ЗМІСТ | |
Подяка | 7 |
Розділ 1. Вступ | 9 |
Розділ 2. Реформування підтримки сільського господарства України | 15 |
Резюме | 15 |
1. Вступ | 19 |
2. Адекватні цілі аграрної політики | 20 |
3. Міжнародне порівняння | 24 |
4. Огляд поточних механізмів аграрної підтримки в Україні | 29 |
4.1. Бюджетні субсидії | 29 |
4.2. Податкові привілеї | 34 |
4.3. Імпортна протекція | 35 |
4.4. Квота на виробництво цукру | 36 |
4.5. Заставні та мінімальні ціни | 37 |
4.6. Адміністрування цін на засоби виробництва | 38 |
5. Ефективність підтримки аграрного сектору в Україні | 38 |
6. Головні причини низької ефективності аграрного субсидування в Україні | 43 |
7. Майбутні рамки аграрної політики України | 46 |
7.1. Членство в СОТ | 47 |
7.2. Європейська інтеграція | 48 |
8. Реформа та її наслідки для підтримки аграрного сектора України | 49 |
9. Список літератури | 51 |
Розділ 3. Розвиток ринку сільськогосподарської землі в Україні | 53 |
Резюме | 53 |
1. Принципи та функції ринку сільськогосподарської землі | 55 |
2. Складові ринку сільськогосподарської землі | 57 |
3. Приватизація сільськогосподарської землі в Україні: правові та організаційні аспекти | 60 |
4. Функціонування ринку сільськогосподарської землі в Україні | 64 |
4.1. Ринок оренди сільськогосподарської землі | 64 |
4.2. Власність на сільськогосподарську землю та її продаж | 70 |
4.3. Іпотечне кредитування під заставу сільськогосподарської землі | 78 |
5. Висновки та пропозиції | 80 |
6. Література | 81 |
Розділ 4. Стимулювання розвитку села в Україні | 82 |
Резюме | 82 |
1. Стратегічні цілі розвитку українського села | 85 |
1.1. Скорочення бідності на селі | 85 |
1.2. Модернізація та диверсифікація економічної бази села | 87 |
1.3. Економічна інтеграція сільськогосподарських домогосподарств, що перебувають на прожитковому рівні | 87 |
1.4. Створення робочих нефермерських робочих місць, які могли б поглинути робочу силу, що вивільняється із сільського господарства | 87 |
1.5. Вступ до ЄС | 88 |
2. Політика та практика розвитку села: тенденції та кращі приклади | 88 |
2.1. Від галузевого економічного розвитку до економічного розвитку певної території | 89 |
2.2. Зміцнення партнерства між державним та приватним секторами | 89 |
2.3. Розвиток кластерів | 90 |
2.4. Підприємництво на селі | 90 |
2.5. Розбудова можливостей як альтернатива програмам розвитку, що «спускаються та фінансуються згори» | 91 |
2.6. Стратегічні інвестиції в людський і соціальний капітал та інфраструктуру | 92 |
3. Обмеження політики | 93 |
3.1. Відсутність підприємницької традиції | 93 |
3.2. Відсутність сильних сільських фінансових інституцій | 95 |
3.3. Непевність щодо оподаткування, регулювання та інших політик для несільськогосподарських підприємств | 95 |
3.4. Демографічна ситуація (старіння населення) | 96 |
4. Різні варіанти політики та їх наслідки | 96 |
4.1. Розвиток національної системи дорадчої служби | 96 |
4.2. Створення системи підтримки розвитку села | 98 |
4.3. Поліпшення інфраструктури | 98 |
4.4. Зміцнення можливостей розвитку місцевих громад та економіки | 99 |
5. Прикінцеві зауваження | 99 |
6. Література | 100 |
Розділ 5. Децентралізація державного управління | 101 |
Резюме | 101 |
1. Завдання сільського самоврядування | 103 |
1.1. Досягнення високих економічних показників | 103 |
1.2. Ефективне надання державних послуг | 104 |
1.3. Чесність | 104 |
2. Тенденції та найкращі принципи стратегії та практики сільського самоврядування | 105 |
2.1. Децентралізація, делегування повноважень на нижчі рівні влади та субсидіарність | 105 |
2.2. Регіональне самоврядування | 107 |
2.3. Прозорість і підзвітність | 108 |
2.4. Партнерські зв’язки між державним і приватним секторами | 108 |
3. Перешкоди на шляху реалізації політики самоврядування в Україні | 109 |
3.1. Корупція | 109 |
3.2. Відсутність традицій місцевого самоврядування | 109 |
3.3. Слабкість системи державних фінансів | 110 |
4. Різні варіанти політики та її наслідки | 110 |
4.1. Інтенсивні програми боротьби з корупцією | 111 |
4.2. Реформа податків до місцевих бюджетів | 113 |
4.3. Реорганізація місцевих органів влади | 116 |
4.4. Підвищення потенціалу сільських органів влади | 117 |
5. Прикінцеві зауваження | 118 |
6. Література | 119 |
Розділ 6. Раціоналізація оподаткування сільського господарства в Україні | 121 |
Резюме | 121 |
1. Вступ | 123 |
2. Цілі оподаткування | 124 |
3. Стислий огляд системи оподаткування сільського господарства в Україні | 125 |
3.1. Фіксований сільськогосподарський податок | 126 |
3.2. Податок на додану вартість | 127 |
3.3. Внески до пенсійного та соціального фондів | 128 |
3.4. Оподаткування підсобних господарств | 128 |
3.5. Податкове навантаження на великі сільськогосподарські підприємства в Україні | 129 |
4. Прямі та непрямі ефекти оподаткування сільського господарства | 130 |
4.1. Сільське господарство | 130 |
4.2. Розвиток сільських територій | 132 |
4.3. Інші сектори економіки | 132 |
5. Висновки та рекомендації | 134 |
6. Література | 135 |
Розділ 7. Реформування регуляторної політики в сільському господарстві України | 136 |
Резюме | 136 |
1. Мета та суть регуляторної політики | 138 |
2. Досвід інших країн у царині регуляторної діяльності | 141 |
3. Етапи реформування регуляторної політики в Україні | 145 |
4. Аналіз нинішнього стану регулювання в аграрному секторі економіки | 147 |
5. Поточний стан контролю якості сільськогосподарської про¬дукції в Україні | 151 |
5.1. Ліцензування операцій з карантину рослин та знезаражен¬ня експортованих зернових | 152 |
5.2. Сертифікація нових сортів насіння | 153 |
5.3. Контроль якості молока і молочної продукції | 155 |
6. Регулювання безпеки харчування в контексті норм і стандартів СОТ | 158 |
7. Висновки та рекомендації | 165 |
8. Література | 169 |
Автори | 170 |