Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Аналіз бізнес-середовища та ділових відносин (вибіркова)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Аналіз бізнес-середовища та ділових відносин»

Мета опанування навчальної дисципліни. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами відповідної освітньої програми.  Формування у студентів  базових теоретичних знань  та здобуття практичних навичок  проведення аналітичних досліджень діяльності суб’єктів господарювання для прийняття виважених і обґрунтованих управлінських рішень, спрямованих на підвищення посилення конкурентоспроможності, розвитку та механізму функціонування партнерських відносин, зростання ефективності діяльності підприємства. Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Підприємництво», «Статистика», «Бухгалтерський облік», «Маркетинг», «Менеджмент», «Фінанси»,  «Теорія економічного аналізу».

Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти після опанування навчальної дисципліни. Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:
Знання:

  • базових категорій і понять у сфері аналізу бізнес-середовища та ділових відносин;
  • сутності методу і методичних підходів до аналізу управлінських проблем економічного суб’єкта;
  • функціональної сфери застосування аналітичного інструментарію обробки інформації про господарські проблеми;
  • системи інформації як бази знань виконавців аналітичної роботи про зовнішнє середовище функціонування економічного суб’єкта;
  • наукового інструментарію аналізу ринкових можливостей економічного суб’єкта, виробничих потужностей економічного суб’єкта;

Уміння:

  • абстрактно мислити, проводити наукові узагальнення;
  • аналізувати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей;
  • робити аналітичну оцінку ефективності окремих бізнес-процесів та рівня адаптованості підприємства до умов зовнішнього середовища.;
  • проводити аналіз зовнішнього середовища функціонування суб'єкта господарювання (мега- , макро-  та мезосередовища) ;
  • давати аналітичне обґрунтування планів і бюджетів підприємства та його структурних підрозділів, здійснювати моніторинг їх виконання, знаходити резерви підвищення ефективності діяльності;
  • робити аналітичну оцінку ділових відносин підприємства;
  • аналізувати конкурентоспроможність організації та її конкурентну позицію на ринку, володіти методикою аналізу конкурентів;
  • давати аналітичну оцінку якості та ефективності управлінських рішень;
  • використовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних рішень.

Комунікація:

  • здатність презентувати результати аналітичних досліджень;
  • обґрунтування управлінських рішень, використовуючи аналітичний та методичний інструментарій.

Автономність та відповідальність:

  • здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, наукових узагальнень;
  • здатність аналізувати і змістовно інтерпретувати економічні та соціальні процеси і явища;
  • відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Абесінова Олена Костянтинівна – к.е.н., доцент кафедри податкового менеджменту та фінансового моніторингу. E-mail: abessinovahelena@gmail.com

Методичні матеріали з вичення навчальної дисципліни "Аналіз бізнес - середовища та ділових відносин" (вибіркова) першого (бакалаврського) рівня освіти, галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 071 «Облік і оподаткування», освітньої програми «Податковий менеджмент».

Робоча програма з вичення навчальної дисципліни "Аналіз бізнес - середовища та ділових відносин" (вибіркова) першого (бакалаврського) рівня освіти, галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 071 «Облік і оподаткування», освітньої програми «Податковий менеджмент».

Остання редакція: 03.02.23