Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Діловий етикет у колективі05 Травня 2021р.

Діловий етикет у колективі

Пропонуємо правила, які допоможуть новачкам влитися в колектив, а тим, хто вже працює, поліпшити відносини з колегами.
 

Пунктуальність
Намагайтеся ніколи не запізнюватися на роботу. Якщо ви запізнилися і це виняток з правил – нічого страшного, але якщо спізнюєтеся систематично – потрібно звернути на це увагу. У разі, коли причина спізнення дійсно вагома, попередьте керівника про своє запізнення.
Для віддалених співробітників присутність на онлайн-летівках — обов’язкова. Уникайте спізнень, заплануйте наступний день, вчасно лягайте спати напередодні, поставте будильник.
 

Вітайтеся та будьте ввічливими
Співробітник, який заходить в кабінет (інше приміщення, де знаходяться колеги) повинен, незалежно від посади, перший привітатися з присутніми. Будьте ввічливими, не забувайте дякувати за поради та допомогу. Пропонуйте свою допомогу у відповідь. Уникайте грубощів та хамства в бік колег та керівництва. Знайомтеся з новачками та пропонуйте свою допомогу, для них підтримка на перших порах – дуже цінна. Будьте привітними, чемними, терплячими, посміхайтеся колегам.
 

Не демонструйте колегам, що ви – найрозумніший/ша
Існують співробітники, які прагнуть показати всім іншим «Я знаю все, а ви – нічого», постійно підказують колегам, дають свої непрохані поради. Таким чином вони хочуть проявити себе перед керівництвом та колегами. Навіть якщо ви володієте розумовими здібностями та добре знаєтеся на своїй справі, показово демонструвати це не варто. Скромність – найкраща прикраса.
 

Дотримуйтеся дрес-коду
Це важливо. Існують загальні правила етикету щодо робочого одягу, зокрема: віддавати перевагу стриманим кольорам, потрібно мати на роботі змінне взуття, не використовувати занадто багато парфумів. Жінкам потрібно стежити за довжиною спідниці чи сукні, не одягати одразу велику кількість аксесуарів; чоловікам потрібно мати класичні костюми. Якщо працюєте віддалено, дрес-коду, можливо, дотримуватися не потрібно, але й піжаму потрібно змінити нехай не на діловий костюм, але більш-менш офіційний.
 

Говоріть та пишіть грамотно
В електронних листах обов’язково вітайтеся, вказуйте тему та завжди підписуйте, можна використовувати смайли, але не зловживайте ними. У месенджерах спілкування менш офіційне, проте про зміст та грамотність забувати не потрібно. У робочих групах не надсилайте колегам жартівливі (на вашу думку) картинки, фото, відеоролики, будьте стриманими. Вчасно відповідайте на повідомлення. Слідкуйте також за своєю усною мовою: не перебивайте, уникайте недоречних жартів та порожньої балаканини.
 

Захворів – сиди вдома
Не приходьте на роботу, якщо погано себе почуваєте, відчули симптоми ГРВІ. Особливо це актуально в період пандемії Covid-19. Не потрібно наражати на небезпеку колег. Попередьте роботодавця, що почуваєте себе погано та залишайтеся вдома. Якщо це можливо – попрацюйте віддалено.