Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Монографії

Опубліковані монографії викладачів кафедри:

  • Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства : монографія. К. : КНЕУ, 2001. 257 с. Висвітлено сутність цінової політики підприємства як сукупності прийомів і методів ціноутворення для вирішення маркетингових проблем у процесі реалізації його продукту на ринку. Проаналізовано механізм формування ціни на продукцію підприємства. Розглянуто вплив різних ціноутворюючих чинників маркетингового середовища на зазначений процес. Описано методичні підходи до вибору виду цінової політики з урахуванням особливостей конкретної ринкової ситуації, а також методи оптимізації рівня цін. Особливу увагу приділено питанням розробки цінової стратегії та цінової тактики. Вивчено особливості використання стратегічного аналізу в процесі розробки цінової стратегії підприємства та методичні підходи до формування цінової політики на основі оцінки цінового ризику.           
  • Куденко Н.В. Маркетингові стратегії фірми : монографія. К. : КНЕУ, 2002. 245 с. У монографії подано сутнісну характеристику маркетингових стратегій фірми за такими напрямами: сутність стратегії, її переваги, недоліки, умови застосування. Особлива увага приділена аналізу практичного застосування маркетингових стратегій на ринку України. Для науковців, викладачів, студентів вищих навчальних закладів.
  • Павленко А.Ф., Корінєв В.Л. Маркетингова політика ціноутворення: монографія. К. : КНЕУ, 2004. 332 с. У монографії розглянуто проблеми маркетингового ціноутворення на вітчизняному ринку, зорієнтованого на залучення споживача в умовах зростаючої конкуренції між підприємствами. Спираючись на нагромаджений вітчизняний та зарубіжний досвід у сфері маркетингового ціноутворення й ураховуючи специфіку української економіки, автори в доступній формі розкрили сутність основних положень даного процесу. Подано результати узагальненої оцінки сучасного стану ціноутворення та його перспектив за умов становлення вітчизняного ринку. Маркетингове ціноутворення подано як набір методик формування ціни та її застосування в процесах реалізації продукції підприємства на ринку з урахуванням стратегічного й тактичного спрямування цінової діяльності. Обґрунтовано нормальні та граничні умови функціонування підприємства за ризикової ситуації. Визначено роль та місце контролінгу в процесі цінової діяльності підприємства, який значно підвищує ефективність використання ціни в процесах реалізації продукції. Для науковців, викладачів, аспірантів та студентів закладів вищої освіти, керівників підприємств та працівників маркетингових служб, бізнесменів, спеціалістів із ціноутворення.
  • Теорія і практика маркетингу в Україні: монографія / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак, В. Я. Кардаш, В. П. Пилипчук та ін. К.: КНЕУ, 2005. 584 с. Світова і вітчизняна практика свідчать, що теоретичні надбання і прикладне застосування маркетингу сприяють підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів ринку, їхньої продукції (послуг), допомагають посісти чільне місце на вітчизняних і міжнародних ринках, підвищувати прибутковість та ефективність роботи. Роль і місце маркетингу в системі управління підприємствами й організаціями визначають сприйняттям і впровадженням його концепцій керівництвом та колективом працівників, корпоратизацією маркетингової ідеології і практичної діяльності. Цим доводиться особливе значення дослідження тенденцій і суперечностей розвитку маркетингу в Україні, його інноваційно-ресурсного змісту з метою підвищення економічного потенціалу підприємств, організацій, установ. Для науковців-маркетологів, практиків, викладачів, аспірантів, студентів, а також усіх тих, хто послуговується інструментарієм маркетингу, сприймає його філософію й методологію.
  • Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика [монографія] / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак, Т. О. Примак. К.: КНЕУ, 2005. 404 c. Монографія присвячена розгляду всіх аспектів маркетингових комунікацій, починаючи з теоретичних основ використання їх комплексу, завершуючи його управлінням та оцінкою ефективності. Проаналізовано стан ринку маркетингових комунікацій України, відмічені проблемні питання використання маркетингових комунікацій на підприємствах споживчого ринку. Зосереджено увагу на необхідності органічного поєднання комплексу маркетингових комунікацій із системами управління ринковою діяльністю підприємства та його менеджменту. Поряд із новими підходами до управління маркетинговими комунікаціями наведено інструментарій їх планування та оцінки ефективності, який складається із економіко-математичних моделей визначення та розподілу витрат підприємства на маркетингові комунікації, оцінки їх комунікативної ефективності, а також системи комплексного оцінювання іміджу підприємства. Всі теоретичні розробки підтверджені практичними прикладами.
  • Павленко А.Ф., Решетнікова І.Л., Гончарова І.І. Формування комплексу маркетингових комунікацій на ринку банківських продуктів : монографія. К. : КНЕУ, 2005. 248 с. Розглянуто питання становлення та розвитку маркетингу в діяльності вітчизняних банків, розкрито зміст елементів маркетингового комплексу на ринку банківських продуктів. Значну увагу приділено методиці формування комплексу маркетингових комунікацій банків для просування фінансових продуктів на цільовий ринок та виявленню впливу комунікаційних інструментів на процес прийняття рішень клієнтами банківських установ. Монографія призначена для студентів економічних вищих навчальних закладів, аспірантів, викладачів, працівників банківської сфери, а також усіх тих, хто цікавиться проблемами банківського маркетингу.
  • Каракай Ю.В. Маркетинг інноваційних товарів : монографія. К. : КНЕУ, 2005. 226 с. Розглянуто теоретичні засади маркетингу інноваційних товарів. Висвітлено питання сутності інноваційного товару та його змісту в концепції маркетингу. Проаналізовано роль інновацій як умови економічного зростання, особливості інноваційного потенціалу національної економіки. Розкрито тенденції, які склалися за останні роки в інноваційній сфері, сформульовано методичні підходи до визначення пріоритетних напрямів розвитку інноваційних ринків, запропоновано концептуальні засади управління розвитком національного ринку інноваційних товарів. 
  • Шафалюк О.К. Гуманістична концепція споживача в маркетингу : монографія. К. : КНЕУ, 2008. 200 с. У монографії подано результати досліджень, присвячених  вивченню та систематизації здобутків наукової методології щодо розуміння та результативного прикладного використання закономірностей розвитку споживання, методичного апарату маркетингу в оптимізації параметрів і вдосконаленні економічних систем на принципах гуманізму. Призначено для фахівців у сфері маркетингу, соціології та психології, а також студентів і аспіратів, що опрацьовують проблематику особистості й поведінки людини в економіці.
  • Федорченко А.В. Система маркетингових досліджень : монографія. К. : КНЕУ, 2009. 268 с. У монографії  розглянуто головні теоретико-методологічні питання побудови системи маркетингових досліджень з позицій застосування системного підходу. Досліджено її роль, сутність та значення у контексті інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності ринкового середовища. Монографія призначена науковим працівникам, викладачам, аспірантам, фахівцям маркетингових служб, а також усім, хто цікавиться питаннями організації та проведення систематичної роботи у галузі маркетингових досліджень.
  • Управління рекламним бізнесом на засадах концепції маркетингу: монографія / Куденко Н. В., Примак Т. О., Архипова Т. В., Шевченко О.Л. Київ: КНЕУ, 2012. 279 с. Проаналізовано еволюційні етапи розвитку рекламного бізнесу, концептуальні засади реклами та рекламного бізнесу за умов ринкової економіки, чинники, які впливають на розвиток рекламного бізнесу. Приділено увагу ретроспективі та тенденціям розвитку рекламного ринку України, здійснено характеристику учасників рекламного бізнесу. Узагальнено існуючі методи та моделі маркетингових досліджень в рекламному бізнесі та сформовано сучасні інструменти реалізації рекламної діяльності суб'єктів рекламного ринку. Висвітлено креативні складові рекламних кампаній, використання соціально-комунікативних технологій у створенні рекламних звернень і підходи оцінки ефективності рекламної діяльності.
  • Стратегія підприємства: адаптація організацій до впливу світових суспільно-економічних процесів: монографія / [Наливайко А.П., Решетняк Т.І., Євдокимова Н.М. та ін.; за ред. д-ра екон. наук, проф. А.П. Наливайка]. К.: КНЕУ, 2013. 454 с. (Федорченко А.В. - підрозділ 1.5 «Теорія фірми як концептуальна основа маркетингу» – С. 47-60). У монографії на засадах системного підходу до вивчення суспільно-економічних явищ і процесів узагальнено наукові погляди на сучасні проблеми адаптації мезо- та мікросистем до світових суспільно-економічних трансформацій. Розкрито перспективні напрями становлення стратегічної теорії підприємств у контексті розширення її динамічної складової та з урахуванням знаннєво-орієнтованої структури сучасної економіки. Висвітлено моделі та стратегії розвитку підприємств в умовах соціально економічних трансформацій. Визначено вихідні умови формування та результати здійснення стратегічного процесу на підприємстві. Розвинено ціннісно-орієнтовані засади та економічні інструменти стратегічного управління підприємством.
  • Управління ресурсами підприємства : монографія / за заг. ред. к.е.н., проф. Г.О. Швиданенко. – К.: КНЕУ, 2014. – 418 с. (Федорченко А.В. - підрозділ 6.1 «Клієнт-орієнтованість підприємства як основа розвитку його систем менеджменту та маркетингу». – С. 354-365).
  • Методологічні засади управління бізнесом: монографія [І.О.Тихомирова, В.І.Демяненко, Ю.М.Мартинюк та ін]; за заг. ред.. доктора екон. наук М.А. Гольцберга. К.: ТОВ «Задруга», 2014. (Лилик І.В. - підрозділ "Поняття маркетингу в системі управління бізнесом" - с.266-293).
  • Дослідницькі університети: світовий досвід та перспективи розвитку в Україні: монографія [А. Ф. Павленко, Л. Л. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. А.Ф. Павленка, д.е.н., проф. Л. Л. Антонюк. Київ: КНЕУ, 2014. 350 с. (Василькова Н.В. - підрозділи «Світовий досвід становлення і розвитку дослідницьких університетів» (у співавт.), «Національна модель розвитку дослідницьких університетів Німеччини", «Маркетингова діяльність дослідницьких університетів світового класу» (у співавт.), «Стратегічні напрями формування дослідницьких університетів світового рівня в Україні» (у співавт.).
  • Стратегічне управління знаннями підприємства: монографія [А. П. Наливайко, О. М. Гребешкова, Л. П. Батенко та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. А. П. Наливайка. К.: КНЕУ, 2014. (Василькова Н.В. - підрозділ "Ефективне управління знаннями в сучасному університеті" - с. 401-416).
  • Лылык И.В. Интуитивный маркетинг потребителя: монография. К.: УАМ, 2014.116 (5) с. Развитие технологий изменили стратегию и тактику маркетинга на предприятиях. В основе этих изменений лежит смена роли потребителя. Из объекта, на которого были направлены усилия маркетологов, он превратился в субъекта, который сам получил возможность формировать бизнес среду предприятия, вести самостоятельную коммуникационную политику. Формирование взаимодействия с новым потребителем – это задача маркетинга и общества в 21 веке. Предназначается для ученых и практиков маркетинга. 
  • Внутрішній маркетинг підприємства: теорія, методика, практика : монографія / А. В. Федорченко, О. В. Окунєва ; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А. В. Федорченка. К. : КНЕУ, 2015. 230 с. Викладено теоретичні засади, науково-методичні положенняі практичні рекомендації щодо формування й упровадження концепції внутрішнього маркетингу підприємства. Досліджено передумови її становлення у взаємозв'язку і взаємозалежності з розвитком концепцій маркетингового управління підприємствами. Висвітлено еволюцію і специфіку застосування інструментарію внутрішнього маркетингу підприємства в напрямку підвищення рівня клієнт-орієнтованості бізнесу і досягнення стратегічних цілей його функціонування. Зосереджено увагу на дослідній та аналітичній функціях внутрішнього маркетингу підприємств. Для широкого кола науковців, викладачів, аспірантів, що досліджують питання розвитку маркетингового управління підприємствами. Для студентів вищих навчальних закладів за фаховим спрямуванням підготовки з маркетингу, а також для керівників і фахівців, які розв'язують питання побудови ефективних систем управління підприємствами, базованих на марктинговій філософії ведення бізнесу, де ключова роль належить підвищенню рівня його клієнт-орієнтації за умов насиченого конкурентного середовища.
  • Дима О. О. Маркетингова товарна політика посередницького підприємства : монографія. К.: КНЕУ, 2015. 431 с. У монографії предсталені результати дослідження маркетингової товарної політики посередницьких підприємств у сучасних умовах господарювання. Значну увагу приділено особливостям реалізації приницпів сталого розвитку у процесі реалізації маркетингової товарної політики посередницького підприємства. Визначено інтегрувальну та координуючу роль посередницького підприємства у мережі сторення цінності. Монографія призначена науковим співробітникам, аспірантам, викладачам і студентам економічних спеціальностей, які цікавляться особливостями організації діяльності посередницьких підприємств.
  • Управление устойчивым развитием в условиях переходной экономики: монография / ред. М. Шмидт, Б. Хансманн, Д.А. Палехов, Г.Г. Пивняк, Ю.С. Шемшученко, А.Ф. Павленко, А.Г. Шапарь, В.Я. Швець, Л.Л. Палехова.Днепропетровск - Коттбус: НГУ-БТУ, 2015. 430 с. (Лылык И.В. - подразделы "Сущность и задачи устойчивого маркетинга" - с. 293-307; "Формирование концепции устойчивого маркетинга" - с. 301-315).
  • Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст [монографія] / за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 252 с. (Данніков О.В. - підрозділ "Маркетингова система управління продажем торговельно-посередницького підприємства" - с. 115-126.)
  • Управління інноваційною складовою економічної безпеки : монографія у 4-х томах / за ред. д.е.н., проф. Прокопенко О.В. (гол. ред.), к.е.н., доц. Школи В.Ю., к.е.н. Щербаченко В.О. (Том І. Теорія та методологія управління інноваційною складовою економічної безпеки). Суми: ТОВ «Територія», 2017. (Решетнікова І.Л., Шаповалова Е.П. підрозділ "Mультиканальний маркетинг як сучасна технологія реалізації концепції партнерських відносин зі споживачами" - C.284-297)
  • Савич О. П. Управління маркетинговою діяльністю автовиробників на світовому ринку: монографія. К: КНЕУ, 2017. 244 с. 
  • Economic system development trends: the experience of countries of Eastern and prospects of Ukraine: monograph / edited by authors. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2018. (Дерев'янченко Т.Є. - підрозділ "Маркетинговий аудит підприємства" - p. 159-176.)
  • Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : колект. монографія (за наук. ред. к.е.н., проф. В.П.Пилипчука). К.: КНЕУ. 2018.
  • Інструменти і методи комерціалізації інноваційної продукції : колект. монографія (за наук. ред. д.е.н., проф. Ілляшенка С.М., к.е.н.. доц. Біловодська О.). К.: Центр наукової літератури. 2018. (Пилипчук В.П. - підрозділ "Управління маркетинговими комунікаціями підприємства в мережі інтернет").
  • Конкурентні моделі управління якістю вищої освіти у XXI столітті : монографія / [Д.Г. Лук’яненко, Л.Л. Антонюк, Н.В. Василькова, Д.О. Ільницький] ; за заг.ред. д.е.н., проф. Д.Г. Лук’яненка, д.е.н., проф. Л.Л. Антонюк. К: КНЕУ, 2019. 380 с. (загальний обсяг 20 д.а. / авторський внесок Василькової Н.В. - 4 д.а., підрозділи: 2.2, с. 95-116; 2.7, с. 176-193; 3.1, с. 223-236; 4.6, с. 326-350).
  • Голіцин А. М. Управління маркетинговими проектами як стратегічна необхідність розвитку сучасного бізнесу. / Інституціалізація як фактор забезпечення розвитку системи інвестиційно-інноваційної безпеки України : колект. монографія ; за заг. ред. О. Л. Гальцової. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя : Вид. дім «Гельветика», 2019. С. 365–381.
  • Ларіна Я.С., Завальнюк К.С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань : монографія. К.: ЦУЛ, 2019. 276 с.  
  • Романенко Л. Ф., Романенко О. О. Особливості комунікаційних стратегій в умовах цифрового маркетингу. Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : монографія. Київ : КНЕУ, 2019. С. 239-247.
  • Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : монографія / В. П. Пилипчук, Н. В. Василькова, Н. Л. Савицька, Є. В. Крикавський, А. Я. Дмитрів та ін. / За наук. ред. В. П. Пилипчука. Київ : КНЕУ, 2019. 463 с.
  • Шевченко О.Л. Формування споживчих атитюдів у брендингу. Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : колект. монографія ; за наук. ред. к.е.н., проф. В.П.Пилипчука. К.: КНЕУ. 2019. 463 c. С. 427-435.
  • Ларіна Я.С., Діченко А.Л. Маркетингова товарна політика сільськогосподарських підприємств: монографія. К. ЦУЛ, 2020. 214 с. 
  • Сучасний маркетинг: тренди, інновації, інструменти : монографія. Ромат Є.В., Бабаченко Л.В., Багорка М.О., Білоткач І.О. , Ларіна Я.С. та ін. К.: Студцентр, 2021, 308 с.  
  • Шевченко О. Л. Сучасний вимір бренда: маркетинговий аспект. Бренд-менеджмент: вимір глобальний, вибір локальний: монографія (Ромат Є. В., J. W. Wiktor, J. Sobura, K. Sanak-Kosmovska, Багорка М. О. та ін.); за заг. ред.. Є. В. Ромата. Київ: Студцентр, 2021. 256 с.
  • Конкурентні моделі управління якістю вищої освіти у XXI столітті : монографія. Вид. 2-ге доповн. та перероб. / [Д. Г. Лук’яненко, Л. Л. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький та ін.] ; за ред. д.е.н., проф. Д. Г. Лук’яненка та д.е.н., проф. Л. Л. Антонюк. К. : КНЕУ, 2021. 472 с. (загальний обсяг 25 д.а. / авторський внесок Василькової Н.В. - 4 д.а.)
  • Вплив COVID-19 на національну безпеку, соціально-економічне середовище країни та здоров'я населення : монографія / за заг. ред.: А. В. Височиної, Н. Є. Летуновської. Суми : СумДУ, 2022. 529 с. (Ларіна Я.С. - розділ 6.2 «Вплив COVID-19 на економічні очікування українців і попит на внутрішньому ринку»). Суми: Сумський державний університет, 2022. 529 с.
  • Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в smart-суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри: колективна монографія / За наук. ред. І. В. Перевозової. (Ларіна Я.С., Акжанова Д.К. - підрозділ 3.4 «Сутність, методи та особливості інтернет-маркетингу в діяльності компаній на ринку медичних послуг»). Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023. 869 с. 
  • Ларіна Я. С. Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в smart-суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри: колективна монографія / За наук. ред. І. В. Перевозової. Автору належить Підрозділ 3.4 у співавторстві з Акжановою Д.К. «Сутність, методи та особливості інтернет-маркетингу в діяльності компаній на ринку медичних послуг» - 1,5 друк. арк.). Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023. 869 с.
  • Шевченко О. Л. Бренд як інтегрований інструмент сучасного маркетингу: історія створення, розвитку і управління. Нові реалії сучасної України та світу: кол. моногр.  Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2023. 224 с. URL: https://www.newroute.org.ua/wp-content/uploads/2023/08/mon_28.08.2023.pdf