Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Стратегічне партнерство в бізнесі

У постіндустріальну епоху бізнес має вирішувати нові проблеми, які пов’язані із потребою реагування на турбулентні зміни зовнішнього середовища, пошуком сфер та способів створення нової цінності, формуванням та реалізацією якісно нової взаємодії  різних бізнес-суб’єктів задля досягнення стратегічних цілей. Пошук ефективних і дієвих способів виживання й розвитку за умов „нової економіки” втілюється у народженні та поступовому теоретико-методологічному розвитку концепції стратегічного партнерства, яка відкриває нові можливості у поведінці економічних мікросистем (підприємств і організацій різних типів і бізнес-профілів). Емпіричний досвід впровадження моделі партнерства як альтернативи розвитку підприємства свідчить про явні позитивні переваги і широкі горизонти використання її використання в сучасних соціально-політичних та техніко-економічних умовах світових, регіональних, національних і місцевих ринків. Особливої актуальності набувають проблеми виявлення потенційних переваг внутрішньо інтегрованих галузей (або сфер діяльності), побудови та функціонування систем, що створені за принципом співпраці.

Мета  дисципліни– набуття навичок виявлення й оцінки можливостей успішного розвитку бізнесу шляхом формування підприємцями партнерських відносин та участі в стратегічному партнерстві різних типів і різновидів.

Міждисциплінарні зв’язки. Викладання дисципліни «Стратегічне партнерство в бізнесі» ґрунтується на синтезі знань, вмінь, навичок, отриманих при вивченні інших дисциплін магістерського рівню, зокрема «Стратегічний менеджмент», «Соціальна відповідальність», «Інноваційний бізнес», «Підприємницьке право» та зорієнтоване на засвоєння студентами управлінського та методичного інструментарію налагодження й підтримання стратегічного партнерства.

Перелік компетенцій, яких набуде здобувач після опанування навчальної дисципліни

знати та розуміти:

·      як ідентифікувати систему партнерських відносин підприємства; які чинники обумовлюють успішність стратегічного партнерства; критерії та індикатори такої моделі розвитку бізнесу; методичні підходи щодо розробки проєкту формування стратегічного партнерства та обґрунтування його ефективності;

уміти:

·      виявляти фактори, що зумовлюють характер партнерських відносин та їх динаміку у просторі і часі; аналізувати вплив змін у бізнес-середовищі на вибір типу стратегічного партнерства; розробляти проєкти партнерства різних бізнес-профілів.

Сфера  реалізації  набутих  компетентностей– широке  коло  професій, пов’язаних  з  управлінням підприємством та розвитком його бізнесу.

Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Стратегічне партнерство у розвитку бізнесу

Тема 2. Типологія стратегічного бізнес-партнерства

Тема 3. Світова та вітчизняна практика стратегічного бізнес-партнерства різних типів

Тема 4. Стратегічне партнерство на основі простих двосторонніх угод

Тема 5. Стратегічне партнерство на основі аутсорсингу

Тема 6. Стратегічне партнерство на основі франчайзингу

Тема 7. Кластер як форма стратегічного партнерства

Тема 8. Діагностування передумов формування бізнес-партнерства: пошук та відбір партнерів

Тема 9. Проєктування стратегічного партнерства підприємств

Тема 10. Управління стратегічним бізнес-партнерством

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни

Гребешкова Олена Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, olena.hrebeshkova@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела

1.     Гребешкова О.М., Махова Г.В. Стратегічні партнерства підприємств: Навчальний посібник. К.: КНЕУ, 2012.

2.     Синєгуб П., Ковальчук К. Pro Партнерство. Як налагодити відносини в спільному бізнесі. К.: Vivat, 2022.

3.     Кларк Д. ALIBABA: Дім, який збудував Джек Ма. К.: K.Fund, 2016.

4.     Гребешкова О.М. Ефективність стратегічного партнерства підприємств: проблеми виявлення та способи оцінки. Економіка і підприємництво. Вип. 22. К.: КНЕУ, 2009. С. 78-84.

5.     Hrebeshkova O., Kyzenko O., Grebeshkov O. Strategic Partnership in Research, Education and Business: Value Measurements (Chapter 11). In: Strategic Value Management: A Dynamic Perspective / Ed. Marek Jablonski. – N.Y.: Nova Science Publishers, Inc., 2018.

6.     Гребешкова О.М. Практика партнерських відносин українських підприємств: оцінка стану та характеристика тенденцій. Стратегія економічного розвитку України. 2014. №35. С. 11-18.

 

Остання редакція: 26.09.22