Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Реінжиніринг бізнесу

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

РЕІНЖИНІРИНГ БІЗНЕСУ

Business reengineering

Рекомендована для здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти

Мета дисципліни: формування комплексу знань і вмінь з методології перепроектування бізнесової діяльності, а також набуття навичок адаптації та впровадження проектних рішень у практичну діяльність суб’єктів господарювання.

Міждисциплінарні зв’язки: Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: організації ведення бізнесу, макроекономіки, мікроекономіки, економіки підприємств, менеджменту тощо.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Реінжиніринг бізнесу» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби 

діагностики 

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1 

понятійного апарату,  сутності процесів інжинірингу та реінжинірингу бізнесової діяльності різних суб’єктів господарювання.. 

лекція, семінарське заняття, дискусія 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік 

1.2 

методів, способів і процедур перепроектування бізнесової діяльності підприємств і підприємців 

лекція, семінарське заняття, дискусія 

 

 

 

2.

Уміння/навички:

2.1 

Виявлення недоліків та внесення змін у бізнес-процеси діяльності різних суб’єктів господарювання

семінарське заняття, дискусія, case-study  

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік 

2.2 

Трансформації бізнесової моделі підприємства залежно від умов зовнішнього середовища та обмежень ресурсів

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах  

2.3 

розробки проектних рішень з удосконалення організації праці; дизайну організації на робочих місцях; розробки проектів обслуговування робочих місць; проектування робіт з відбору, розстановки та використання кадрів 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study 

2.4 

проведення соціотехнічного проектування структурних підрозділів; ергономічного та інженерно-технічного проектування робочих місць; соціонічного проектування колективу. 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

2.5 

впровадження проектних рішень трансформації бізнесу за конкретних умовах діяльності суб’єкта господарювання 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

презентація, опитування, тест, case-study 

2.6 

розрахунку показників ефективності реінжинірингу бізнесу 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 опитування, тест, case-study 

 

 

 

 

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

 

перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік 

3.1 

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших 

3.2 

здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність за досягнення поставленої мети 

3.3 

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства 

3.4 

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок 

4.

Відповідальність і автономія

при демонструванні розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь 

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік 

4.1 

управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами 

4.2 

формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти 

4.3 

організації та керівництві професійним розвитком осіб та груп 

4.4 

обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. 

4.5 

продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності 

4.6 

продовженні навчання із значним ступенем автономії 

4.7 

здатності до самостійного і незалежного мислення 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

1. Теоретична основа проектування і перепроектування бізнесу

2. Методи реінжинірингу бізнесової діяльності

3. Реінжиніринг бізнес-процесів економічних організацій

4. Раціоналізація бізнес-моделі суб’єкта господарювання

5. Перепроектування виробничих процесів

6. Реорганізація системи управління бізнесом

7. Реформування інформаційного простору бізнесової діяльності

8. Реінжиніринг соціуму в бізнес-структурі

9. Оптимізація складу джерел ресурсного забезпечення бізнесовій діяльності

10. Оцінювання ефективності зміни бізнесової діяльності суб’єкта господарювання

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Кукоба Володимир Павлович доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kukoba.volodymyr@kneu.edu.ua 

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.       Остервальдер А. Створюємо бізнес-модель / Ів Піньє , Александер Остервальдер; Пер. з англ. – К.: НашФормат, 2017. – 288 с.

2.       Швиданенко, Г. О. Формування бізнес-моделі підприємства [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, Н. В. Ревуцька  - Електрон. текстові дані. - Київ : КНЕУ, 2013. - 423 с.

3.       Morse, L.C., Babcock, D.L. & Murthy, M. (2014).  Managing Engineering and Technology ,6th Edition.Boston, Massachusetts: Pearson

4.       Wæhrens, B.V. & Slepniov, D. (2015).Value Chain Engineering . Working Paper. AalborgUniversitet, Aalborg, Denmark

Остання редакція: 30.09.23