9 червня 2016 року в ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» відбувся IV Міжнародний бізнес-форум «Наука – бізнес – освіта: стратегічне партнерство».
За чотири роки Міжнародний бізнес форум у КНЕУ перетворився на щорічний майданчик для обговорення і розробки перспективних напрямків і механізмів інтеграції інтелектуального потенціалу університету і сфери бізнесу для інноваційного розвитку національної економки. Його організатори відзначають: «Цьогорічний бізнес-форум став тим унікальним майданчиком, де зустрілися інтелектуальні, винахідливі та талановиті люди, які небайдужі та готові до змін. Форум значною мірою розширив кругозір та надав можливість отримати натхнення і свіжі, креативні ідеї, де учасникам вдалося не лише познайомитись, але й почути один одного та отримати інноваційний досвід».
Пріоритетними завданнями бізнес-форуму вже традиційно є активізація співпраці між університетом та представниками різних сфер бізнесу, розвиток партнерської мережі підготовки нової генерації фахівців з економіки, розробка механізмів реалізації інтелектуальних продуктів університету в практиці функціонування бізнес-структур. Однак у фокусі уваги при проведенні IV Міжнародного бізнес-форуму особливе місце посідали питання визначення і врахування сучасних трендів у бізнесі та тих викликів, що сьогодні постають перед вищою школою, і, як наслідок, зумовлюють нові вимоги до підготовки сучасних фахівців з економіки і менеджменту.
Бізнес-форум відбувся у формі панельних дискусій. Формат його проведення передбачав роботу двох ключових панелей. Перша з них була присвячена надзвичайно актуальній темі «Університетський викладач: погляд бізнесу». Під час її проведення представники бізнесу і професійних асоціацій обговорювали разом із університетською спільнотою такі важливі для її подальшого розвитку питання, як модель компетенцій сучасного викладача, бізнес-тренди як виклики викладачам, інноваційні тренди в освіті, програми стажування викладачів і їх знайомство із кращими вітчизняними практиками та ін. Йшлося про те, що при підготовці сучасного фахівця важлива не лише ґрунтовна його теоретична підготовка. Не менш важливим завданням для вищої школи є врахування надзвичайно динамічних змін, що мають місце у сучасному бізнесовому житті, та формування комплексу таких компетентностей, що дадуть змогу випускникам бути конкурентоздатними на ринку праці у перспективі. Тому особливо важливою є розробка моделі компетентностей викладачів із обов’язковим залученням представників сфер бізнесу.
Друга панель була присвячена обговоренню розриву в очікуваннях роботодавців та випускників. Учасники заходу обговорили результати досліджень, у яких компаніях бажають працювати випускники, питання щодо першого місця роботи, функцій і ролі молодого фахівця, а також очікування від нього з боку роботодавця, еволюцію поглядів у системі «студент – фахівець – роботодавець». При цьому особлива увага приділялася питанням формування у випускників системи соціальних цінностей, комунікаційних навичок та інших «soft skills», важливих для отримання першого місця роботи незалежно від професійного спрямування підготовки в університеті.
Паралельно з роботою двох основних панелей цьогорічний формат бізнес-форуму також передбачав роботу ще двох додаткових секцій. Перша з них стосувалася обговорення питань модернізації освіти та державного управління. Її учасники намагалися визначити, якими вміннями і компетентностями має бути сучасний державний службовець та які з них має формувати система вищої освіти у контексті реформування державної служби, що наразі відбувається в Україні.
Актуальними темами дискусій на іншій панелі були питання формування компетентностей майбутніх банкірів, а також навчальних планів їх підготовки з позицій роботодавців, запровадження професійних стандартів у банківській сфері, стажування викладачів та студентів, системи перепідготовки і підвищення кваліфікації для банківської системи, а також напрямків модернізації банківської освіти в Україні загалом.
Учасниками бізнес-форуму були представники більше 100 вітчизняних і зарубіжних компаній, громадських і професійних організацій, органів державного управління, а також успішні випускники університету, студенти старших курсів і представники викладацького складу університету.
За результатами проведення IV Міжнародного бізнес-форуму сформований пакет пропозицій щодо співробітництва Київського національного економічного університету з його компаніями-учасницями, зокрема, у розрізі організації стажування і бізнес-турів на успішні підприємства для кращих викладачів університету. Також заплановане створення постійно діючих центрів партнерської взаємодії з представниками різних сфер бізнесу у контексті реалізації інших спільних проектів.
http://mon.gov.ua/