Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Стрес-інтерв’ю: як це розуміти?26 Січня 2022р.

#статті_перспектива                                                                                                                                                                                                                                                         
  Стрес-інтерв’ю: як це розуміти?
Як видно із самої назви, цей метод проведення інтерв’ю передбачає створення напружених умов для кандидата. Це потрібно для того, щоб спробувати вивести його із рівноваги і в такий спосіб перевірити рівень його стресостійкості. Співробітник компанії, який проводить співбесіду, за допомогою стрес-інтерв’ю намагається з’ясувати стосовно кандидата ряд важливих моментів.                                                                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Перерахуємо їх:
▪️Наскільки адекватно може поводитися претендент на посаду в стресовій ситуації;
▪️Які питання, які ситуації можуть вивести його із себе;
▪️Наскільки високий рівень самовладання в кандидата;
▪️Як сильно може змінитися його поведінка, якщо комфортні умови зміняться на стресову ситуацію;
▪️Як саме реагуватиме кандидат на прояви хамства, грубого поводження.
                                                                                                                                                                                                                                                                                             
Хто може зіткнутися з таким форматом співбесіди?
Зазначимо, що такий метод інтерв’ю застосовується не для всіх професій. Якщо ваша спеціальність передбачає багато спілкування, то стресостійкість – важлива навичка.
Найперше назвемо фахівців сфери обслуговування, менеджерів з продажу і менеджерів по роботі з клієнтами. Якщо ви належите до представників цих професій, будьте готові, що на наступній співбесіді ваші навички комунікації і самовладання перевірять у такий не досить приємний спосіб. «Важко в навчанні, зате легко в бою», пригадуємо ще одну народну мудрість, і рухаємося далі.
 
Кандидатам на замітку
1.Пам’ятайте, що кандидати на вакансію найбільше хвилюються в найперші десять-двадцять хвилин, тому можуть багато помилятися, говорити плутано і всіляко видавати своє хвилювання. Візьміть під контроль ці перші хвилини, а потім буде легше – ви зрозумієте, що контролюєте ситуацію, а якщо є розуміння контролю ситуації – рівень хвилювання автоматично зменшиться.
2. А якщо ви не можете опанувати себе і хвилюєтеся надто сильно, рекрутер зрозуміє, що ви або нечасто ходите на співбесіди, або маєте низький рівень стресостійкості. Тобто на цьому етапі вже можна самого себе відсіяти, причому власноруч, розумієте про що мова?
3.Не соромтеся дивитися рекрутеру в очі. Зоровий контакт свідчить про те, що ми не боїмося іншу людину. А раз немає страху, значить, ви володієте високою стресостійкістю. Це залізобетонний принцип ще з доісторичних часів.
4.Будьте готові, що рекрутер попросить вас розповісти про свій досвід у стресовій ситуації. Говоріть спокійно і розмірено, зазначте, що змогли впоратися із хвилюванням і розкажіть про свої способи подолання стресових ситуацій. Якщо ви менеджер з продажів чи по роботі з клієнтами – безперечно, вам не один раз доводилося в минулому стикатися з хамовитими клієнтами. От про це й розкажіть своїми словами. Зрештою, саме це й потрібно рекрутеру від вас.