Коучинг в управлінні персоналом1. Метою навчальної дисципліни є отримання студентами сучасних знань про коучінг в управлінні персоналом, формування та розвиток коучингових компетенцій у майбутніх фахівців, які залучатимуться до професійного навчання та розвитку персоналу, відпрацювання ключових аспектів підготовки та проведення тренінгів, спрямованих на підвищення ефективності роботи персоналу Навчальна дисципліна «Коучинг в управлінні персоналом» взаємопов’язана з навчальними дисциплінами (науками) «Управління персоналом», «Організація консалтингового бізнесу», «Управління конфліктами», «Організація праці менеджера». 2. Перелік результатів навчання, яких набуде студент після опанування даної дисципліни. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання: 1. Знання: - Сутність та специфіку коучингу, професійно значущі якості та модель компетенцій коучав організації; - систему та концептуальні основи проведеннякоучингового процесу; - основні аспекти самоменеджменту та саморозвитку коуча; - сутність коучингуяк методу вирішення професійних завдань; - організаційно-методичний супровід коучингу; - методи оцінювання ефективності коучингу; - сутність, специфіку, етичні основи коучингу як консалтингової послуги; - інструментарій коучингу. 2. Уміння: - обирати ефективні методи і здійснювати аналіз потреб у коучингу персоналу; - обирати найкращі варіанти коучингу персоналу; - розвивати ключові навички коуча; - розробляти та проводити коучингові сесії;
- проводити оцінку ефективності коучингу; - розробляти та впроваджувати ефективні заходи коучингу у процесі роботи з персоналом.
Комунікація: - розвивати навички роботи з аудиторією та використовувати різноманітні методи навчання дорослих; - розробляти і проводити підтримуючі заходи для учасників коучингу; - здатність працювати у вітчизняному просторі.
3. Автономність та відповідальність: - демонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність бізнес-організації у напрямі забезпечення конкуренто-спроможності, іміджу та бренду. 3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь в майбутній професії.Набуті знання та уміння студенти зможуть реалізувати на посадах фахівців і професіоналів, а після набуття професійного досвіду - на керівник посадах у сфері навчання та розвитку персоналу. 4. Зміст дисципліни. Поняття, види і методи коучингу. Види, форми і моделі коучингу. Методи коучингу. Принципи, умови і навички підтримки коучинг-відносин і коучинг-процесу.Поняття консультативного контакту. Емоційні компоненти коучингових відносин (терапевтичний клімат). Створення атмосфери взаємної довіри. Створення ресурсних відносин в коучингу. Позиція коуча як фактор ефективної взаємодії з клієнтом. Умови управлінського коучингу. Структурування часу коучингу. Індивідуальні особливості особистості клієнта і його мотивації. Психологічна доступність клієнта для коучингу. Вимоги щодо особистих якостей і професійних знань і навичок коуча. Етика коуча. Етапи та процедури коучингу. Теоретичні моделі та підходи коучингу. Управлінське консультування: основні принципи та цілі. Сутність, специфіка, базові цінності та етика коучингу.
5. Викладацький склад – доцент Смалійчук Г.В.
6. Основна література.
1. Підготовка членів дільничних виборчих комісій та офіційних спостерігачів. Методичний посібник для тренерів / Упорядники Ю.Бухарін, А. Ніколов - К.: Центр політичної освіти, 2003 - 109 с. 2. Дж. Уитмор Коучинг высокой эффективности. / Пер. с англ. - М.: Международная академия корпоративного управления и бизнеса, 2005. – 168 с. 3. Вчимося самостійності: навч.-метод. посіб. / За загал. ред.: Т. П. Спіріної; автор. кол.: Ю. М. Галустян, А. В. Каравай, А. Б. Кочарян, Т. Д. Мельник. – К.: Видавництво ФОП Москаленко О. М., 2011. –212 с. 4. М.Дауні. Ефективний коучинг. М.: Добра книга, 2008р. - 228с. 5. Eric Parsloe, Monika Wray. Coaching and Mentoring. practical methods to improve learning - KOGAN PAGE. – 2000. – 204 Р. 6. Уитмор Дж. Коучинг высокой эффективности. Новый стиль менеджмента, развитие людей, высокая эффективность (Coaching for Performance: GROWing People, Performance and Purpose) / Джон Уитмор ; пер. с англ. – М.: Международная академия корпоративного управления и бизнеса, 2005. – 168 c. Методичні та тренінгові матеріали викладача Остання редакція: 24.02.21 |