Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Дідик П.М. Інформаційні важелі управління бізнес-культурою

Дідик Павло,ФЕтаУ, 4 курс, ЕЕП-405

didyk@bk.ru

ІНФОРМАЦІЙНІ ВАЖЕЛІ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-КУЛЬТУРОЮ

Дидык Павел

Didyk Pavlo

ИНФОРМАЦИОННЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ УПРАВЛЕНИЯ БИЗНЕС-КУЛЬТУРОЙ

INFORMATION CONTROLS

OF BUSINESS CULTURE

Актуальність.Соціалізація економіки обумовлює перетвореннякультури бізнесу увизначальнийфактор формування конкурентнихпереваг підприємства.

Постановка проблеми. Усвідомлення значущості управління корпоративною культурою підносить необхідність вдосконалення інструментів формалізації, виміру та оцінки її процесів та результатів. Одним із засобів вирішення цих проблем має стати застосування інформаційно-програмного забезпечення. Використання даного важеля сприятиме також виникненню синергетичного ефекту від одночасного вдосконалення управління знаннями підприємства.  Цілеспрямований розвиток цих процесів здатний стати постійним джерелом формування неповторних конкурентних переваг компанії. 

Результати дослідження. Найчастіше категорія «бізнес-культура» трактується як комплекс складових, які є фундаментом всіх бізнес-процесів, що відбуваються в організації, а також основою її стосунків зі співробітниками, клієнтами, акціонерами та іншими контрагентами[1]. Ряд науковців, серед яких Крилов А.Н., Палеха Ю.І., Співак В.О.  пропонують розділити важелі управління корпоративною культурою на чотири групи[2]:

-         організаційні;

-         економічні;

-         інформаційні;

-         соціально-психологічні.

Ми сфокусуємось на інформаційних важелях корпоративної культури, а саме на запровадженні програмного управління бізнес-процесами на підприємстві.

Звя’зок між програмним забезпеченням і бізнес культурою, з першого погляду, опосередкований, але за допомогою навіть базових функцій сучасних програм можна не просто одноразово вплинути на поведінку окремого співробітника, а й кардинально змінити бізнес-культуру підприємства в цілому. На вітчизняному ринку представлено близько 30 програм, створених спеціально для управління та контролю за бізнес-процесами на підприємствах. Для дослідження обрано програмне забезпечення 1С, яке можна використовувати як інтегровану систему управління підприємством. Функція «Бізнес-процес» у 1С запровадженаз 2004р, проте, на жаль, цю «вбудовану» перевагупоки що використовують не часто, тому зупинимось на використанні цієї функції для впливу на бізнес-культуру підприємства.

Для цього розглянемо, наприклад,  процедуру «Прийняття на роботу». В основу програми по управлінню цим бізнес-процесом покладена базова інформація про об’єкт прийому: П.І.Б., досвід роботи, дата прийому, оклад, посада тощо. Графічне представлення бізнес-процесу дає інформацію: на якому етапі проходження знаходиться весь процес, хто виконує, які задачі вже виконані, ким і коли. Жоден відділ або працівник не виконає чогось раніше, і не доопрацює пізніше, а тим паче не зможе виконати роботу за колег. Якщо є «гальмування» на якомусь етапі – одразу видно винуватця (проблема завжди має прізвище) і термін затримки процесу. Кожен відділ підприємства має змогу бачити тільки свої чіткі задачі та регламент їх виконання. Керівництво, в свою чергу, бачить виконані задачі, заплановані до виконання задачі та ті, що знаходяться  в процесі виконання (з поточним процентом виконання), а також щодо виконавців робіт.

Хоча запровадження ІСУП потребує витрат на закупку комп’ютерів підприємства, програмне забезпечення, навчання персоналу, підтримку ПЗ в робочому стані, наповнення ПЗ потрібною інформацією, проте воно значно прискорює процедури прийняття управлінських рішень, спрощує, підвищує ефективність роботи, формує культуру праці, зменшує вплив ментальних факторів, спонукає до відповідальності. Всі перераховані фактори формують беззаперечну конкурентну перевагу підприємства, яка виражається у такому комплексі ефектів: зниженні негативного впливу «людського фактору» при виконанні робіт, зменшенні витрат часу, забезпеченні мобільності, гнучкості та оперативності у прийнятті рішень, покращенні керованості ситуацією, об’єктивізації звітності, а, отже, у створенні прозорої, справедливої і відповідальної системи управління підприємством.

ЛІТЕРАТУРА

1.   Співак В.О. Корпоративна культура. Теорія та практика./ В.О. Співак. – СПб: Пітер, 2007. – 355 с.

2.   Хаєт Г.Л. Корпоративна культура: аспекти управління / Г.Л.Хаєт, А.Л.Еськов, Л.Г.Хаєт – Донецьк : Донбас, 2003 – 400с.

Переглянути презентацію

Коментарі до матеріалу можна залишити тут:

http://vk.com/topic-36835937_26240328

Остання редакція: 11.04.12