Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Друга іноземна мова (китайська мова, вибіркова, 5-8 семестри, ФМЕІМ)

Мета дисципліни - практичне оволодіння студентами мовленнєвими навичками на базовому рівні для здійснення спілкування китайською мовою у 4 видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні та письмі у типових ситуаціях. Формування у студентів іншомовної комунікативної компетенції і здійснення в процесі навчання виховання, освіти і розвитку особистості студента; набуття студентами мовних, лінгвокраїнознавчих та культурологічних знань і формуванні системи мовленнєвих умінь з говоріння, читання, письма та аудіювання.

Передумови до вивчення навчальної дисципліни: розуміння мови як системи знаків, звукового та графічного аспектів мовного знака, знання теоретичних основ мовленнєвої діяльності, вміння використорвувати набуті знання на практиці.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Друга іноземна мова (китайська)» є комунікативна компетенція китайської мови, вміння та навички читання, аудіювання, говоріння та письма китайською мовою.

Завданням навчальної дисципліни «Друга іноземна мова (китайська)» є сформувати у здобувачів вищої освіти вміння та навички ведення спілкування китайською мовою в різних побутових ситуаціях, сформувати лексичні та граматичні навички з китайської мови, сформувати компетенції аудіювання та читання, виховувати повагу до культури, історії та сучасності Китаю. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні:

знати: особливості фонетичного, граматичного, лексико-фразеологічного складу китайської мови; мовні, мовленнєві та культурологічні норми ведення спілкування китайською мовою; визначений лексичний та граматичний мінімум;

уміти: вільно спілкуватись китайською мовою за вивченимитемами; вести бесіди китайською мовою на навчально-побутові й інші теми з урахуванням культурологічного аспектумовлення; сприймати китайську мову на слух (по аудіо- та відеозаписах початкового ступенюскладності тощо);

володіти: відповідними навичками (аудіювання, читання, говоріння та письма) для створення повідомлень китайською мовою, ведення спілкування з носіями китайської мови; навичками використання інформаційних джерел інформації, зокрема, письмових та електронних словників з китайської мови.

Зміст навчальної дисципліни розкривається у шести змістових модулях, в яких подаються і вивчаються основи китайської мови, а саме ієрогліфічна та фонетична системи, базові граматичні норми, а також розглядаються лінгвокультурологічні відомості про Китай, зокрема про географію, історію та традиції Китаю, відбувається формування та тренування базових лексичних, граматичних, комунікативних навичок китайською мовою.

Важливе місце в курсі відводиться набуттю і практиці навичок спілкування китайською мовою.

Завдання (навчальні цілі):

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні:

  • набути навичок практичного володіння іноземною мовою в різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, зумовленої професійними потребами;
  • навчитися вести усне монологічне та діалогічне мовленняна з різниих тем на побутовому рівні;
  • вивчити основні особливості фонетичної, лексичної, граматичної систем китайської мови;
  • отримати базові знання про культуру, географію, звичаї та традиції Китаю.

Теми навчальної дисципліни містяться у аннотації до неї.

Анотація

Остання редакція: 07.02.23