МонографіїОдним з напрямів наукової діяльності є підготовка та публікація монографій. За останні 5 років викладачі кафедри опублікували монографій та розділів монографій – 72, у т.ч. у закордонних видавництвах – 21 од. Серед них: Праця ХХІ: філософія змін, виклики, вектори розвитку: монографія. Колот А. М , Геоасименко О.О.; К. : КНЕУ, 2021. 487 с. Монографія висвітлює нові грані ствіту економіки, праці та зайнятості за сучасної, цифрової доби. Виокремлено мегапричини розбудови нової платформи соціально-трудового розвитку. Розкрито авторське басення моделі праці й зайнятості , адексатної умовам першої половини ХХІ ст. Висвітлено зміни в сфері праці й зайнятості за настання коронакризи та її наслідків. Аргументовано необхідність розроблення прикладних, суспільно корисних проєктів життєдіяльності людини праці задля вирішення двоєдиного завдання - створення умов безпечної, захищеної від епідеміологічних загроз праці й водночас забезпечення продуктивної зайнятості на основі задіяння узгоджених, односпрямованих регламентів, що містять організаційні, управлінські, адаптаційні, психофізіологічні, безпекові рішення в царині трудової діяльності. Значну увагу приділено оновленню методологічного забезпечення стійкого, людиноцентричного розвитку.
Гідна праця: імперативи, українські реалії, механізми забезпечення: монографія. Колот А. М , Лопушняк Г. , Брінцева О., Цимбалюк С.О. та ін.; К. : КНЕУ, 2017. 504 с. Обґрунтовано домінанти розвитку сфери праці та становлення гідної праці, що має сформувати якісно нове, людиноцентричне економічне мислення, задіяти інноваційно орієнтовані механізми розвитку соціально-трудової сфери. На основі критичного узагальнення підходів до визначення індикаторів і показників гідної праці обґрунтовано авторське бачення соціально-економічних ознак (параметрів) гідної праці за умов євроінтеграції та формування інноваційно-інвестиційної моделі розвитку національної економіки.
Цимбалюк С. О. Бренд роботодавця: методологія дослідження та практика формування: монографія. Київ: КНЕУ, 2017. 240 с.
Сформульовано концептуальні та методичні засади дослідження бренду роботодавця. Досліджено глобальні тренди на ринку праці та їх вплив на кадрову політику та політику оплати праці підприємств. Зроблено аналіз факторів формування лояльності працівників до бренду роботодавця, окреслено вектори розвитку бренд-менеджменту людських ресурсів на українських підприємствах. Розкрито організаційно-економічні засади формування концепції бренду роботодавця й обґрунтовано вплив бренду роботодавця на трудову активність працівників і соціально-трудові відносини
Lopushniak G., Kolot A.,Tsymbaliuk S., Poplavska O. etc. Corporate social responsibility. Man-Society-Economy: Monograph / editor Kolot A., Grinenko A., Pashkovich M., Pietrulevich B. Zielona Góra, Poland: The University of Zielona Gora, 2018. 286 p. Сучасний світ живе в умовах гострих соціальних проблем. Тому особливо велике значення сьогодні набувають нові ефективні інструменти управління стійким розвитком. Ефективним інструментом забезпечення стійкого розвитку компанії, по всьому світу набула поширення концепція соціальної відповідальності бізнесу. Розуміння лідерами бізнесу своєї особливої, провідної, ролі привело до виникнення в кінці ХХ століття терміна «корпоративна соціальна відповідальність», КСВ (corporate social responsibility, CSR), що став найважливішою складовою поняття про сталий розвиток не тільки бізнесу, а й людства в цілому. Соціальна відповідальність бізнесу привертає до себе велику увагу в науковій літературі і за останні більш ніж чверть століття вже проаналізовано і переглянута всебічно з різних точок зору багатьма авторами і в Україні, і в Білорусі. Монографія є результатом наукового співробітництва Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана і Зеленогурського університету. Слід зазначити, що більшість вчених вважають, що корпоративна соціальна відповідальність - це (а) соціальна, (б) відповідальність, яка зазвичай розуміється в даному контексті як борг (обов’язок), (в) корпорацій, який, як правило, відноситься не тільки до корпоративних юридичним суб’єктам (у вузькому сенсі), але до бізнес-організаціям в цілому і до інших типів інститутів крім бізнесу (в ширшому сенсі). Різні стейкхолдери (зацікавлені сторони) бачать світ по-своєму і мають на це повне право: для працівника компанії соціальна відповідальність - це гідна оплата праці, гарантія високих трудових стандартів, а для місцевих громад - це, наприклад, інвестиції компанії в розвиток регіонів їх діяльності. Прикладів може бути багато, що відповідає широкому колу стейкхолдерів. Потрібно розуміти також той факт, що соціальна відповідальність бізнесу розглядається на самих різних концептуальних рівнях: це може бути інструмент в руках бізнесу по досягненню і забезпечення цілей сталого розвитку, або концепція в руках уряду, наприклад Євросоюзу, за визначенням ролі і місця бізнесу в суспільстві, або погляд дослідника соціолога, який розглядає соціальну відповідальність як вид соціального інституту використовується для досягнення цивілізованого соціального розвитку. Сучасна концепція соціальної відповідальності, незважаючи на її вже усталене розуміння в компаніях різного рівня, різних сферах бізнесу включає різні компоненти. Найширше трактування концепції соціальної відповідальності бізнесу включає в себе: корпоративну соціальну політику щодо суспільства; корпоративне управління та корпоративна етика.
Цимбалюк С.О. Гідна оплата праці: теоретико-методологічні засади та механізм реалізації. Київ: КНЕУ, 2019. 294 с.
Розкрито теоретико-методологічні засади гідної оплати праці та інструментарій дослідження соціально-трудової сфери з погляду реалізації принципів гідної праці. Сформульовано індикатори оцінювання оплати праці з погляду реалізації принципів гідної праці для різних рівнів та методичні засади визначення комплексного показника гідної оплати праці. Здійснено аналіз оплати праці та колективно-договірного регулювання в контексті імплементації концепції гідної праці в Україні на різних рівнях. Розкрито інноваційні механізми формування політики оплати праці на засадах гідної праці.
Остання редакція: 27.01.22 |