Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Професійна етика бухгалтера і аудитора

Мета навчальної дисципліни "Професійна етика бухгалтера і аудитора" – набуття магістрантами теоретичних знань і практичних навичок з використання міжнародних та вітчизняних норм і принципів поведінки та моралі професійних бухгалтерів і аудиторів, а також визнання відповідальності перед власниками і колективом підприємства та громадськістю.

Навчальна дисципліна «Професійна етика бухгалтера і аудитора» відноситься до циклу професійної підготовки і її вивчення ґрунтується на знаннях філософії, психології та педагогіки, менеджменту персоналу, організації бухгалтерського обліку і контролю на підприємстві, організації і методиці аудиту підприємств, основ правознавства. Вона логічно продовжує вивчені на бакалаврському рівні навчальні дисципліни: «Філософія», «Психологія та педагогіка», «Менеджмент персоналу», «Організація бухгалтерського обліку і контролю на підприємстві», «Фінансовий облік 1», «Фінансовий облік 2», «Організація і методика аудиту аграрних підприємств».

Завдання навчальної дисципліни - вивчення концептуальних засад системи етичних знань і цінностей кодексів етики професійних бухгалтерів і аудиторів, а також моделі поведінки в конкретних ситуаціях, що виникають в професійній діяльності та господарській практиці.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:

1. Знання:

  • основні норми і принципи професійної етики бухгалтера і аудитора та порядок їх застосування;
  • відповідальність за порушення бухгалтерами і аудиторами норм і принципів професійної етики.

2. Уміння:

  • використовувати норми та принципи міжнародних і національних кодексів етики професійних бухгалтерів і аудиторів у практичній діяльності;
  • визначати можливі загрози недотриманню фундаментальних принципів і норм професійної етики та застосовувати заходи щодо їх мінімізації;
  • визначати ризики професійних суджень бухгалтера і аудитора з недотриманням принципів і норм професійної етики на можливі наслідки діяльності підприємств.

3. Комунікація:

  • здатність працювати самостійно і в команді з використанням креативних підходів, загальноприйнятих принципів і норм професійної етичної поведінки та моралі в міжособистісних відносинах, налагоджувати комунікаційні зв’язки під час вирішення поставлених завдань з метою розширення профілю своєї професійної діяльності.

4. Автономність та відповідальність:

  • демонструвати розуміння особистої відповідальності за прийняті професійні та управлінські рішення, які можуть впливати на результати господарської діяльності підприємств;
  • демонструвати власні думки, відстоювати власну позицію, вміти дискутувати та демонструвати професійне ставлення до проблем сталого розвитку підприємства, використовуючи принципи і норми професійної етики.
Остання редакція: 12.02.19