АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
РЕІНЖИНІРИНГ БІЗНЕСУ
Business reengineering
Рекомендована для здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти
Мета дисципліни: формування комплексу знань і вмінь з методології перепроектування бізнесової діяльності, а також набуття навичок адаптації та впровадження проектних рішень у практичну діяльність суб’єктів господарювання.
Міждисциплінарні зв’язки: Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: організації ведення бізнесу, макроекономіки, мікроекономіки, економіки підприємств, менеджменту тощо.
Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Реінжиніринг бізнесу» у відповідності до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
Код | Результат навчання |
1. | Знання: |
1.1 | понятійного апарату, сутності процесів інжинірингу та реінжинірингу бізнесової діяльності різних суб’єктів господарювання.. | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
1.2 | методів, способів і процедур перепроектування бізнесової діяльності підприємств і підприємців | лекція, семінарське заняття, дискусія |
| | |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | Виявлення недоліків та внесення змін у бізнес-процеси діяльності різних суб’єктів господарювання | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
2.2 | Трансформації бізнесової моделі підприємства залежно від умов зовнішнього середовища та обмежень ресурсів | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах |
2.3 | розробки проектних рішень з удосконалення організації праці; дизайну організації на робочих місцях; розробки проектів обслуговування робочих місць; проектування робіт з відбору, розстановки та використання кадрів | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study |
2.4 | проведення соціотехнічного проектування структурних підрозділів; ергономічного та інженерно-технічного проектування робочих місць; соціонічного проектування колективу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій |
2.5 | впровадження проектних рішень трансформації бізнесу за конкретних умовах діяльності суб’єкта господарювання | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | презентація, опитування, тест, case-study |
2.6 | розрахунку показників ефективності реінжинірингу бізнесу | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
| | | |
3. | Комунікація |
Вироблення у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік |
3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших |
3.2 | здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність за досягнення поставленої мети |
3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства |
3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок |
4. | Відповідальність і автономія |
при демонструванні розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік |
4.1 | управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами |
4.2 | формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти |
4.3 | організації та керівництві професійним розвитком осіб та груп |
4.4 | обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. |
4.5 | продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності |
4.6 | продовженні навчання із значним ступенем автономії |
4.7 | здатності до самостійного і незалежного мислення |
Зміст навчальної дисципліни за темами:
1. Теоретична основа проектування і перепроектування бізнесу
2. Методи реінжинірингу бізнесової діяльності
3. Реінжиніринг бізнес-процесів економічних організацій
4. Раціоналізація бізнес-моделі суб’єкта господарювання
5. Перепроектування виробничих процесів
6. Реорганізація системи управління бізнесом
7. Реформування інформаційного простору бізнесової діяльності
8. Реінжиніринг соціуму в бізнес-структурі
9. Оптимізація складу джерел ресурсного забезпечення бізнесовій діяльності
10. Оцінювання ефективності зміни бізнесової діяльності суб’єкта господарювання
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:
Кукоба Володимир Павлович доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kukoba.volodymyr@kneu.edu.ua
Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Остервальдер А. Створюємо бізнес-модель / Ів Піньє , Александер Остервальдер; Пер. з англ. – К.: НашФормат, 2017. – 288 с.
2. Швиданенко, Г. О. Формування бізнес-моделі підприємства [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, Н. В. Ревуцька - Електрон. текстові дані. - Київ : КНЕУ, 2013. - 423 с.
3. Morse, L.C., Babcock, D.L. & Murthy, M. (2014). Managing Engineering and Technology ,6th Edition.Boston, Massachusetts: Pearson
4. Wæhrens, B.V. & Slepniov, D. (2015).Value Chain Engineering . Working Paper. AalborgUniversitet, Aalborg, Denmark
Остання редакція: 30.09.23