Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Аудит сталого розвитку

Мета дисципліни: сформувати у аспірантів цілісну систему теоретичних знань та уявлень щодо аудиту як галузі економічної науки та вміння їх використовувати у науковому дослідженні, а також поглибити знання щодо сучасних його тенденцій в умовах досягнення цілей сталого розвитку.

Навчальна дисципліна «Аудит сталого розвитку» є однією із складових комплексної підготовки докторів філософії у галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування» освітньо-наукової програми «Облік і оподаткування».

Предметом дисципліниє теорія, методологія та організація аудиту, процеси їх еволюції, у тому числі в умовах сталого розвитку.

Завдання дисципліни: допомогти осмислити сучасну роль аудиту у розвитку економіки держави та окремих суб’єктів господарювання в умовах сталого розвитку та у забезпеченні  системи управління підприємств та зовнішніх користувачів необхідною інформацією для прийняття управлінських рішень; надати розуміння формування та зміни парадигм аудиту; систематизувати знання аспірантів з теоретичних основ аудиту як притаманного для ринкової економіки інституту незалежного фінансового контролю діяльності та звітності господарюючих суб’єктів; навчити аналізувати та критично осмислювати нормативне регулювання аудиторської діяльності в Україні та визначати шляхи його гармонізації відповідно до світових та європейських стандартів та вимог; озброїти розумінням концептуальних відмінностей сутності, організаційних засад та регулювання різних видів аудиту; сформувати розуміння сутності методології аудиту та взаємозв’язку її елементів (методів, механізмів і інструментарію), форм їх практичної реалізації; сприяти опануванню знаннями щодо сучасних вимог до якості аудиторської діяльності та моделей організації контролю якості роботи аудиторів; озброїти аспірантів вмінням системно оцінювати проблеми розвитку аудиторської діяльності в Україні та світі, розробляти елементи сучасної концепції розвитку аудиту; сформувати вміння використовувати одержані знання у науково-дослідній діяльності аспірантів у контексті індивідуальної тематики досліджень.

Результати навчання:

1.      Знання закономірностей, рушійних сил та векторної спрямованості розвитку аудиту в Україні та світі з урахуванням сучасних реалій;  теоретичних засади аудиту та розуміння їх генезису і шляхів удосконалення в умовах сталого розвитку; змісту і видів нормативного регулювання аудиту та розуміння проблем його гармонізації на різних рівнях; розуміти сутність інституціонального підходу розвитку аудиту;

2.      Уміння оцінювати вплив інноваційних процесів у технологіях та економіці на методологію та методику аудиту; визначати особливості  методик окремих видів аудиту, застосовувати їх на практиці та знаходити шляхи удосконалення;  адаптувати моделі і вимоги до організації аудиторської діяльності у світі до сучасних потреб вітчизняного аудиту з метою сприяння досягнення цілей сталого розвитку; ідентифікувати основні елементи концепції якості аудиторських послуг; визначати перспективи розвитку аудиту та розробляти пропозиції щодо їх практичної реалізації в умовах сталого розвитку; застосовувати інформаційні технології, сучасні методи наукових досліджень із використанням новітніх прикладних пакетів і програмних продуктів для наукового дослідження у сфері аудиту; використовувати одержані знання у науково-дослідній роботі у контексті індивідуальної тематики досліджень.

3.      Комунікація здатність працювати в контексті міжнародної співпраці в галузі дослідницької, проєктно-інноваційної діяльності у сфері аудиту; здатність роботи у аудиторській групі з виконання завдання та спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; здатність працювати в команді, брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети; здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок і порушень, виявлених у процесі аудиту суб’єктів господарювання; формувати професійне судження та складати аудиторський звіт, надавати результати аудиторської перевірки клієнту та визначеному колу користувачів.

4.      Відповідальність і автономія здатність продукувати власні наукові та практичні ідеї на принципах академічної культури й доброчесності, розвивати нові напрями наукових досліджень для різних галузей знань; здатність проводити емпіричні дослідження та використовувати сучасні методи аналізу для встановлення тенденцій розвитку об’єктів дослідження у сфері аудиту; публічно представляти, захищати результати своїх наукових і практичних досліджень, обговорювати їх і дискутувати з науково-професійною спільнотою; здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність за фахом

Зміст дисципліни розкривається в таких темах: Аудит як галузь економічної науки. Історична зміна парадигм аудиту. Теоретичні засади аудиту та їх суперечності в умовах сталого розвитку. Методологія та методика практичної реалізації аудиту в умовах сталого розвитку. Розвиток системи організації та регулювання аудиторської діяльності. Інституціональний підхід до аудиту. Концепція якості аудиторських послуг як один з інструментів досягнення цілей сталого розвитку. Методологічні та організаційні особливості здійснення окремих видів аудиту в умовах сталого розвитку. Перспективи і проблеми розвитку аудиту в умовах сталого розвитку.

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни «Аудит сталого розвитку» (обов’язкова) третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 071 «Облік і оподаткування», освітньо-наукової програми «Облік і оподаткування» (2020)

Остання редакція: 15.03.21