Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Ділова гра «Етичні дилеми бізнесу»

Протягом останніх трьох років викладачами кафедри філософії проводиться ділова гра «Етичні дилеми бізнесу».  За цей час у ній взяли участь біля 150 студентів другого та третього курсів факультетів Економіки АПК, Міжнародної економіки та менеджменту,  Управління персоналом та маркетингу.

Ділова гра являє собою набір візуалізованих засобів, що містять приклади вирішення етичних дилем та допомагає здійснити етичний аналіз конкретних ситуацій, з якими стикається бізнес.

В контексті підвищення вимог суспільства до соціальної відповідальності бізнесу цей тренінг дозволяє:

-              виявити, що одним із найважливіших аспектів щодо прийняття етичного рішення є питання відповідальності − зобов'язання, необхідності особистості чи організації давати звіт у своїх діях, вчинках тощо і відповідати за їх можливі наслідки;

-              показати, що моральна відповідальність за прийняття рішень та їх результати виступає важливим компонентом професійної етики сучасного фахівця;

-              довести, що основними моральними критеріями ефективної підприємницької діяльності є: справедливість, довіра, чесність і компетентність кожного;

-              обрати моделі поведінки і принципи побудови міжособового спілкування в сфері бізнесу.

Тренінговий ефект виникає внаслідок розуміння професійної етики як інструменту, який знімає або опосередковує напругу та протиріччя, що виникають між загальними моральними принципами і тими рішеннями, які фахівець вимушений приймати, виконуючи свої професійні обов’язки.

Під час гри майбутні фахівці  здобувають навички і формуються компетенції  при вирішенні суперечливих ситуацій, які пов’язані з конкретними етичними дилемами.

Варто зазначити,  що даний тренінг, на нашу думку, буде корисним  також компаніям, які зацікавлені у внесенні етичних корективів у практику своєї діяльності, створенні позитивного іміджу бізнесу та усталенні ділової репутації.

В процесі тренінгу учасники вчаться моделювати діяльність компаній як етичних і соціально відповідальних суб’єктів; виявляються можливі етичні наслідки управлінських рішень; аналізуються ситуації, які можуть допомогти оцінити етичні аспекти діяльності фахівця.

Остання редакція: 23.11.15