Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Коучинг в управлінні персоналом

1. Метою навчальної дисципліни є отримання студентами сучасних знань про коучінг в управлінні персоналом, формування та розвиток коучингових компетенцій у майбутніх фахівців, які залучатимуться до професійного навчання та розвитку персоналу, відпрацювання ключових аспектів підготовки та проведення тренінгів, спрямованих на підвищення ефективності роботи персоналу

 Навчальна дисципліна «Коучинг в управлінні персоналом» взаємопов’язана з навчальними дисциплінами (науками) «Управління персоналом», «Організація консалтингового бізнесу», «Управління конфліктами», «Організація праці менеджера».

2. Перелік результатів навчання, яких набуде студент після опанування даної дисципліни.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі  результати навчання:

1.                  Знання:

-        Сутність та специфіку коучингу, професійно значущі якості та модель компетенцій коучав організації;

-        систему та концептуальні основи проведеннякоучингового процесу;

-        основні аспекти самоменеджменту та саморозвитку коуча;

-        сутність коучингуяк методу вирішення професійних завдань;

-        організаційно-методичний супровід коучингу;

-        методи оцінювання ефективності коучингу;

-        сутність, специфіку, етичні основи коучингу як консалтингової послуги;

-        інструментарій коучингу.

2.                                      Уміння:

-        обирати ефективні методи і здійснювати аналіз потреб у коучингу персоналу;

-        обирати найкращі варіанти коучингу персоналу;

-        розвивати ключові навички коуча;

-        розробляти та проводити коучингові сесії;

 

-        проводити оцінку ефективності  коучингу;

-        розробляти та впроваджувати ефективні заходи коучингу у процесі роботи з персоналом.

 

  Комунікація:

-      розвивати навички роботи з аудиторією та використовувати різноманітні методи навчання дорослих;

-      розробляти і проводити підтримуючі заходи для учасників коучингу;

-      здатність працювати у вітчизняному просторі.

 

3.           Автономність та відповідальність:

-        демонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність бізнес-організації у напрямі забезпечення конкуренто-спроможності, іміджу та бренду.

3. Сфера реалізації набутих знань і вмінь в майбутній професії.Набуті знання та уміння студенти зможуть реалізувати на посадах фахівців і професіоналів, а після набуття професійного досвіду - на керівник посадах у сфері навчання та розвитку персоналу.

4. Зміст дисципліни.

Поняття, види і методи коучингу. Види, форми і моделі коучингу. Методи коучингу. Принципи, умови і навички підтримки коучинг-відносин і коучинг-процесу.Поняття консультативного контакту. Емоційні компоненти коучингових відносин (терапевтичний клімат). Створення атмосфери взаємної довіри.  Створення ресурсних відносин в коучингу. Позиція коуча як фактор ефективної взаємодії з клієнтом. Умови управлінського коучингу. Структурування часу коучингу. Індивідуальні особливості особистості клієнта і його мотивації. Психологічна доступність клієнта для коучингу.  Вимоги щодо особистих якостей і професійних знань і навичок коуча. Етика коуча. Етапи та процедури коучингу. Теоретичні моделі та підходи коучингу. Управлінське консультування: основні принципи та цілі. Сутність, специфіка, базові цінності та етика коучингу.

 

5. Викладацький склад – доцент Смалійчук Г.В.

 

 

6. Основна література.

 

1.     Підготовка членів дільничних виборчих комісій та офіційних спостерігачів. Методичний посібник для тренерів / Упорядники Ю.Бухарін, А. Ніколов - К.: Центр політичної освіти, 2003 - 109 с.

2.     Дж. Уитмор Коучинг высокой эффективности. / Пер. с англ. - М.: Международная академия корпоративного управления и бизнеса, 2005. – 168 с.

3.     Вчимося самостійності: навч.-метод. посіб. / За загал. ред.: Т. П. Спіріної; автор. кол.: Ю. М. Галустян, А. В. Каравай, А. Б. Кочарян, Т. Д. Мельник. – К.: Видавництво ФОП Москаленко О. М., 2011. –212 с.

4.     М.Дауні. Ефективний коучинг. М.: Добра книга, 2008р. - 228с.

5.     Eric Parsloe, Monika Wray. Coaching and Mentoring. practical methods to improve learning - KOGAN PAGE. – 2000. – 204 Р.

6.     Уитмор Дж. Коучинг высокой эффективности. Новый стиль менеджмента, развитие людей, высокая эффективность (Coaching for Performance: GROWing People, Performance and Purpose) / Джон Уитмор ; пер. с англ. – М.: Международная академия корпоративного управления и бизнеса, 2005. – 168 c.

Методичні та тренінгові матеріали викладача

Остання редакція: 24.02.21