед навчальних курсів професійної підготовки магістра зі спеціальності «Підприємництво» визначається її змістом та орієнтацією на професійні компетенції майбутнього фахівця. Дисципліна вивчається при отриманні повної вищої освіти.. Вивчення теоретичних і практичних основ бізнес-інжинірингу є обов’язковою умовою успішного переходу до нових принципів господарювання, характерних для мережевої економіки з елементами віртуалізації і відцифровування. Все це робить дисципліну «Тренінг-курс Бізнес-інжиніринг» необхідною в підготовці магістрів нового покоління, а також суттєвою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності здобувача ступеня магістерського рівня. . Синергетичний ефект вивчення дисципліни також буде досягнутий за рахунок залучення до навчального процесу випускників університету в галузі підприємництва у вирішенні комплексних проблем у сфері економіки та підприємництва. Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Тренінг-курс «Бізнес-інжиніринг»визначається особливостями підготовки магістрів зі спеціальності «076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Вона ґрунтується на сучасному теоретичному та методичному інструментарію діагностиці функціонування бізнес-процесів суб’єктів підприємництва, а також методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, мікроекономіки, контролінгу, економіки підприємств, управління бізнес-процесами тощо. Мета дисципліни полягає у формуванні у студентів комплексу основних теоретичних знань і прикладних навичок з розуміння ролі бізнес-аналізу та бізнес-аналітики в сучасних загальних економічних системах і моделях та забезпечення її ефективного реінжинірингу. Завдання (навчальні цілі) дисципліни(вказується, зокрема, на досягнення яких компетентностей випускника спрямована дана дисципліна). ] ознайомленнястудентів з понятійно-термінологічними, теоретичними положеннями і актуальним інструментарієм реінжинірингу підприємств, а також з функціями та процесами бізнес-інжинірингу; ] набуттянавичок і вмінь щодо планування та організовування аналітичної роботи на підставі застосування BigDataі DataMiningза умови застосування оптимальних управлінських рішень; ] формуванняаналітико-прикладного інструментарію забезпечення роботи бізнес-аналітика та бізнес-архітектора у сфері фахових потреб з обраної спеціальності; ] розвиток у студентів креативних, дослідницьких і організаторських здібностей щодо оперативного управління підприємством в умовах невизначеності зовнішнього і внутрішнього стану даного суб’єкта господарювання, а також розуміння ролі бізнес-аналітика і бізнес-архітектора в процесі трансформації і подальшого розвитку компанії. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання: 1. Знання основних принципів, методів і форм реінжинірингу бізнес-процесів на підприємстві; інструментарію, трендів та основного програмного забезпечення аналізу поточного стану та оптимізації існуючих бізнес-процесів на підприємстві задля прийняття оптимальних управлінських рішень;найбільш ефективних практик, форм і методів реінжинірингу, а також вміння застосовувати предикативну аналітику. 2. Застосування доступних для розуміння замовниками, з однієї сторони, і виконавцями, з іншої, моделі, форми і засоби реалізації реінжинірингу бізнес-процесів компанії. 3. Формувати та реалізовувати в практику функціонування компанії відповідні механізми реінжинірингу, спираючись на методику BigDataта DataMining, а також вибирати найбільш ефективні практики, форми і методи бізнес-інжинірингу, вміти застосовувати елементи предикативної аналітики. 4. Забезпечення ефективної комунікацій між учасниками бізнес-процесів на підприємстві, при розробці заходів з реінжинірингу та їх впровадженні в діяльність суб’єкту господарювання. 5. Оцінювати за різними параметрами продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних і біржових структурах, та робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. 6. Вміти управляти суб’єктами господарювання у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності з метою забезпечення їх ефективності шляхом постійного моніторингу, оптимізації та постійного вдосконалення існуючих бізнес-процесів компанії 7. Демонструвати вміння вирішувати проблемні ситуації, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур за умов невизначеності і ризиків, які супроводжують процесні зміни бізнес-процесів компанії. Застосовувати доступні для розуміння замовниками, з однієї сторони, і виконавцями, з іншої, моделі, форми і засоби реалізації реінжинірингу бізнес-процесів. Зміст навчальної дисципліни за темами Тема 1. Когнітивна економіка і ера когнітивних обчислень Тема 2. Введення в бізнес-інжиніринг Тема 3. Основні стандарти в обробці бізнес-процесів і BigDate Тема 4. Принципи та основи бізнес-аналітики Тема 5. Бізнес-процес: моделювання та опис Тема 6. Предикативна аналітика Тема 7. Управління вимогами Тема 8. Бізнес-архітектура: генезис, розвиток, стратегія Тема 9. Тренди розвитку і вдосконалення бізнес-інжинірингу Тема 10. Сучасні різновиди програмного забезпечення для бізнес-інжинірингу: огляд і основні функції Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни Смирнов Євген Валерійович, кандидат економічни хнаук, доцент, доцент кафедр ибізнес-економіки та підприємництва, s@edim.ua
Остання редакція: 26.09.22 |